کد خبر: ۶۷۰۸۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰

خبر مهم برای خریداران خودرو/ رقم پیش‌فروش در نیمه دوم سال تعیین شد

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت افزود: بر اساس ظرفیت تولیدی که از برنامه تولید خودروسازان تا آخر سال باقی مانده، ۱۵۲ هزار دستگاه خودرو در ۶ ماهه دوم سال به صورت فروش فوق‌العاده توسط شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا عرضه می‌شود.
خبر مهم برای خریداران خودرو/ رقم پیش‌فروش در نیمه دوم سال تعیین شد
آفتاب‌‌نیوز :

سهیل معمارباشی اضافه‌کرد: در این برنامه سهم ایران خودرو ۱۱۰ هزار دستگاه و سهم شرکت سایپا ۴۲ هزار دستگاه خودرو تعیین شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: تعداد خودروهای ناقص نیز افزون بر ۱۰۰ هزار دستگاه است که در پارکینگ خودروسازان قرار دارد. این قطعات وارداتی بوده، دلایل تامین و ترخیص نشدن به موقع آنها تا حدود زیادی مشخص است و گمرک، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های مرتبط از شرایط این موضوع به‌طور کامل مطلع هستند.

احتکار خودروسازان صحت ندارد

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت تاکیدکرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که به هیچ عنوان احتکار خودرو از سوی خودروسازان مطرح نیست و حتی تعمدی برای عرضه نکردن خودرو به بازار وجود ندارد، این مساله به شدت کنترل شده و نهادهای نظارتی و بازرسی این موضوع را مورد رصد دقیق قرار داده‌اند.

وی اضافه‌کرد: خودروهای موجود در کف پارکینگ‌ها اغلب متعلق به تعهدات معوق خودروسازان بوده و به دلیل تکمیل و تحویل نشدن، خودروسازان در حال پرداخت جریمه به مشتریان خود هستند.

خودرو

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت تاکیدکرد: تحویل خودرو ناقص به مشتری مورد تایید وزارت صنعت نیست و به هیچ عنوان این اتفاق رخ نمی‌دهد.معمارباشی گفت: اکنون در عمل امکان واردات خودرو به کشور وجود ندارد و با شرایط موجود درخصوص تامین نیاز بازار باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی درخصوص قیمت موعد تحویل خودرو به متقاضیان نیز اعلام‌کرد: اکنون فروش فوق‌العاده و همچنین پیش‌فروش توسط شرکت‌ها انجام می‌شود که در حالت فروش فوق‌العاده قیمت ثابت بوده و طبق قیمت اعلام شده از سوی شورای رقابت در روز انعقاد قرارداد خودرو باید تحویل مشتری شود.

معمارباشی ادامه‌داد: در شرایط پیش‌فروش نیز که به صورت تعهدات زمانی چهار تا ۱۲ ماهه و ۱۲ تا ۲۴ ماهه است، قیمت در روز تحویل محاسبه و خودرو تحویل مشتری می‌شود.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت گفت: مردم موارد شکایت خود را می‌توانند از طریق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اداره کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت دنبال کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
As
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
2
بزارید کنار این بازیها را . دیگه بهانه نبود قطعات خودرو قدیمی شده.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین