کد خبر: ۶۷۲۴۲۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱

ابتلای ۴ دانش‌آموز به کرونا در البرز

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از ابتلای چهار دانش آموز به کرونا در استان خبر داد.
ابتلای ۴ دانش‌آموز به کرونا در البرز
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد بابایی در نشست خبری روز سه شنبه یکم مهر ماه که در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، با اشاره به تعداد دانش آموزانی که به کرونا مبتلا شده اند، اظهار کرد: جامعه هدف ما برای شناسایی دانش آموزانی‌که از ۱۵ شهریور ماه تاکنون به کرونا مبتلا شده اند گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: طی این مدت ۳۹ نفر با علائم کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که تست ۳۰ نفر از آنها منفی شده است.

وی توضیح داد: طی این مدت تست چهار نفر در این بازه سنی مثبت شده و ۵ دانش آموز هم در حال حاضر مشکوک و محتمل به ابتلا به کرونا هستند.

بابایی تاکید کرد: البته هنوز برای اینکه قاطعانه بگوییم این دانش آموزان به خاطر رفتن به مدرسه به کرونا مبتلا شده اند زود است چون اغلب علایم ابتلا معمولا تا دو هفته بعد از انتقال به فرد بروز پیدا می‌کند.

این مسئول توضیح داد: در هفته آینده بررسی دقیق تری از افراد ۶ تا ۱۸ سالی که به دلیل ابتلا به کرونا به مراکز درمانی مراجعه و بستری می شوند صورت می گیرد تا تاثیر بازگشایی مدارس به طور دقیق مشخص شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا با وضعیت قرمز البرز مدارس همچنان باز باقی می‌مانند گفت: طبق دستور العمل ستاد ملی کرونا آموزش در هیچ مدرسه ای تعطیل نخواهد شد ولی در این شرایط به شیوه مجازی تغییر می‌کند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز اضافه کرد: هیچ اجبار و الزامی برای حضور دانش آموزان در سر کلاسهای درس نیست و آنها می توانند آموزش‌های خود را به صورت مجازی دنبال کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین