کد خبر: ۶۷۲۴۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

احتمال خودکشی «جولیان آسانژ» در صورت استرداد به آمریکا

یک متخصص روانپزشک که در دادگاه رسیدگی به پرونده استرداد بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس حضور داشت، هشدار داد در صورت پیروزی تلاش آمریکا برای استرداد وی، احتمال خودکشی او زیاد است.
احتمال خودکشی «جولیان آسانژ» در صورت استرداد به آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

یک متخصص روانپزشک امروز سه‌شنبه در جلسه دادگاه کیفری مرکزی انگلستان و ولز که برای رسیدگی به پرونده استرداد «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس برگزار شد، گفت اگر آسانژ برای روبرو شدن با اتهامات جاسوسی به آمریکا فرستاده شود، به احتمال زیاد دست به خودکشی خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «مایکل کوپلمن» استاد برجسته اعصاب و روان در کالج سلطنتی لندن که به عنوان شاهد در این جلسه حضور داشت، گفت آسانژ سابقه افسردگی دارد و خطر خودکشی او در صورت پیروزی تلاش آمریکا برای استرداد وی، بسیار زیاد است.

او گفت عوامل خطر شناخته شده زیادی از جمله سابقه افسردگی در خانواده، خودکشی و انزوا وجود دارد که آسانژ مورد آخر را زمانی که به سفارت اکوادور در لندن در سال ۲۰۱۲ پناهنده شد و سپس از آوریل سال ۲۰۱۹ در زندان انگلیس، تجربه کرده است.

کوپلمن افزود در بررسی‌ها همچنین مشخص شده که آسانژ به اختلال طیف اوتیسم مبتلاست که با تمایل فزاینده وی برای فکر کردن به خودکشی مرتبط دانسته شده است.

دادستان‌های آمریکایی ۱۷ اتهام جاسوسی و یک مورد اتهام سواستفاده از رایانه به دلیل انتشار اسناد محرمانه ارتش آمریکا توسط سایت افشاگر ویکی‌لیس را به آسانژ وارد کرده‌اند. این اتهامات می‌تواند حکم ۱۷۵ سال زندان را برای وی رقم بزند.

جولیان آسانژ ۴۷ ساله در سال ۲۰۱۰ با انتشار تصاویر و ویدئوهای کشتار غیرنظامیان توسط ارتش آمریکا در عراق و افغانستان مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت. اندکی بعد دولت آمریکا علیه سایت ویکی‌لیکس تحقیقات جنایی را آغاز کرد و از متحدان خود خواست به این تحقیقات کمک کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین