کد خبر: ۶۷۱۷۲۳
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

کمک ۱۰ میلیاردی دولت به ناشنوایان چه زمان اختصاص پیدا می‌کند؟

با توجه به این که تیر امسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت به فدراسیون ناشنوایان برای برگزاری اردوها و اعزام به مسابقات بین‌المللی اختصاص داده شد، اما هنوز هیچ خبری از بودجه پیش‌بینی شده دولت به این فدراسیون نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

مهران تیشه‌گران، اظهار کرد: با توجه به این که تیر امسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای کمک به ناشنوایان برای برگزاری اردوها و اعزام به مسابقات بین‌المللی به جز بودجه جاری این فدراسیون اختصاص پیدا کرد، اما هنوز هیچ خبری از بودجه اختصاص یافته نیست. البته ما در جریان مشکلات اقتصادی دولت هستیم اما امیدوارم زودتر این بودجه در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد تا به حساب فدراسیون واریز شود.

او گفت: اعتبار سال گذشته این فدراسیون ۳ میلیارد بود که تنها دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از بودجه خود را سال گذشته دریافت کردیم و هم‌چنان منتظر واریز مابقی اعتبارات خود هستیم. امسال نیز از وزارت ورزش همین اعتبار را درخواست کردیم که هنوز به توافق نهایی نرسیدیم.

کمک ۱۰ میلیاردی دولت به ناشنوایان چه زمان اختصاص پیدا می‌کند؟

تیشه گران در پاسخ به این پرسش که با توجه به کاهش بودجه برخی از فدراسیون‌ها در سال جاری آیا اعتبارات ناشنوایان نیز کاهش پیدا کرده است یا خیر؟ تصریح کرد: در نشستی که تمام فدراسیون‌ها در وزارت ورزش داشتند به این نکته اشاره شد که بودجه امسال فدراسیون‌ها براساس ارزیابی عملکرد آن‌ها در سال گذشته خواهد بود؛ متاسفانه چون سال گذشته اکثر مسابقات بین‌المللی ما لغو شد و در ۶ ماه اول سال نیز به خاطر کرونا فعالیت خاصی نداشتیم وزارت به دنبال کاهش اعتبارات ما از بودجه پیش بینی شده است، البته هنوز ما در زمینه بودجه به توافق نهایی نرسیده‌ایم و امیدوارم همان ۳ میلیارد بودجه سال گذشته امسال نیز مصوب شود.

رییس فدراسیون ناشنوایان پیرامون این پرسش که آیا امکان اعزام دو تیم بسکتبال و فوتبال به مسابقات انتخابی قهرمانی آسیا در مالزی وجود دارد یا خیر؟ گفت: مسابقات انتخابی قهرمانی آسیا برای کسب سهمیه المپیک ناشنوایان آذر در مالزی برگزار می‌شود که هنوز فدراسیون آسیایی درباره برگزاری یا لغو این مسابقات چیزی اعلام نکرده و ما منتظر هستیم تا ببینیم این مسابقات برگزار می‌شود یا خیر تا مجوز برگزاری اردوها را در دو رشته بسکتبال و فوتبال را از ستاد ملی مبارزه با کرونا وزارت ورزش دریافت کنیم.

تیشه گران در پایان پیرامون این پرسش که آیا محوز برگزاری اردوها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا وزارت ورزش به ناشنوایان داده شده است یا خیر؟ افزود: هنوز هیچ مجوزی از ستاد برای برگزاری اردوها دریافت نکردیم، البته در حال حاضر چون کلیه مسابقات بین‌المللی تا پایان ۲۰۲۰ لغو شد نگرانی برای برگزاری اردوها نداریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین