کد خبر: ۶۷۰۸۲۳
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
مردم مدرسه، مسجد، عزاداری، دانشگاه و بازار نداشته باشند!؟

روحانی: در اروپا و آمریکا بین مردم تبعیض قائل شدند ولی در ایران بین اقوام و مذاهب تبعیض ندیدیم/راهپیمایی اربعین نداریم|

رییس جمهوری با تاکید بر این که کشور به مساله آینده جوانان توجه دارد، گفت: از خانواده‌ها می‌خواهم در برابر شبهه‌افکنی‌ها تسلیم نشوند و کاملا هوشیار باشند و بدانند هم وزارت بهداشت و درمان و هم وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی همه توان خود را به کار گرفته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: از همه معلمین سراسر کشور و اساتید، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی به دلیل این که موفق شدند درب مدارس و درب دانشگاه‌ها را به روی دانش آموزان و دانشجویان باز بگذارند تشکر می‌کنم. برای ما خیلی مهم بود که در شرایط کرونا بتوانیم همه ابزار و امکانات لازم را در اختیار بگیریم، پروتکل‌ها مورد مراعات قرار بگیرد و نوجوانان و جوانان از فرصت یادگیری و علم و دانش استفاده کنند.

رییس جمهوری گفت: همه تلاش ما این است که همزمان با مقابله با کرونا بتوانیم بقیه کارهای لازمی که برای زندگی و آینده مردم مورد نیاز است آنها را هم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی اجرایی و عملیاتی کنیم.

روحانی: در اروپا و آمریکا بین مردم تبعیض قائل شدند ولی در ایران بین اقوام و مذاهب تبعیض ندیدیم/راهپیمایی اربعین نداریم|

وی اضافه کرد: جمعیت قابل ملاحظه‌ای به تحصیل علم می پردازند. بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز داریم از طرف دیگر دانشگاه‌ها، فرصت‌های تحصیلی تکمیلی و حوزه علمیه در کنار هم یک جمعیت بیست میلیونی را تشکیل می‌دهند.

رییس جمهور ادامه داد: آنهایی که می‌گویند درس، علم و دانش مهم نیست بحث زندگی بیست میلیون نفری است که خودشان را آماده کردند یاد بگیرند، بیاموزند و صاحب مهارت شوند و بتوانند آینده خود را بسازند. یعنی بگوییم این جوانان نسبت به آینده خود هیچ اطمینانی نداشته باشند، هراس داشته باشند، درس نخوانند و بیکار در خانه و خیابان باشند. آثار سویی که در روحیه جوانان ایجاد می‌کند بسیار خطرناک است.

روحانی اظهارداشت: خیلی مهم است که درب دانشگاه و مدرسه را باز بگذاریم اما در عین حال منحصر هم نکنیم که صرفا از طریق حضور باشد، اگر فردی مشکلی دارد بتوانیم از طریق فضای مجازی و صدا و سیما آموزش‌های لازم را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی گفت: من از خانواده‌ها می‌خواهم در برابر شبهه‌افکنی‌ها تسلیم نشوند و کاملا هوشیار باشند و بدانند هم وزارت بهداشت و درمان و هم وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی همه توان خود را به کار گرفته‌اند تا جوانان و نوجوانان ما بتوانند در محیط سالمی درس خود را ادامه دهند.

باید هم به‌آموزش و هم پرورش توجه کنیم

رییس جمهوری یادآور شد: آموزش یک بعد مهم است اما یک بعد مهم دیگر که گاهی از خود آموزش هم مهمتر است، بعد پرورشی است. یعنی دانش آموز باید سر کلاس بیاید و با استاد مواجه شود. شاید بسیاری از علم‌ها و دانش‌ها را از طریق دیگر آموخت اما درس استاد چیز دیگری است. پای درس استاد نشستن و زانو زدن در برابر استاد مفهوم دیگری دارد و فضای دیگری ایجاد می‌کند بنابراین باید هم به آموزش و هم به پرورش و هم به جسم و هم به جان توجه کنیم.

رییس دولت تدبیر و امید یادآورشد: امروز آموزش ما یک آموزش ترکیبی است و حضور دانش آموزان در بسیاری از مدارس به صورت شیفتی است اما در عین حال راه برای جوانان باز شد. کاری که آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در هفته گذشته انجام دادند فضایی را به روی جوانان باز کردند و روحیه و نشاطی را ایجاد کردند.

وی با تاکید بر این که کشور به مساله آینده جوانان توجه دارد، گفت: بعضی‌ها ناراحت و عصبانی هستند. به خصوص کانال‌های ضدایرانی خارج‌ نشین از این که در داستان کرونا همه چیز به روال درست پیش می‌رود و مدیریت می‌شود، ناراحت هستند.

روحانی افزود: اخیرا وزارت اطلاعات گزارشاتی از برخی موسسات ‌آمریکایی داد که آنها چقدر از این موضوع عصبانی هستند که ایران در حال تحریم با این فشارها چگونه هم مغازه‌اش باز است و مردم رفت و آمد می‌کنند و هم مجالس عزاداری و هم مساجدش به پا است، بیمارستان‌ها به مردم می‌رسند و مردم پشت درب بیمارستان نماندند، با کمبود دارو مواجه نیستند.

وی افزود: در آن گزارشات نوشته که ما این همه فشار درست کردیم که در کرونا مردم به خاطر فشار دارو و پزشک و بیمارستان و تخت و آی سی یو به تنگ بیایند و به خیابان بریزند اما الان موجب تشکر از دولت ایران شده و کشورهای منطقه همه نگاهشان به ایران است و همه می‌بینند که ایران به بهترین وجه با کرونا مقابله کرده است. این نشان می‌دهد که دشمنان از آنهایی که دنبال علم و دانش هستند و خانواده‌هایی که آینده فرزندان خود را می‌خواهند ناراحت هستند.

رییس دولت تدبیر و امید افزود: ما نمی‌دانیم کرونا تا چه زمانی ادامه دارد و چه زمانی تمام می‌شود مشخص نیست؛ باید پروتکل‌ها را رعایت کنند و پایش و نظارت باید به خوبی انجام گیرد.

روحانی ضمن قدردانی از تلاش‌های وزارت بهداشت و درمان گفت: در گزارش امروز آمده است که در شهر بم در استان کرمان بسیار خوب عمل شده بود، در یک شهر دیگر در خوزستان خوب عمل نشده بود در حالی که همه باید توجه داشته باشیم و تمام اصول بهداشتی را مراعات کنیم.

رییس جمهوری با اشاره به آمارهای جهانی کرونا ادامه داد: ما فکر می‌کنیم که کرونا و مسائلی که پیش آمده برای بیماران زمینه‌ای و سالمندان هراس ایجاد کرده است، در حالی که بنابر آمار جهانی ۱۷ درصد جوانان گروه سنی ۲۴ تا ۳۰ سال دچار اضطراب و افسردگی هستند به ویژه چشم انداز آینده برای آنان روشن نیست که شغل و آینده آنان چه خواهد شد.

خانواده‌ها منافع فرزندان خود را در نظر بگیرند

وی با بیان اینکه آینده جوانان و برنامه‌ریزی برای آینده بسیار مهم است، گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم و خانواده‌ها نیز منافع خود و فرزندانشان را در نظر بگیرند و به بوق‌هایی که در کشورهای مختلف به راه انداخته شده است توجه نکنند؛ آنها (دشمنان) خیلی عصبانی هستند که چگونه با تحریم و فشار آنان مردم ایران همبستگی خود را حفظ کرده و دست به دست هم داده و پروتکل‌ها را مراعات می‌کنند و رعایت اصول بهداشتی خاری در چشم دشمنان ما است.

روحانی با بیان اینکه مسیر و روند مقابله با کرونا به خوبی پیش می‌رود، ادامه داد: ماجرای کرونا با همه مشکلات دیگر متفاوت است. زمان سیل و زلزله و یا یک بیماری مانند آنفلوآنزا محدود است و بالاخره تمام می‌شود، آنفلوآنزا هم هر سال شایع می‌شود و دو تا سه ماه در زمستان محدود می‌شود و مردم از آن عبور می‌کنند، اما کرونا زمان مشخصی ندارد و معلوم نیست که چند ماه دیگر ادامه دارد و ما تا چه زمانی باید با آن مقابله کنیم و مخصوص به یک منطقه هم نیست و سراسر کشور، منطقه و جهان را درگیر کرده است و هیچ جایی در دنیا نداریم که از کرونا متحمل خسارت نشده باشد.

تبعیضی بین ایرانی و غیرایرانی نداشتیم

رییس جمهوری با بیان اینکه از سال ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ چنین حادثه‌ای در ایران و دنیا نداشتیم، بر لزوم رعایت بلند مدت پروتکل‌ها تاکید کرد و گفت: در این شرایط همه چیز معنای خود را از دست داده و معنای خود را پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در آغاز بحران در کشورهای اروپایی و آمریکایی، مشاهده کردید که چه وضعی به وجود آمد، اظهار داشت: مردم به فروشگاه‌ها حمله کردند، در فرودگاه‌ها ماسک‌ها قاپیده می‌شد، دستمال کاغذی و مواد غذایی نبود و... این داستان بی‌سابقه‌ای است ولی خوشبختانه یکجا ندیدید بین ایرانی و غیرایرانی در بیمارستان فرق گذاشته شود و رییس بیمارستان به یک غیرایرانی بگوید صبر کن تا تخت خالی پیدا شود.

روحانی با بیان اینکه در اروپا شرایطی ایجاد شد که برخی‌ها گفتند خانه سالمندان را رها کنید، تصریح کرد: در ایران نسبت به پیر و جوان، ایرانی و غیرایرانی و... تفاوتی قائل نشدیم. در دنیا گفتند چون این فرد سیاه است، برود به آخر صف. در اروپا و آمریکا بین مردم تبعیض قائل شدند ولی در ایران بین اقوام، مذاهب، داخلی و خارجی تبعیض ندیدیم و حقوق‌بشر، معرفت و فرهنگ را دیدیم.

تعطیلی راه مقابله با کرونا نیست

روحانی با اشاره به شرایط تحریمی کشور خاطرنشان کرد: داستان دیگری داشتیم که شاید هیچ کشوری نداشت. ما کشوری در تحریم بودیم. در شرایط بحران کرونا نگفتند برای خرید دارو، تبادلات بانکی آزاد باشد. درخواست ما برای دریافت پنج میلیارد دلار وام از صندوق بین‌المللی پول، با موافقت همه روبه‌رو شد ولی آمریکا نمی‌گذارد تا برای خرید دارو و غذا پنج میلیارد دلار وام بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه کاخ سفید بویی از انسانیت نبرده است، ابراز داشت: کشورهایی دوست ما هستند که پول ما در بانک آنهاست، سه قفل روی آن زده و حاضر نیستند برای تامین نیازهای خودمان از آن استفاده کنیم. آنها می‌گویند آمریکایی‌ها مانع تبادل این پول هستند. تاریخ چنین جنایتی را سراغ ندارد که یک کشور بخواهد برای تامین غذا، دارو و نیازهای مردم از پول خودش استفاده کند. برای آنها غیرقابل قبول است در کرونا چطور کشور اداره می‌شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه مردم بدانند راه تامین سلامت تعطیلی نیست، عنوان کرد: کسی نگوید مدرسه را برای سلامت بچه‌ها قفل بزنید، دانشگاه، بازار و رستوران را قفل بزنید. تعطیلی راه مقابله با کرونا نیست. مراعات اصول بهداشتی و توام با فعالیت ضروری راهکار است. این کار می‌تواند مردم و کشور را نجات دهد. مردم مدرسه، مسجد، عزاداری، دانشگاه و بازار نداشته باشند!؟ این تسلیم شدن در برابر کرونا است.

رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: ایران بهترین شیوه مقابله با کرونا را در پیش گرفته تا فعالیت‌ها ادامه یابد و اصول بهداشتی هم رعایت شود.

رعایت اصول بهداشتی ما را از کرونا و آنفلوآنزا حفاظت می کند

روحانی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی گفت: چند روز پیش سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد که هیچ چشم انداز قابل اعتماد و روشنی برای آینده همه گیری کرونا و خاتمه بیماری کرونا در یک ماه یا چند ماه دیگر وجود ندارد.

رییس جمهوری افزود: همه اصولی که وزارت بهداشت تاکید می کند اعم از شست و شو دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن و موارد دیگر، مواردی هستند که ما را توامان در برابر کرونا و آنفلوانزا حفط می‌کند.

وی اظهار داشت: امسال می تواند سال بدی باشد. اگر کرونا و آنفلوآنزا روی هم بیفتد و برای ما دردسر ایجاد کند، اما اگر با مراعات اصول بهداشتی در برابر کرونا و هم در برابر آنفلوآنزا ایستادگی کنیم می‌تواند بهترین سال باشد.

روحانی گفت: اگر مردم اصول بهداشتی را مراعات کنند، در فصل پاییز مشکلی نخواهیم داشت اما اگر فاصله‌های اجتماعی رعایت نشود، رفت و آمدها ادامه داشته باشد، از ماسک استفاده نشود، با هر دو بیماری (کرونا و آنفلوآنزا) مواجه می‌شویم. باید تلاش کنیم سال ۱۳۹۹ راحت ترین سال برای ما در برابر هر ۲ بیماری باشد.

رعایت اصول بهداشتی از واکسن مهمتر است

رییس دولت تدبیر و امید بیان کرد: وزارت بهداشت همه پیش بینی لازم را برای واکسن (آنفلوآنزا) انجام داده است، برای افرادی که درشرایط شرایط پرخطر قرار دارند مانند افراد مسن و مبتلایان بیماری‌های زمینه‌ای پیش بینی شده است و شرایط را برای سایر مردم نیز فراهم می‌کنیم که اگر بخواهند از بازار آزاد این واکسن را تهیه کنند، مشکلی وجود نداشته باشد.

رییس جمهوری گفت: از واکسن مهمتر «رعایت اصول بهداشتی» است که تا آخر سال با ما همراه است، در صورتی که این واکسن شاید فقط بر روی یک آنفلوانزای خاص تاثیر داشته باشد و ممکن است امسال هم یک آنفلوآنزای خاص و جدید بیاید و روی آن هم تاثیر نداشته باشد اما رعایت اصول بهداشتی، ما را تا پایان سال حفظ می‌کند.

عزاداری اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشت انجام می‌شود اما «راه‌پیمایی» نداریم

روحانی درباره مراسم اربعین گفت: مقامات بلندپایه عراق به صراحت به ما اعلام کرده‌اند امسال آمادگی پذیرایی از زائران اربعین ندارند البته وضعیت کرونا در عراق هم خوب نیست و گرفتار هستند و باید بتوانیم به آنها کمک کنیم.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه «امسال مراسمی با عنوان راه پیمایی اربعین نداریم»، افزود: هم راه‌پیمایی برای کربلا نداریم و هم راه‌پیمایی در ایران نداریم.البته عزاداری بر اساس پروتکل‌های بهداشتی برای اربعین و روزهای دیگر ماه صفر برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
1
45
عجیب پشیمانم از اینکه به شما رای دادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
خود کرده را هیچ تدبیر نیست.کاری با ما کردند که از زنده بودنمان پشیمان شده ایم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
39
اینا مردم رو‌چی فرض کردند حداقل حرف زدن بلد نیستید نزنین بخدا سنگین ترین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
1
33
تبعیض ؟
ناشناس
|
Spain
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
8
خیلی خیلی باحال هستی فقط همین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
5
امسال می تواند سال بدی باشد. اگر کرونا و آنفلوآنزا روی هم بیفتد و برای ما دردسر ایجاد کند.یا ابوالفضل وقتی روحانی با اون همه بی خیالی میگه امسال سال بدیه دیگه .باید حساب همه چی رو کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
5
ما میدانیم مدیریت در این وضعیت بسیار دشوار است ولی شما کلید کجا گذاشتی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
11
جناب رییس جمهور، مردم مملکت را در وضعیتی میبیند که:
1. بی اعتمادی گسترده جایگزین احترام و اعتماد گردید.
2. سخنان مسئولین را باور نمیکنند.
3. ترس اقتصادی دامن خانواده ها را فرا گرفته.
4. جوانان تن به ازدواج نمیدهند.
5. کشته شدن به هر طریقی بی اهمیت شده است.
6. ناتوانی مسئولین مملکت در حل مشکلات اقتصادی را باور کردند.
و ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
11
پس چرا توی جنوب مردم آب خوردن ندارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
10
لابد به همین دلیل سیل مهاجران از اروپا به ایران سرازیر شده.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
2
خدایا به ما و به خصوص به بالا سری هایما چشم حقیقت بین عطا فرما!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
0
تبعیض ؟ تبعیض چیه دیگه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
2
آقای روحانی پس کلیدی که سال 92 آوردی به چه دردی خورد و یا می خورد که هیچ قفلی را باز نمی کند بلکه قفلهای باز را نیز می بندد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
0
الان همه ی مهاجرین سرازیر شده اند طرف ایران از بس خوش و خوشحال و سیریم .
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
3
جناب روحانی ولی ما دیدیم یک زرتشتی را بعلت زرتشتی بودن از شورای شهر یزد اخراج کردند.و.....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین