کد خبر: ۶۷۱۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

فرمانده ناجا: نیازمند حمایت های قضائی هستیم

فرمانده نیروی انتظامی در گردهمایی سراسری فرماندهان، روسا و معاونان ناجا بر لزوم حمایت های قضائی از نیروهای پلیس در جریان اجرای ماموریت ها تاکید کرد.
فرمانده ناجا: نیازمند حمایت های قضائی هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

سردار حسین اشتری در گردهمایی سراسری فرماندهان، روسا و معاونان ناجا ( نشست فصلی – ویدئو کنفرانسی) با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت های نیروی انتظامی اظهارکرد: نیروهای پلیس به دلیل مسئولیتی که دارند، در اقصی نقاط کشور به صورت شبانه روزی فعالیت و حضور دارند و با لطف و عنایت الهی و هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری در اجرای ماموریت ها توفیقات خوبی را داشته اند.

وی با اشاره به ماموریت های سال گذشته ناجا و فعالیت های پلیس از ابتدای سال تاکنون یادآور شد: به لطف خداوند و با ایثارگری همکارانم در اقصی نقاط کشور، اقدامات مطلوبی در کارنامه نیروی عظیم انتظامی ثبت شده که مورد رضایت مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

اشتری با اشاره به شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشورعلاوه بر انجام ماموریت های ذاتی و قانونی، به کمک مسئولان بهداشت و درمان کشور و مردم در راستای پیشگیری از این ویروس منحوس آمدیم که ان شاء الله گزارشات مکتوب را در حوزه اقدامات ناجا در مقابله با شیوع ویروس کرونا محضرتان تقدیم خواهیم کرد.

وی با اشاره به تاکیدات موکد مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به مجموعه بهداشتی و درمانی کشور تاکید کرد: این آمادگی را داریم که تا رفع ویروس منحوس کرونا در خدمت متولیان بهداشت و درمان کشور باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اولویت های ماموریت پلیس در سال جاری پرداخت و اظهارکرد: ارتقا و توسعه اشراف اطلاعاتی ( تسلط اطلاعاتی) بر حوزه های ماموریتی ناجا و یکپارچه سازی بانک های اطلاعاتی یکی از محوری ترین اولویت های ماموریتی ناجا در سال جاری است. برهمین اساس پلیس باید بر محیط اشراف کامل داشته باشد و معتقدم که با اقدامات پیشگیرانه می توانیم نظم و انضباط را در کشور ارتقا دهیم.

وی توسعه و ارتقای کیفی و کمی خدمات انتظامی با تاکید بر تحول همه جانبه و تعالی رفتار کارکنان به ویژه در حوزه کلانتری ها را نیز اولویت دیگری از اولویت ها بر شمرد و گفت: تشدید اقدامات مقابله ای و مبارزه با موادمخدر، قاچاق کالا ، ارز و ... از دیگر موارد مهم کاری ما است که خوشبختانه در این عرصه به توفیقات مطلوبی دست یافته ایم.

کشف ۵۰۰ تن مواد مخدر در پنج ماهه امسال
فرمانده ناجا از کشف ۵۰۰ تن مواد مخدر در پنج ماهه نخست امسال خبرداد و تصریح کرد: بیش از۹۰ درصد کشفیات مواد مخدر در کشور توسط نیروی انتظامی حاصل می شود و ما در مسیر مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر شهید می دهیم و نیروهایمان تا پای جان پیش می روند.

وی خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: مبارزه همه جانبه و موثر با جرایم به عنف با تاکید بر سرقت ، مفاسد اقتصادی و مالی از دیگر اولویت هایمان است که در این زمینه با راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی ناجا توفیقات خوبی داشته ایم که شما در یکی از همایش های مرتبط با امنیت اقتصادی ناجا تشریف آوردید و در اینجا گزارشی از اقدامات را ارائه کرده ایم البته ما با هماهنگی کامل با قوه قضائیه اقدامات خوبی در شناسایی و برخورد با مفسدان اقتصادی صورت داده ایم و این روند تداوم خواهد داشت.

اشتری با اشاره به تشدید اقدامات مقابله ای با اراذل و اوباش خاطرنشان کرد: با هماهنگی دادستانی ها در سراسر کشور با افرادی که مخل نظم ، امنیت و آرامش هستند نیز به شدت برخورد می شود و اجازه جولان به اراذل و اوباش نخواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تحول همه جانبه و تحقق پلیس هوشمند مبنی بر سامانه های نوین را از اولویت ها معرفی و اظهارکرد: در مبارزه با جرایم سایبری نیز به عنوان یک اولویت مصمم هستیم.

اشتری هوشمندسازی پلیس را از دیگر برنامه های اولویت دار دانست و گفت: در راستای تسهیل، تسریع و دقت در خدمات انتظامی فرآیند تحقق هوشمندسازی پلیس را طی یک برنامه مدون سه ساله تا پایان سال ۱۴۰۰ دنبال می کنیم و معتقدم که هوشمندسازی پلیس تاثیر مستقیم و موثری در امنیت و ارتقای آن در کشورخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری پلیس وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به رئیس قوه قضائیه ادامه داد: به دلیل کثرت و تنوع ماموریت ها نیازمند حمایت های بیشتر قضائی هستیم و در مواردی چون آیین دادرسی کیفری ، قانون به کار گیری سلاح و ... مشکلاتی داریم که ان شاء الله با عنایت حضرت عالی و حمایت های قضائی این موانع نیز مرتفع می شود و همکارانم با روحیه ایثارگری و انقلابی مضاعف برای ارائه خدمات روزافزون تلاش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین