کد خبر: ۶۷۲۱۷۹
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

هنرمندان مشهور مبتلا به اوتیسم

پس از موفقیتی که سریال «Love on the Spectrum » در شبکه نتفلیکس به دست آورد و باعث توجه بیشتر به بیماران اوتیسمی شد، برخی از بازیگران از راز ابتلای خود در کودکی به بیماری اوتیسم پرده برداشتند.
آفتاب‌‌نیوز :

مجله «Best Life» پس از نمایش این سریال، داستان تعدادی از بازیگرانی را که درباره ابتلای خود به بیماری اوتیسم و تاثیر آن بر زندگی‌ و مسیر هنری شان صحبت کرده‌اند منتشر کرده است.

هنرمندان مشهور مبتلا به اوتیسم

در این گزارش آمده است: مسائل بسیاری درباره این بیماری وجود دارد که ما نمی‌دانیم. این بیماری مربوط به مغز است و بر ارتباطات اجتماعی بیماران تاثیر گذاشته و باعث بروز مشکلاتی در این زمینه می‌شود. به کار بردن اصطلاح طیف برای این بیماران به سبب علائم زیاد این بیماری است که در اشخاص مختلف متفاوت است و با درجات متفاوتی بروز پیدا می‌کند.

طبق تحقیقات از میان هر ۵۴ کودک یک نفر به اوتیسم دچار می‌شود.

در ادامه اسامی هنرمندانی را مشاهده می کنید که بنا بر گزارش الجزیره از مبتلا بودن به اوتیسم پرده برداشته‌اند.

آنتونی هاپکینز

این بازیگر و کارگردان مشهور بریتانیایی تا ۷۰ سالگی بیماری اوتیسم خود را از همه پنهان کرده بود.

هاپکینز به دیلی میل گفته این بیماری باعث شده او به گونه‌ای متفاوت به مردم نگاه کند و تمایلش برای ایفای نقش‌هایی که به او سپرده می‌شد به بهترین شکل ممکن، افزایش پیدا کند.

دن آیکرود

دن آیکرود بیشتر به خاطر بازی در برنامه کمدی و معروف «پخش زنده شنبه شب» در آمریکا شناخته می‌شود. او از کمدین‌های شناخته شده آمریکایی از دهه هفتاد به بعد است.

او در سال ۲۰۱۳ در مصاحبه با روزنامه «دیلی میل» اعتراف کرد که در کودکی به نوعی از بیماری اوتیسم دچار بوده است. او همچنین گفته است که از سندرم آسپرگر رنج می‌برد اما با آن کنار می آید. آیکرود گفته است در ابتدا متوجه این بیماری نبوده تا اینکه در اوایل دهه هشتاد همسرش متقاعدش می‌کند تا به پزشک مراجعه کند. این بازیگر همچنین گفته یکی از علائمی که از آن رنج می‌برد وسواس داشتن در کارها و تعقیب کردن ارواح است.

داریل هانا

داریل هانا در فیلم‌های موفقی همچون «بیل را بکش» ایفای نقش کرده است. این بازیگر در کودکی به اوتیسم دچار بوده اما از گفتن آن امتناع می‌کرده است. هانا گفته هیچوقت نمی‌خواسته در مرکز توجه باشد و این مسئله او را می ترسانده است. این هنرپیشه گفته به دلیل ترسش در برنامه‌های گفت‌وگوی تلویزیونی و نیز برنامه‌های تبلیغاتی فیلم‌هایش شرکت نکرده است.

کورتنی لاو

کورتنی لاو ـ بازیگر و خواننده آمریکایی ـ نیز پس از فوت شوهرش اعلام کرد که در سنین کودکی اوتیسم داشته و اولین بار در سه سالگی به روانشناس مراجعه کرده است.

دان هارمون

دان هارمون یک فیلم‌نامه نویس و بازیگر آمریکایی است. هارمون گفته فرآیند انتخاب بازیگر برای سریال تلویزیونی موفق «Community» باعث شد تا سندرم آسپرگر در او تشخیص داده شود.

سوزان بویل

سوزان بویل خواننده اسکاتلندی است که در سال ۲۰۰۹ و پس از شرکت در مسابقه استعدادیابی بریتانیا به شهرت رسید. او در سنین بالا متوجه بیماری اوتیسم خود شد اما در کودکی پزشکان تشخیص داده بودند که او یک نارسایی ذهنی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین