کد خبر: ۶۷۲۲۱۵
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

هشدار پلیس درباره افزودنی‌های شیمیایی به مواد مخدر و مرگ زودرس معتادان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ضمن هشدار به مصرف کنندگان انواع مواد مخدر گفت: نتایج آزمایشگاه‌های پلیس نشان می‌دهد قاچاقچیان در تولید مواد مخدر، انواع افزودنی‌های شیمیایی و ناخالصی‌هایی را ترکیب کرده‌اند که منجر به مرگ زودرس معتادان می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

سردار مجید کریمی در پاسخ به این سئوال که افزایش قیمت انواع مواد مخدر در کاهش مصرف و پیشگیری از مصرف مواد مخدر تاثیری داشته است، افزود: قاچاق مواد مخدر بر پایه درآمدهای کلان مالی برای شبکه ها و باندها است، براین اساس افزایش قیمت از یک طرف قابل بررسی است و از طرفی دیگر خلوص موادی است که در ترکیبات مواد مخدر استفاده شده و وارد کشور می شود و قیمت ها را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: قاچاقچیان به دنبال افزایش سودآوری هستند، براین اساس می خواهند پول های کلانی بدست بیاورند. مواد مکشوفه در آزمایشگاه های پلیس مورد بررسی قرار می گیرند، متاسفانه نتیجه ای که بدست می آید، خوب نیست زیرا انواع و اقسام مواد افزودنی شیمیای و غیر قابل مصرف را به مواد مخدر اضافه می کنند که صدمات و ضررهای متعددی را برای مصرف کنندگان مواد مخدر در پی دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: بعضا دیده شده که فقط سه درصد از مواد مکشوفه مواد مخدر است و بقیه مواد افزودنی است که باعث مرگ و میر در جامعه معتادان می شود.

سردار کریمی ضمن هشدار به مصرف کنندگان مواد مخدر افزود: به افرادی که در پی مصرف مواد مخدر هستند چه به عنوان بیمار و مجرم، هشدار می دهیم که مواد مخدری که مصرف می کنند آلوده به انواع و اقسام افزودنی هایی است که سبب مرگ زودرس می شوند و تبعات بسیار ناگواری در سلامتی آنها خواهد داشت.

وی تاکید کرد: براساس آمار پزشکی قانونی سالانه بین چهار هزار تا ۴۵۰۰ نفر از مصرف کنندگان مواد مخدر جان خود را در کشور از دست می دهند یعنی این آمار به نوعی همپای آمار تلفات کرونا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین