کد خبر: ۶۷۲۳۵۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

منتقد رئیس جمهوری چین به اتهام فساد به ۱۸ سال حبس محکوم شد

یکی از ملاکان بزرگ چین و از منتقدان سرسخت رئیس جمهوری این کشور امروز (سه‌شنبه) به اتهام فساد، اختلاس و رشوه به ۱۸ سال حبس محکوم شده است.
منتقد رئیس جمهوری چین به اتهام فساد به ۱۸ سال حبس محکوم شد
آفتاب‌‌نیوز :

 "رن ژیکیانگ"، از ملاکان بزرگ چین که زمانی از اعضای اصلی حزب کمونیست چین محسوب می‌شد و اکنون به منتقد بزرگ شی جینپینگ، رئیس جمهوری این کشور بدل شده در مارس سال جاری میلادی به یکباره و کمی پس از انتشار مطلبی علیه واکنش شی جینپینگ به شیوع ویروس کرونا، از انظار عمومی ناپدید شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حکم امروز علیه این فرد آمده که وی ۵۰ میلیون یوآن (۷.۴ میلیون دلار) از بیت‌المال اختلاس کرده و رشوه‌هایی به ارزش ۱.۲۵ میلیون یوآن دریافت کرده است.

در حکم مذکور همچنین ذکر شده، این مرد ۶۹ ساله به صورت داوطلبانه و صادقانه به تمامی جرایم خود اعتراف کرده و تصمیمی برای درخواست تجدیدنظر ندارد. این مرد همچنین به پرداخت ۴.۲ میلیون یوآن جریمه نیز محکوم شده است.

مقاله منتشر شده از سوی رن ژیکیانگ که به انتقاد از رئیس جمهوری چین پرداخته بود از اینترنت چین پاک شده اما در خارج از این کشور به صورت آنلاین دست به دست می‌شود.

وی در این مقاله نوشته بود: این پاندمی این حقیقت را مشخص کرد که حزب حاکم و مقام‌های دولت چین تنها به حفاظت از منافع خود مشغولند و این پادشاهی فقط از موقعیت مرکزی و منافع خود حفاظت می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین