کد خبر: ۶۷۱۸۰۱
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

آغاز رای‌گیری پیش‌ از موعد در ۴ ایالت آمریکا

رای‌گیری پیش از موعد در ایالت مینه‌سوتا برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز شده است و مردم می‌توانند بین انداختن رای به صندوق یا رای‌گیری پستی انتخاب کنند. رای‌دهندگان در ایالت‌های ویرجینیا، داکوتای جنوبی و وایومینگ هم از روز جمعه رای‌دهی حضوری را شروع کرده‌اند.
آغاز رای‌گیری پیش‌ از موعد در ۴ ایالت آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

 جو بایدن و دونالد ترامپ، دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جمعه در ایالت چرخشی مینه‌سوتا که شاهد آغاز رای‌گیری پیش از موعد است، کمپین برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در ایالت ویرجینیا، مقام‌های انتخاباتی در شهرستان‌های فرفکس و آرلینگتون در حومه واشنگتن دی‌سی از مشارکت انبوه رای‌دهندگان خبر دادند و گفتند صف‌هایی تا بیرون تشکیل شده است.

در مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا، حدود ۴۴ تن ظرف سی دقیقه اول از زمان باز شدن تنها شعبه اخذ رای در این شهر رای دادند. برخی از آنها گفتند، مایل هستند تا زود رای بدهند و برخی هم نگران ازدحام جمعیت در روز انتخابات در سوم نوامبر بودند.

پاندمی کرونا به شدت سفرهای انتخاباتی این دو نامزد را محدود کرده و انتظار می‌رود این مساله موجب افزایش در رای‌دهی پیش از موعد یا رای‌گیری پستی شود.

جیسون میلر ۳۳ ساله، نقاشی است که در صف ایستاده تا به بایدن رای بدهد. او می‌گوید: خواستم بیایم و کار را تمام کنم. نمی‌توانستم بیش از این برای رای‌ دادن علیه ترامپ صبر کنم. مایل بودم تا روز اول به اینجا بیایم. در حقیقت، شاید سه سال و نیم پیش باید روز اول به اینجا می‌آمدم.

تمام رای‌دهندگان در مینیاپولیس در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا ماسک به صورت داشتند. مارگی روکاوینا ۷۲ ساله می‌گوید که "مشتاق" رای‌ دادن به بایدن است اما همچنین نگران رای‌ دادن در روز انتخابات به دلیل کروناست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین