کد خبر: ۶۷۱۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

نماینده اتحادیه اروپا در وین: لغو تحریم‌ها بخشی ضروری از توافق هسته‌ای است

نماینده اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی در وین در بیانیه‌ای با تاکید بر اهمیت توافق هسته‌ای و حفظ آن، از خروج آمریکا از این توافق و اعمال تحریم‌ها علیه ایران ابراز تاسف کرد.
نماینده اتحادیه اروپا در وین: لغو تحریم‌ها بخشی ضروری از توافق هسته‌ای است
آفتاب‌‌نیوز :

استفن کلمنت، نماینده اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در نشست شورای حکام در بیاینه ای پیرامون توافق هسته ای گفت: اتحادیه اروپا تعهد راسخ و حمایت مداومش از برجام(توافق هسته ای) را ابراز کرده و مصمم است برجام را که یک دستاورد مهم چندجانبه بود و با اتفاق آراء در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل ثبت شد با همکاری جامعه بین المللی حفظ کند. برجام یک عامل مهم در ساختار مقررات جهانی عدم اشاعه تسلیحات هسته ای بوده و برای امنیت منطقه، اتحادیه اروپا و در سطح بین المللی اهمیت دارد
کلمنت ادامه داد: برجام هدف ایجاد اطمینان از ماهیت منحصرا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را در بر دارد و بنابراین اجرای آن ضرورت دارد. اتحادیه اروپا از تمامی کشورها می‌خواهد از اقداماتی که مانع عمل به تعهدات برجام می‌شوند، خودداری کنند.

این سفیر اتحادیه اروپا در ادامه بیان کرد: اتحادیه اروپا عمیقا از خروج آمریکا از برجام و تحریم های اعمال شده متاسف است. ما همچنین از تصمیم آمریکا برای لغو سه معافیتی که پروژه های مهم هسته ای تحت برجام در ایران از جمله پروژه بازطراحی تاسیسات هسته ای اراک را شامل می شد، متاسفیم.

کلمنت افزود: در کنار اجرای تایید شده و کامل تعهدات هسته ای توسط ایران، لغو تحریم های هسته ای یک بخش اصلی توافق هسته ای می باشد.

وی با بیان این ادعا که اتحادیه اروپا کاملا به تعهداتش در برجام عمل کرده است، گفت: که از جمله آن‌ها لغو تحریم های مقرر شده در برجام است.

او همچنین در این بیانیه با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که اتحادیه اروپا از افزایش ذخایر اورانیوم با غنای پایین ایران نگران بوده و خواستار بازگشت ایران به اجرای تعهدات هسته ای‌اش می باشد.

اظهارات این مقام اروپایی مبنی بر درخواست برای بازگشت کامل ایران به تعهدات برجامی‌اش در حالی مطرح شده که ایران در پاسخ به بی‌تعهدی اعضای برجام و به خصوص اروپا گام‌هایی را برای کاهش تعهدات برجامی‌اش برداشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین