کد خبر: ۶۷۱۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

تظاهرات‌ در کشورهای جهان علیه عادی‌سازی روابط با اسرائیل

روز جمعه در کشورهای مختلف جهان، تظاهرات‌هایی در اعتراض به امضای توافق عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی و اعلام همبستگی با ملت فلسطین برگزار شد.
تظاهرات‌ در کشورهای جهان علیه عادی‌سازی روابط با اسرائیل
آفتاب‌‌نیوز :

ده‌ها تن از شهروندان یمنی پس از اقامه نماز جمعه در شهر «الوضیع» در استان «ابین» واقع در جنوب این کشور تظاهراتی در مخالفت با عادی‌سازی امارات و بحرین با دولت اسرائیل به راه انداختند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، تظاهرکنندگان یمنی با در دست داشتن پلاکاردهایی دو توافق عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و شعارهایی را در مخالفت با هرگونه حضور اسرائیلی در جزیره سقطری واقع در جنوب شرق این کشور سر دادند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و تصاویری از مسجد الاقصی، شعارهایی در مخالفت با عادی‌سازی سر دادند و نسبت به هرگونه اقدام مشابه از سوی دولت مستعفی یمن هشدار دادند.

معترضان از ملت‌های عربی و اسلامی خواستند تا در برابر عادی‌سازی بایستند و آنها، این اقدام را «خیانت به دین و اعتقادات اسلامی» خواندند.

کشورهای امارات و بحرین با نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین با میانجی گری آمریکا روز سه شنبه توافق صلح با رژیم صهیونیستی را در کاخ سفید به امضا رساندند.

در مراکش نیز ده‌ها تن از شهروندان با مشارکت در تجمعی اعتراض‌آمیز، همبستگی خود با فلسطین و همچنین مخالفت خود با عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با دولت اسرائیل را اعلام کردند.

این تجمع اعتراض‌آمیز در مقابل ساختمان پارلمان تحت عنوان «فلسطین امانت و عادی‌سازی خیانت است» و بنا به دعوت ۲۸ انجمن و هیأت سیاسی در این کشور برپا شد.

شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراض‌آمیز با در دست داشتن پرچم فلسطین، شعارهایی از قبیل «معامله خیانت، محکوم است»، «نه به اشغالگری، نه به عادی‌سازی، فلسطین فروشی نیست» «مقاومت امانت و عادی‌سازی خیانت است» سر دادند.

در این تجمع، عبدالرحیم شیخی، رئیس جنبش توحید و اصلاح (غیر دولتی)، دبیرکل حزب سوسیالیست متحد مراکش و احمد ویحمان، رئیس دیده‌بان مقابله با عادی‌سازی، عبدالقادر العلمی، هماهنگ‌کننده کارگروه فلسطین و همچنین شماری از حقوقدانان، سیاستمداران و فعالان مدنی مشارکت داشتند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع ضمن اعلام مخالفت خود با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کردند، مسأله فلسطین برای ملت مراکش تا همیشه مسأله ملی است.

انجمن‌های مراکشی از مردم این کشور خواسته بودند که روز جمعه، تجمع اعتراض‌آمیزی در محکومیت توافقنامه‌های خیانتکارانه و عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی برگزار کنند.

انجمن‌های مراکشی در بیانیه خود اعلام کردند: این تجمع در راستای مقابله ملت مراکش با هرگونه تلاش برای از بین بردن مسأله فلسطین برگزار شده چرا که مسأله فلسطین برای ملت مراکش یک مسأله ملی همیشگی محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، ده‌ها تن از عشایر فلوجه و شماری از سیاستمداران در شهر فلوجه تظاهراتی را برای اعلام مخالفت خود با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بر حمایت خود از ملت فلسطین و حقوق فلسطینیان تأکید کردند.

احمد عقل، سفیر فلسطین در عراق در این تظاهرات حضور داشت.

جمعی از شهروندان بحرینی نیز در منامه تظاهرات اعتراض‌آمیزی را در محکومیت توافق عادی‌سازی این کشور با دولت اسرائیل برپا کردند.

معترضان بحرینی، پرچم‌های فلسطین و بحرین و همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «جمعه خشم قدس».

در همین راستا، محرزیه العبیدی، رئیس کمیسیون روابط خارجه پارلمان تونس اعلام کرد که کشورش حامی حقوق ملت فلسطین و مخالف هرگونه طرح و نقشه‌ای است که هدف آن نابودی مسأله فلسطین باشد.

العبیدی در جریان دیدار با هائل الفاهوم، سفیر فلسطین در تونس خاطرنشان کرد: پایه و اساس ثبات در منطقه، دستیابی به یک راهکار عادلانه و فراگیر برای حل مسأله فلسطین از طریق قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی است که بر پایان یافتن اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس تاکید دارد.

وی در ادامه افزود: مسأله فلسطین همواره در رأس اولویت‌های ملت تونس و ملت‌های عربی قرار دارد. العبیدی تاکید کرد، باید یک موضع‌گیری یکپارچه در قبال حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین اتخاذ شود.

وی همچنین تصریح کرد، مسأله فلسطین نقش مهمی را در بازگرداندن هویت ملی به اعراب و پیوند آنها به سرزمین خود ایفا کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین