کد خبر: ۶۷۱۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰

پیشنهاد مشاور پیشین ترامپ به اعلان حکومت نظامی در صورت باخت در انتخابات

راجر استون مشاور سیاسی پیشین ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیشنهاد کرد در صورت باخت او در انتخابات آتی، از پذیرش نتیجه آن خودداری کرده و با اعلان مقررات حکومت نظامی، سیاستمداران و روزنامه نگاران برجسته منتقد و مخالف را بازداشت کند.
پیشنهاد مشاور پیشین ترامپ به اعلان حکومت نظامی در صورت باخت در انتخابات
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته تارنمای فوربس و بیزینس اینسایدر؛ استون جمهوری خواه با سابقه که در پی محکوم شدن به تحمل ۴۰ ماه حبس در زندان فدرال توسط دادستان ها، در تابستان به دستور ترامپ بخشوده و آزاد شد، همچنین به رییس پیشین خود توصیه کرد در صورت ناتوانی از کسب پیروزی در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان)، هیلاری کلینتون رقیب خود در انتخابات ۲۰۱۶ و همسرش بیل کلینتون رییس جمهوری پیشین را بازداشت کند.

استون افزود: ترامپ باید با احیا و به اجرا گذاشتن قانون مبارزه با شورش، افزون بر مارک زوکربرگ رییس شبکه اجتماعی فیسبوک، تیم کوک رییس اپل و هر فرد دیگری را که بتوان مشارکت او را در فعالیت های غیرقانونی و غیرمجاز اثبات کرد، دستگیر و زندانی کند.

استون با ادعای بدون ارائه سند و مدرک و شاهد در باره تقلب در رای گیری در ایالت های فلوریدا و نوادا، گفت: آرای به صندوق ریخته شده در نوادا که ترامپ در روز شنبه در آن همایش انتخاباتی برگزار کرد، به علت فساد، خلافکاری و قانون شکنی، نباید شمارش شود و خواستار توقیف صندوق های رای گیری این ایالت در شب انتخابات توسط پلیس فدرال و بردن شدن آنها به بیرون این ایالت شد.

استون با وجود این ادعا که خواستار برگزاری انتخابات شرافتمندانه، قانونی و شفاف و به قدرت رسیدن برنده واقعیست، اما از پذیرش بایدن به عنوان برنده واقعی احتمالی این رقابت خودداری کرد و گفت: در صورت انتخاب نشدن ترامپ، باید به زورگویی با رفتار همانندی، واکنش نشان داد.

او خواستار تشکیل ستاد عملیات انتخابات با استفاده از پلیس (اف بی آی) و مارشال های فدرال و مقام های جمهوری خواه ایالت ها برای آمادگی با رویارویی با مخالفت های قانونی با نتایج رای گیری و در صورت ضرورت مقابله با فعالیت های مجرمانه شد.

استون در واکنش به انتشار مطلبی در تارنمای دیلی بیست درباره جزئیات برنامه گروه های افراطی در صورت باخت ترامپ در انتخابات نوامبر و خودداری از واگذار کردن قدرت، خواستار دستگیر و زندانی شدن روزنامه نگاران به ویژه وابسته به تارنمای دیلی بیست در صورت کشف همکاری آنان در فعالیت های فتنه انگیزانه و غیرقانونی شد.

در حالی که دادستان های فدرال؛ استون را به علت ارتکاب هفت جرم شامل دادن رشوه به شاهد و دروغگویی به بازجویان فدرال در پی تحقیق نوامبر ۲۰۱۹ رابرت مولر درباره همکاری ستاد انتخاباتی ترامپ با دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶، به تحمل ۴۰ ماه زندان محکوم کرده بودند، اما در پی درخواست علنی ژوئیه ۲۰۲۰ او از رییس جمهوری، بخشیده و آزاد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین