کد خبر: ۶۷۲۳۷۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱

مدیریت بحران گیلان: پل اصلی تالش در حال تخریب است/ شدیدا نیازمند امکانات لجستیک سپاه هستیم

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از سپاه خواست وارد عرصه شود و عنوان کرد: به شدت نیازمند امکانات لجستیک راهداری سپاه منطقه و استان هستیم و ماشین آلات راهداری پاسخگوی رفع مشکل تالش نیست.
مدیریت بحران گیلان: پل اصلی تالش در حال تخریب است/ شدیدا نیازمند امکانات لجستیک سپاه هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

امیر مرادی با اشاره به بارش باران بی سابقه در شهرستان تالش در روز شنبه و وقوع سیلاب، اظهار کرد: در مجموع ۱۸۰ واحد مسکونی درگیر سیل شدند که از این تعداد، ۲۰ واحد تخریب کامل صورت گرفته است. همچنین اثاثیه ۳۰ واحد از بین رفته و مابقی به تعمیر نیاز دارد.

وی با بیان اینکه ۱۱۶۲ خانوار دچار قطعی آب شدند، تصریح کرد: آب ۵۳۷ خانوار وصل شده است. همچنین ۲۴۰۰ خانوار قطعی برق داشتند که در حال حاضر تنها ۹۵ خانوار برق ندارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، با اشاره به قطع گاز ۴۲۸ خانوار تالشی، افزود: فقط ۷۵ خانوار با قطعی گاز مواجه هستند.

مرادی، با بیان اینکه در جریان سیلاب اخیر ۲۲ محور روستایی دچار رانش و ریزش جاده شده و مسدود شدند، گفت: اکنون شش محور مسدود است و عملیات راهداری در آن ادامه دارد.

وی از سپاه خواست وارد عرصه شود و عنوان کرد: به شدت نیازمند امکانات لجستیک راهداری سپاه منطقه و استان هستیم و ماشین آلات راهداری پاسخگوی رفع مشکل تالش نیست.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه از سپاه لودر و بیل زنجیری و بیل مکانیکی و چرثقیل می خواهیم، یادآور شد: متاسفانه پل اصلی شهر تالش در حال تخریب است و لذا عبور و مرور را قطع کردیم.

مرادی ادامه داد: عملیات انحراف آب از قسمت سالم پل آغاز شده و تعمیر پل توسط راهداری در دست اقدام است لذا باید امکانات سپاه را هم اکنون بسیج کنیم تا این پل تخریب نشود.

وی با بیان اینکه احداث کف بند و دیواره های بعد از پل اصلی تالش توسط آب منطقه ای از محل بند واو در دست اجراست، افزود: پل اصلی شهر اسالم نیز توسط شهرداری از محل منابع داخلی در حال ترمیم است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از قطعی تلفن ۵۰۰ مشترک روستایی خبر داد و اضافه کرد: دستور لازم به مخابرات داده شده و در دست اقدام است.

مرادی، با اشاره به تخریب شدن پل عابر متصل به پل اصلی تالش، گفت: به دلیل وجود فیبر نوری، شهرداری نمی تواند در ساخت آن فعلا اقدامی داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای تامین سنگ وزنی جهت ترمیم پل ها با مشکل جدی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ کامیون از سد شفارود تامین شده، اما نیاز به مساعدت در این زمینه است.

این مقام مسئول از امدادرسانی به ۱۰۰۰ نفر از روستاییان در مسیرهای مسدود شده و تامین آذوقه خبر داد و اظهار کرد: شهرداری تالش نیز نسبت به تکمیل پل کمربندی شهر برای تردد ماشین های سواری سبک و سنگین مشغول فعالیت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین