کد خبر: ۶۷۲۰۵۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

تصاویر| بازداشت مادربزرگ ۷۳ ساله و صد‌ها زن در اعتراضات بلاروس

پلیس بلاروس، روز شنبه ۱۹ سپتامبر (۲۹ شهریور) صدها زن معترض در خیابان‌های مینسک را که خواستار پایان حکومت الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری این کشور بودند، بازداشت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

بلاروس از زمان انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۹ اوت که در آن لوکاشنکو مدعی پیروزی قاطع شده بود صحنه درگیری مخالفان با نیروهای پلیس است. معترضان معتقدند که در این انتخابات تقلب شده است. رئیس جمهوری بلاروس این موضوع را رد می‌کند.

حدود ۲ هزار زن بلاروس با حمل پرچم‌های سرخ و سفید جنبش اعتراضی در راهپیمایی هفته هفتم پس از انتخابات حضور پیدا کردند.

تصاویر| بازداشت مادربزرگ ۷۳ ساله و صد‌ها زن در اعتراضات بلاروس

شاهدان به خبرگزاری رویترز گفتند که زنان پس از اینکه نیروهای پلیس راه آن‌ها را بستند، به‌طور مختصر با این نیروها درگیر شدند. اما پس از آن یکی یکی از بین جمعیت از سوی پلیس انتخاب و بازداشت شدند.

یکی از خبرنگاران خبرگزاری فرانسه نیز شاهد بازداشت زنانی بوده است که با دست‌های بهم زنجیر شده ایستاده بودند. برخی از این زنان به داخل ون‌های پلیس هدایت شدند.

سوتلانا تیخانووسکایا، نامزد مخالف انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که خود را برنده این انتخابات اعلام کرده بود و اکنون در لیتوانی به سر می‌برد، در بیانیه‌ای که پیش از تظاهرات امروز منتشر شد، اعتراض «زنان شجاع بلاروس» را ستود. وی گفت: «آن‌ها علی‌رغم اینکه به‌طور مرتب مورد تهدید قرار می‌گیرند و تحت فشار هستند، راهپیمایی می‌کنند.»

در میان بازداشت شدگان تظاهرات روز شنبه، نینا باگینسکایا، کنشگر ۷۳ ساله نیز مشاهده شده است. وی پس از تنش‌ها و درگیری‌های ماه گذشته به یکی از چهره‌های مشهور جنبش اعتراضی تبدیل شده است. پلیس اندکی پس از بازداشت وی را در کلانتری آزاد کرد.

قرار است معترضان روز یکشنبه تظاهرات گسترده‌ای برگزار کنند.

لوکاشنکو که ۲۶ سال در راس قدرت در بلاروس قرار دارد، می‌گوید که معترضان از سوی نیروهای خارجی حمایت می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
1
1
این همه تظاهرات تو آمریکا داره انجام میشه شما آفتابی ها نمیبینید ولی همین که تو بلاروس یه اتفاق کوچیک می افته سریع براش راچورت خبری میرید
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
چون پوشش اون تظاهرات رو گذاشته برعهده رسانه که خانواده جورج فلوید گفتن ما از خون فرزندمون گذشتیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
0
راستی رسانه میلی چرا توی این مواقع اصلا وجود نداره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
0
نمی دانم حکومتها چرا با مردم اینچنین رفتارمی کنند؟ مگر حکومتها نمایندگان مردم نیستند؟مگر مردم ولی نعمت حاکمان نیستند؟اگر مردم ولی نعمت حاکمان هستند که نباید با آنها اینگونه رفتار شود.کارگزار و خادم که با ولی نعمت خود اینگونه رفتار نمی کند.نتیجه منطقی این است که دراینگونه حکومتها حاکمان خود را کارگزار وخادم مردم نمی دانند بلکه آنها خود را ولی نعمت مردم ومردم را خادم خود می دانند ومردم هرچه آنها می گویند باید بگویند چشم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین