کد خبر: ۶۷۲۳۸۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

پیکر مادر شهید همت در جوار فرزندش آرام گرفت

پیکر مادر سردار شهید محمد ابراهیم همت از فرماندهای برجسته دوران دفاع مقدس پس از تشییع در گلزار شهیدان شهرضا در جوار مزار فرزند شهیدش به خاک سپرده شد.
پیکر مادر شهید همت در جوار فرزندش آرام گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

آیین تشییع پیکر مادر شهید محمد ابراهیم همت با حضور گسترده خانواده های شهدا و مسئولان و اقشار مردم امروز (سه شنبه- اول مهرماه) برگزار شد، قرائت زیارت عاشورا، مداحی، سینه زنی و مرثیه سرایی از جمله برنامه های حاشیه آیین تشییع والده این سردار شهید شهرضای اصفهان بود.

حاجیه "نصرت همت" مادر شهید حاج محمد ابراهیم همت یکشنبه شب گذشته پس از ۳۷ سال دوری در سن ۹۱ سالگی به فرزند شهیدش پیوست. سردار شهید همت فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در جزیره مجنون در خاک عراق بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به شهادت رسید. پیکر شهید حاج همت که زاده شهرضای صفهان بود پس از شهادت به زادگاهش بازگردانده شد و در جوار امامزاده شاهرضا به خاک سپرده شد.

شهید همت در۱۲ فروردین ۱۳۳۴ خورشیدی در شهرضا به دنیا آمد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی این رزمنده مجاهد در ایجاد نظم و دفاع از شهر و راه‌اندازی کمیته انقلاب اسلامی شهرضا نقش اساسی داشت و توانست به کمک دو برادر و سه نفر از دوستان خود سپاه شهر را تشکیل دهد و در اواخر سال ۱۳۵۸ خورشیدی به فعالیت‌های عقیدتی پرداخت و برای دستیابی به این هدف به خرمشهر، بندر چابهار و کنارک در استان سیستان و بلوچستان رفت.

وی مدتی مسئول روابط عمومی سپاه پاوه بود و پس از مدتی به عنوان فرمانده سپاه پاوه به جنگ پرداخت. پس از آغاز جنگ از طرف رژیم بعثی عراق، شهید همت به صحنه کارزار وارد شد. او و سردار حاج احمد متوسلیان به دستور فرماندهی کل سپاه ماموریت یافتند، ضمن اعزام به جبهه جنوب، تیپ محمد رسول الله (ص) را تشکیل دهند. در عملیات سراسری فتح المبین، مسئولیت قسمتی از کل عملیات به عهده این سردار دلاور بود. موفقیت عملیات در منطقه کوهستانی «شاوریه» مرهون ایثار و تلاش این سردار بزرگ و همرزمانش است و به حق می توان گفت که او و یگان تحت امرش سهم بسزایی در فتح خرمشهر داشتند و با اینکه منطقه عملیاتی دشت بود، او با استفاده از بهترین تدبیر نظامی به نحو مطلوبی فرماندهی کرد.

با شروع عملیات رمضان در ۲۳ تیر ۱۳۶۱ خورشیدی در منطقه شرق بصره فرماندهی تیپ ۲۷ رسول اکرم (ص) را بر عهده گرفت و بعدها با ارتقای این یگان به لشکر تا زمان شهادتش در منصب فرماندهی انجام وظیفه کرد. پس از آن در عملیات مسلم بن عقیل و محرم که او فرمانده قرارگاه ظفر بود، سلحشورانه با دشمن جنگید. در عملیات والفجر مقدماتی بود که شهید همت، مسئولیت سپاه یازدهم قدر را که شامل لشکر ۲۷ حضرت محمد رسول الله (ص)، لشکر ۳۱ عاشورا، لشکر ۵ نصر و تیپ ۱۰ سید الشهدا(ع) بود، بر عهده گرفت.

صلابت، اقتدار و استقامت فراموش نشدنی این شهید و رزمندگان لشکر محمد رسول الله (ص) در جریان عملیات خیبر در منطقه طلائیه و تصرف جزایر مجنون و حفظ آن با وجود حملات شدید دشمن مثال زدنی بود. شهید همت سرانجام بر اثر اصابت گلوله توپ همراه با معاونش اکبر زجاجی در ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ خورشیدی در محل تقاطع جاده‌های جزایر مجنون شمالی و جنوبی به فیض شهادت نایل آمد و در گلزار شهدای شهرضا به خاک سپرده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین