کد خبر: ۶۷۱۰۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۲

واکنش به افزایش قیمت محصولات شوینده

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران اعلام کرد که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هنوز با افزایش قیمت محصولات شوینده و بهداشتی موافقت نکرده و میزان افزایش قیمت در آینده هم بستگی به توافق تولیدکنندگان با سازمان حمایت دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

در روزهای اخیر گزارشاتی از افزایش قیمت محصولات شوینده منتشر شد، اما بختیار علم‌بیگی، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران اظهار کرد: تولیدکنندگان برای افزایش قیمت محصولات بهداشتی و شوینده به سازمان حمایت درخواست دادند، اما هنوز با این درخواست موافقت نشده است. تا این تاریخ یک بار درخواست افزایش قیمت رد شده و دوباره مذاکراتی انجام شده که هنوز نتیجه آن‌ها مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه فعلا قیمت این محصولات افزایش پیدا نمی‌کند، در پاسخ به اینکه در صورت قبول درخواست تولیدکنندگان قیمت‌ها چقدر افزایش می‌یابد؟ اظهار کرد: میزان افزایش قیمت بستگی به توافق تولیدکنندگان با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دارد.

واکنش به افزایش قیمت محصولات شوینده

علم بیگی با اشاره به صادر شدن مجوز صادرات برای مواد شوینده گفت: مجوز صادرات مشروط به تامین بازار داخلی است و اگر در بازار کمبود ایجاد شود بلافاصله صادرات قطع خواهد شد.

وی وضعیت تولید کشور در زمینه محصولات شوینده و بهداشتی را خوب توصیف کرد و گفت: در برخی اقلام این بخش دو تا سه برابر مصرف داخل تولید داریم، بنابراین تا زمانی که در بازار داخل مشکلی ایجاد نشود صادرات ایرادی ندارد. البته وضعیت صادرات به چگونگی تامین مواد اولیه هم مرتبط است و تا زمانی که در تامین مواد اولیه مشکلی نباشد صادرات محصولات شوینده ادامه خواهد داشت.

روز گذشته اعلام شده که صادرات محصولات شوینده، صابون و آب ژاول تا پایان آذر ماه امسال بلامانع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین