کد خبر: ۶۷۱۳۶۶
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳

هشدار متخصصان کانادایی نسبت به افزایش مجدد مبتلایان کرونا

طی چند روز گذشته آمار مبتلایان جدید به کووید-۱۹ در سه ایالت بزرگ کانادا افزایش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که مقامات رسمی کانادا اقدامات ناچیزی برای کُند کردن سرعت شیوع کروناویروس داشته‌اند و تنها به هشدار اکید به مردم برای احتیاط بیشتر بسنده کرده‌اند، پزشکان هشدار داده‌اند که در صورت بازگشایی مدارس، درخواست‌ها برای تست ابتلا به بیماری افزایش خواهد داشت.

هشدار متخصصان کانادایی نسبت به افزایش مجدد مبتلایان کرونا

کانادا روز جمعه را بدون آمار مرگ و میر پشت سر گذاشته بود که بازتابی از کنترل ویروس بوده اما در حال حاضر حتی پیش از روشن شدن تاثیر بازگشایی مدارس نیز نتایج آن از بین رفته است.

در حال حاضر در برخی نقاط حساس ایالت اُنتاریو، درخواست‌ها برای تست کرونا رو به افزایش است و با بازگشت کودکان به مدارس بیش از این نیز افزایش خواهد داشت. دانش‌آموزانی که علائم کرونا در آن‌ها بروز یابد، باید تا بهبود و منفی شدن تست مجددشان تحت قرنطینه خانگی قرار گیرند. در چنین وضعیتی در صورت تراکم درخواست‌ها و تاخیر در انجام تست خانواده‌ها بار دیگر مجبور به خانه‌نشینی اجباری خواهند شد.

دکتر زِین شاگلا، متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه مک‌مستر در این ارتباط اظهار داشت که مراکز ارزیابی باید پیش از این که موج درخواست‌های جدید برای تست کرونا آزمایشگاه‌ها را درنوردد، گرفتن تست از افراد بدون علامتی را که در معرض ویروس نبوده‌اند، متوقف کنند.

بر اساس گفته دکتر شاگلا، پنج میلیون دانش‌آموز کانادایی به طور میانگین سالانه هشت بار بیماری‌های عفونی دستگاه تنفسی فوقانی را تجربه می‌کنند، حتی اگر این آمار را برای دو سال در نظر بگیریم، حدود ۲۷ هزار دانش‌آموز روزانه باید مورد تست قرار گیرند.

هفته گذشته کانادا به طور میانگین روزانه ۴۷ هزار و ۸۰۷ تست کرونا انجام داده بود. شاگلا در ادامه بیان کرد تعداد واقعی درخواست‌های تست که در روند بازگشت کودکان به مدارس به سیستم بهداشتی تحمیل خواهند شد اصلا جزئی و ناچیز نبوده و این روند تبدیل به مهم‌ترین اولویت ما خواهد شد. از این رو زمان‌بندی برای واکنش سریع به این اتفاق بسیار حیاتی است.

فرماندار ایالت اُنتاریو گفت که دوشنبه صبح معاون نخست وزیر کانادا درباره وضعیت تست کرونا گفت‌وگو کرده است. او در این زمینه اظهار داشت نه فقط اُنتاریو، بلکه بار درخواست برای تست‌های بیش‌تر به زودی در همه ایالت‌ها انباشته خواهد شد.

با این حال مقامات رسمی دولت فدرال کانادا می‌گویند به دنبال استراتژی «کاهش آهسته» بیماری هستند.

اما دکتر عرفان دالا، معاون مرکز یونیتی هلث که کنترل دو بیمارستان در تورنتو را برعهده دارد می‌گوید: کشور باید به جای این روش تلاش کند تا حد امکان به نابودی کامل بیماری نزدیک شود، با روشی که نیوزیلند و حتی مناطق آتلانتیک کانادا (ایالات مجاور اقیانوس اطلس) در چهار مرحله تست، ردیابی شیوع، قرنطینه و سیاست‌های حمایتی برای مهار بیماری پیش گرفته‌اند.

دالا می‌گوید دیری نخواهد گذشت که دوباره شاهد افزایش بستری‌ها و پس از آن فوتی‌ها باشیم.

از سوی دیگر اتحادیه معلمان مستقل ایالت کِبِک، روز گذشته طی یک دادخواست حقوقی از دولت فدرال کانادا شکایت کرده و به دنبال اطلاعات بیشتر از جزییات برنامه‌ وعده داده شده توسط دولت است تا پاسخگوی نگرانی معلمان و دانش‌آموزان درباره تست‌گیری سریع‌تر و آمار رو به افزایش کرونا در مدارس باشد.

رئیس این اتحادیه در بیانیه‌ای گفته است دولت این گونه نشان می‌دهد که در مبارزه با کرونا بداهه‌پردازی کرده و برنامه مشخصی ندارد، در صورتی که ویروس شانس دومی به ما نخواهد داد.

به گزارش رویترز، از سوی دیگر نخست وزیر کانادا جاستین ترودو در پیامی مجددا از مردم خواسته است تا گوش به زنگ باشند. او گفت: در واقع آخرین گزینه‌ای که می‌خواهیم این است که دوباره مانند بهار مجبور به قرنطینه عمومی در پاییز شویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین