کد خبر: ۶۷۰۶۶۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

تظاهرات در یمن در مخالفت با حضور اسرائیل در جزیره سقطری

در حالی که گزارش های رسانه ای نشان می دهد امارات به دنبال وارد کردن رژیم صهیونیستی به جزیره سقطری یمن در اقیانوس هند است، شهر زنجبار أبین صحنه تظاهر ات در مخالفت با حضور رژیم صهیونیستی در سراسر خاک یمن است.
تظاهرات در یمن در مخالفت با حضور اسرائیل در جزیره سقطری
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایت المیادین، تظاهرکنندگان با دادن شعارهایی حضور این رژیم در جزیره سقطری را محکوم کردند و در حمایت از حق ملت فلسطین در تشکیل کشوری به پایتختی قدس شریف پرچم اسرائیل را بالا بردند.

آنها گفتند، کسی که رژیم صهیونیستی را به سقطری آورده، به عدن، زنجبار و دیگر مناطق یمن هم خواهد آورد.

علاوه بر تظاهرات در زنجبار، راهپیمایی های متعددی در شهرهای جنوبی یمن در محکومیت توافق امارات و اسرائیل به راه افتاد.

گزارش های رسانه ها از چند روز پیش با هشدارهای قبیله ای یمن نسبت به تلاش امارات برای وارد کردن رژیم صهیونیستی به جزیره سقطری در اطراف اقیانوس هند روبروی سواحل جنوبی یمن همراه است.

اخیرا وبسایت "ساوث فرونت" آمریکا از تصمیم امارات و اسرائیل برای ایجاد مراکز نظامی و اطلاعاتی در جزیره سقطری پرده برداشت.

این پایگاه خبری به نقل از منابع عربی و فرانسوی اعلام کرد، هیئتی از افسران اماراتی و اسرائیلی اخیرا وارد جزیره شده و چندین پایگاه را با هدف ایجاد پایگاه های اطلاعاتی بررسی کردند.

همچنین پایگاه خبری "جی فوروم" وابسته به یهودیان فرانسه زبان در پاریس اخیرا فاش کرد که امارات و رژیم صهیونیستی با جمع آوری اطلاعات در سراسر خلیج عدن از باب المندب گرفته تا جزیره سقطری برای ایجاد مراکز اطلاعاتی آماده می شوند.

سقطری مجموعه کوچکی از جزایر اقیانوس هند است که به نام جزیره بزرگتر موجود در آنجا نامگذاری شده است. این جزیره در ۳۵۰ کیلومتری جنوب یمن و حدود ۲۵۰ کیلومتری شرق سومالی واقع شده است. این جزایر تحت حاکمیت یمن هستند.

در ماه ژوئن نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات از کنترل خود بر اردوگاه نظامیان، دومین پایگاه نظامی و آخرین پایگاه نیروهای دولت مستعفی و حزب الاصلاح در مرکز جزیره سقطری خبر دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین