کد خبر: ۶۷۲۴۰۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

انهدام باند کلاهبرداری "اینترنتی"/ سرقت از کارت بانکی 700 نفر

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام باند کلاهبرداران اینترنتی در کرمانشاه و دستگیری هفت نفر که با ایجاد درگاه جعلی بانک(فیشینگ) اقدام به سرقت از کارت های بانکی بیش از 700 نفر در سراسر کشور کرده بودند، خبر داد.
انهدام باند کلاهبرداری
آفتاب‌‌نیوز :

سردار علی اکبر جاویدان اظهار کرد: به دنبال رصد فضای مجازی در شبکه های اجتماعی توسط پلیس فتا کرمانشاه، ماموران متوجه یک درگاه جعلی بانک (فیشینگ) شدند که توسط جوان 18 ساله ای در یکی از پیام رسان های خارجی ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: ماموران پلیس فتا در تحقیقات تکمیلی خود دریافتند که این شخص با ترفند دانلود فیلم های اکران شده روی پرده سینما به مبلغی ناچیز، فروش شارژ ارزان قیمت و... به اطلاعات بانکی کاربران که بیشتر در رده های سنی نوجوانان و جوانان بودند دسترسی پیدا کرده و اقدام به سرقت مبلغی از آنها کرده است.

جاویدان تصریح کرد: صاحب درگاه جعلی و همدستانش برای شناسایی نشدن در ازای پرداخت مقداری وجه نقد به افراد کارتن خواب، کارت بانکی آنها را دریافت و مبالغ سرقت شده را به این حساب ها واریز و سپس با مراجعه به پمپ بنزین های سطح شهر آن را تبدیل به پول نقد می کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی ماموران پلیس فتا و تحت کنترل قرار دادن محل های تردد متهمان، هفت نفر در این راستا شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی منسجم دستگیر شدند.

وی گفت: در فرایند رسیدگی به این پرونده و با توجه به اسناد و مدارک، مشخص شد بیش از 700 نفر در سراسر کشور مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفته اند.

جاویدان یادآوری کرد: در بازرسی های اولیه از منزل متهم اصلی(صاحب درگاه جعلی بانکی) بیش از 620 میلیون ریال وجه نقد به همراه تعداد زیادی کارت بانکی و تجهیزات مربوطه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از ادامه تحقیقات در خصوص سرقت های گسترده اعضای این باند و تلاش برای شناسایی دیگر همدستان احتمالی آنها خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین