کد خبر: ۶۷۲۲۶۶
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰

دو فیلم ایرانی نامزد جایزه جشنواره بوسان شدند

«مردن در آب مطهر» و «کشتارگاه» در فهرست شش فیلم نامزد جایزه سالانه «کیم جی سئوک» جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی قرار گرفتند.
آفتاب‌‌نیوز :

فیلم «مردن در آب مطهر» به کارگردانی نوید محمودی و «کشتارگاه» ساخته عباس امینی که هر دو در بخش "پنجره ای به سینمای آسیا" این رویداد سینمایی حضور دارند، نامزد جایزه یادبود «کیم جی سئوک» شدند.

دو فیلم ایرانی نامزد جایزه جشنواره بوسان شدند

جایزه سالانه «کیم جی-سئوک» از سال ۲۰۱۷ و به یاد «کیم جی-سئوک» برنامه‌ریز تاثیرگذار جشنواره بوسان راه‌اندازی شد که نقش مهمی در شناساندن استعدادهای نوظهور سینمایی در آسیا ایفا می‌کرد.

برادران محمودی پیش از این با فیلم های «چند متر مکعب عشق» ، «رفتن» ، «رونا مادر عظیم» و «هفت و نیم» در جشنواره بوسان حضور داشته اند که جمشید محمودی برای فیلم «رونا مادر عظیم» جایزه «کیم جی سئوک» و نوید محمودی جایزه ویژه هیات داوران را برای کارگردانی فیلم «رفتن» از این رویداد سینمایی دریافت کرده اند.

علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا ، صدف عسگری و سوگل خلیق علیرضا آرا، امیررضا رنجبران، خیام وقار ، پیمان مقدمی،مهتاب جعفری ،فرید اسحاقی، فاطمه شکری، محیا رضایی ،فاطمه میرزایی و علیرضا مهران بازیگران این فیلم هستند که روایتگر داستان چند جوان مهاجر افغان است که قصد رفتن به اروپا را دارند.

پخش کننده بین المللی فیلم شرکت پرشیا فیلم به مدیریت علی قاسمی است.

در فیلم «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی نیز مانی حقیقی، امیرحسین فتحی، حسن پورشیرازی و باران کوثری بازی کرده‌اند.

این فیلم با سرمایه گذاری علی طلوعی در نبراس پیکچرز تولید شده است و شرکت ایریماژ پخش بین المللی آن را به عهده دارد.

جشنواره فیلم بوسان علاوه بر دو فیلم «مردن در آب مطهر» و «کشتارگاه» میزبان فیلم های «عنکبوت» ساخته ابراهیم ایرج زاد و «شیطان وجود ندارد» از محمد رسول اُف نیز در بخش پنجره ای به سینمای آسیا است و فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی که اخیرا در بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز حضور داشت، در بخش اسطوره های جشنواره فیلم بوسان به روی پرده می‌رود.

همچنین «هرگز، گاهی، همیشه» به کارگردانی شادی کرم رودی نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی فیلم های کوتاه آسیایی است و دو مستند «کودکان شب» ساخته بهروز نورانی پور و «هنر زندگی در خطر» ساخته مینا کشاورز محصول مشترک ایران و آلمان در بخش رقابتی آثار مستند این رویداد سینمایی حضور خواهند داشت.

بیست و پنجمین جشنواره فیلم بوسان با دو هفته تاخیر نسبت به تاریخ اصلی به دلیل شیوع ویروس کرونا و در مقیاسی کوچکتر از تاریخ ۲۱ تا ۳۰ اکتبر (۳۰ مهر تا ۹ آبان) برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین