کد خبر: ۶۷۱۹۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱

روایت نیویورک‌تایمز از رویکرد تازه ایران برای مقابله با فشارهای آمریکا

یک روزنامه آمریکایی در مطلبی می نویسد که همزمان با افزایش فشارهای واشنگتن، تهران به رویکرد کم شدت روی آورده است.
روایت نیویورک‌تایمز از رویکرد تازه ایران برای مقابله با فشارهای آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

در مطلب نیویورک تایمز که به قلم جولیان بارنز، دیوید سنگر، رونن برگمن و لارا جیکز منتشر شده آمده است: به رغم افزایش فشارهای آمریکا علیه ایران، بر اساس گزارش های اطلاعاتی که در اختیار مقامات آمریکایی و همپیمانان آن ها قرار گرفته است، رهبر معظم ایران هرگونه اقدام تلافی جویانه بزرگ و مستقیم علیه آمریکا را حداقل برای مقطع زمانی کنونی متوقف ساخته است و صرفا اجازه فعالیت های سایبری را داده اند.

براساس اظهارات مقامات آمریکایی که از این گزارش اطلاعاتی مطلع هستند، ایران همچنین برنامه سال گذشته خود با هدف تاثیرگذاری چشمگیر بر انتخابات آمریکا را کنار گذاشته است، اقداماتی از جمله حمله به خطوط کشتیرانی در خلیج فارس یا تاسیسات نفتی در خاورمیانه با این منظور که شوکی به بازارهای مالی جهانی وارد شود و شانس انتخاب مجدد ترامپ تضعیف گردد.

براساس اظهارات مقامات ایرانی، آمریکایی و همپیمانان این کشور، پس از آسیب جدی اقتصاد جهانی در نتیجه بحران ویروس کرونا، ایران هرگونه حمله به تاسیسات نفتی را ناکارآمد ارزیابی کرده است.

ایران همچنین بر این باور است که هر حمله ای به غیر از تهاجم سایبری به نفع ترامپ بوده و به وی اجازه می دهد که پایگاه رای خود را تقویت کرده و این فرصت را در اختیار آمریکا قرار می دهد که واکنش نظامی از خود نشان دهد.

براساس گزارش اطلاعاتی کشورهای همپیمان آمریکا، رهبران ایران به این جمع بندی دست یافته اند که خویشتن داری بهترین راه برای اجتناب از انتخاب مجدد ترامپ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین