کد خبر: ۶۷۲۳۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۴ هزار و ۶۵۶ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۱ مهر ۹۹/ رکوردشکنی ابتلای روزانه کرونا/ شناسایی ۳۷۱۲ بیمار و ۱۷۸ فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۲۹ هزار و ۱۹۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۴ هزار و ۶۵۶ نفر رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۷۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۱۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۲۹ هزار و ۱۹۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۶۵۶ نفر رسید.

آمار کرونا در ایران، ۱ مهر ۹۹/ رکوردشکنی ابتلای روزانه کرونا/ شناسایی ۳۷۱۲ بیمار و ۱۷۸ فوتی جدید

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۶۳ هزار و ۷۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۹۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار و ۶۱۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی اظهار کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش ابتلا به کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در کشور سیر نزولی دارد و همزمان با این روند کاهشی، شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری روزانه به علت کرونا در اغلب استان‌های کشور هستیم.

وی ادامه داد: اکنون در شرایطی قرار داریم که مردم نیاز به همبستگی بیشتر برای حفظ سلامت خود دارند و شرط اساسی موفقیت در این دوران حساس همه گیری بیماری، همکاری بیشتر و موثرتر مردم با همکاران نظام سلامت کشور است.

استفاده از ماسک یک الزام و تعهد اجتماعی است

لاری افزود: نباید فراموش کنیم که استفاده از ماسک یک الزام و تعهد اجتماعی است و تقویت حس مسئولیت پذیری در برابر سلامت دیگران که برای کنترل و مهار بیماری در این مقطع حساس کنونی بسیار مهم است. مطمئنا هرگونه عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند زمینه لازم را جهت شیوع گسترده‌تر بیماری در کشور فراهم کند.

معاون وزیر بهداشت گفت: امیدواریم با تقویت عزم و اراده مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر و همگانی‌تر از ماسک و البته پرهیز از هرگونه رفتار اجتماعی خطر آفرین، شاهد کنترل و مهار بیماری در کشور باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین