کد خبر: ۶۷۲۳۸۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

مجوز کیت قابل‌حمل آزمایش کووید-۱۹ صادر شد

سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده (FDA) مجوز اضطراری برای یک کیت تست جدید قابل‌حمل، به‌اندازه کف دست PCR کووید-۱۹ را صادر کرد و نخستین بار است که چنین دستگاهی در ایالات‌متحده مورد تایید قرار می‌گیرد.
مجوز کیت قابل‌حمل آزمایش کووید-۱۹ صادر شد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش تلگراف، PCR یا واکنش زنجیره‌ای پلیمراز، بر اساس تکثیر DNA یا RNA است و ابزاری سریع و دقیق به شمار می‌رود و در آزمایشگاه‌ها برای شناسایی بیماری‌های عفونی کاربرد دارد.

به‌طور سنتی، در آزمایش PCR از دستگاهی به‌اندازه ماکروویو بزرگ استفاده می‌شود و می‌تواند صدها هزار دلار هزینه در بر داشته باشد و این پیشرفت، موجب افزایش ظرفیت این نوع آزمایش خواهد شد.

این کیت آزمایش که توسط یک شرکت استارتاپ پزشکی در سیلیکون ولی بنام ویسبی مدیکال (Visby Medical) ساخته‌شده است، شامل نمونه‌ای است که از طریق سواب بینی گرفته می‌شود و سپس در کیت قرار می‌گیرد. این دستگاه دارای چراغ‌های LED است که نشان می‌دهد آزمون در حال اجراست و پس از اتمام هشدار می‌دهد.

درحالی‌که مجوز اضطراری فقط اجازه می‌دهد تا کیت در تنظیمات آزمایشگاه بالینی استفاده شود، اما این شرکت اعلام کرد: هدف این است که از این نوع کیت‌های برای مصارف خانگی نیز استفاده شود.

بنیان‌گذار و مدیرعامل ویسبی، آدام د لا زردا کار بر روی کیت‌های آزمایشگاهی کوچک اندازه کف دست را هفت سال پیش آغاز کرد و با شیوع کووید-۱۹ این مورد، محور فعالیت قرار گرفت.

این کیت‌ها در دفتر مرکزی شرکت سن خوزه مونتاژ می‌شوند، جایی که در حال حاضر، ظرفیت تولید حدود ۵۰ هزار دستگاه در ماه دارد، اما ویسبی گفته است که می‌خواهد این تعداد را افزایش تا هزینه را کاهش دهد.

د لا زردا گفت که قیمت‌گذاری این کیت هنوز قطعی نشده است، اما قصد دارد آن را "مقرون‌به‌صرفه" عرضه کند.

این شرکت برنده جایزه فیزیک، نوبل استیون چو و سرمایه‌گذار مبتکر سیلیکون ولی، جان دوئر را به‌عنوان سرمایه‌گذار در نظر گرفته و تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه جمع کرده است.

چو گفت: "اگر کیت جدید، با روش کنونی آزمایش PCR، که استاندارد طلایی است، بسیار متفاوت باشد واقعا می‌تواند همه‌چیز را دگرگون کند. "

" ایده اینکه شما بتوانید در عرض ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با دستگاه کوچک، پاسخی به همان اندازه قابل‌اعتماد یا حتی قابل‌اعتمادتر از آزمایش استاندارد با دستگاه بزرگ دریافت کنید، من فکر می‌کنم که به یک واقعیت تبدیل‌شده است. "

آدام دو لا زردا گفت: "ما از تصمیم FDA هیجان‌زده هستیم. بحران کووید-۱۹ ثابت کرد که ما به نتایج دقیق آزمایش سریع نیاز داریم و به همین دلیل PCR روش صحیحی برای انجام آزمایش ویروس کرونا است. "

"ما خوشحالیم که کیت‌های PCR شخصی ویسبی اکنون آزمایش سریع و دقیقی را برای کارکنان آزمایشگاهی که در خط مقدم مبارزه با همه‌گیری هستند را فراهم می‌کنند. "

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین