کد خبر: ۶۷۲۴۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱

شی: واکسن کرونا ساخت چین در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار می گیرد

رئیس جمهوری چین در سخنرانی مجازی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با یاداوری اینکه در حال حاضر چند واکسن ضد کرونا ساخت چین در آزمایش بالینی فاز سه قرار دارند تاکید کرد واکسن های COVID-۱۹ تولید شده در چین با تکمیل مراحل توسعه و تولید نهایی، در اختیار سایر کشورهای در حال توسعه قرار می گیرد.
شی: واکسن کرونا ساخت چین در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار می گیرد
آفتاب‌‌نیوز :

«شی جین پینگ» روز سه‌شنبه در سخنرانی ویدئویی خود در هفتاد و پنجمین نشست سران کشورهای عضو سازمان ملل متحد که به دلیل شیوع کرونا در آمریکا، به صورت مجازی برگزار شد با تاکید بر اینکه چین به طور فعال در تحقیقات جهانی در مورد ردیابی منبع و مسیرهای انتقال ویروس شرکت خواهد کرد گفت: چین همچنان به اشتراک شیوه های کنترل اپیدمی و روش های تشخیصی و درمانی با سایر کشورها، پشتیبانی و کمک به کشورهای نیازمند و تضمین پایداری زنجیره های تأمین ضد اپیدمی جهانی ادامه خواهد داد.

او اظهار کرد: کرونا شکست خواهد خورد و بشریت در این نبرد پیروز می شود لذا کشورها باید در پاسخ به COVID-۱۹ مردم و زندگی آنها را در درجه اول قرار دهند.

شی با تاکید بر اینکه در زمینه مبارزه با کرونا، هیچ موردی را نباید از دست داد و همه بیماران در مبارزه با کرونا تحت درمان قرار گیرند افزود: در میان بیماری همه گیر COVID-۱۹، کشورها باید همسو با سازمان بهداشت جهانی حرکت کنند.

رییس جمهوری چین با بیان اینکه در مبارزه با بیماری همه گیر کرونا کشورها باید همبستگی را افزایش دهند و این مساله را با هم حل کنند افزود: هرگونه تلاش برای سیاسی کردن همه گیری کرونا یا انگ گذاری باید رد شود.

شی افزود: در مواجهه با ویروس کرونا، کشورها باید نیاز کشورهای در حال توسعه، به ویژه کشورهای آفریقایی را برآورده کنند اقتصادهای بزرگ هم نه تنها باید اقتصاد خود را مجدداً راه اندازی کنند، بلکه به بهبود جهانی نیز کمک کنند.

او ادامه داد: جامعه بین الملل باید اقدامات به موقع و محکمی را در زمینه هایی مانند تخفیف بدهی و کمک های بین المللی انجام دهد، اجرای برنامه ۲۰۳۰ را برای توسعه پایدار تضمین کنند و به کشورهای در حال توسعه برای غلبه بر مشکلات خود کمک کنند.

رییس جمهوری چین در بخش دیگری از سخنانش گفت: هفتاد و پنج سال پیش، چین با پیروزی در جنگ جهانی ضد فاشیسم، به جامعه جهانی کمک تاریخی کرد و از تاسیس سازمان ملل حمایت کرد.

سازمان ملل متحد که با پایان یافتن جنگ جهانی دوم و با ۵۱ امضا از سوی کشورها ایجاد شد، اکنون به یک نهاد با ۱۹۳ کشور تبدیل شده است. این سازمان در شرایطی هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خود را گرامی می دارد که هنوز نیز نماینده چند جانبه گرایی است اما به گزارش تلویزیون مرکزی چین با ظهور یکجانبه گرایی و همه گیری با چالش هایی بی سابقه روبرو شده است.

از جمله این چالش ها که رییس جمهور چین هم به آنها اشاره ای کرد ابتلای بیش از ۳۱ میلیون نفر به ویروس کرونا و مرگ بیش از ۹۶۰ هزار نفر در سراسر جهان بوده است و اکنون یکی از مباحث نقش سازمان ملل در پسا کرونا است.

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین پیشتر در سخنرانی بزرگداشت این سالگرد تاکید کرد که سازمان ملل باید عدالت را حفظ کند زیرا کشورها، صرف نظر از اندازه آنها، برابر هستند و باید به هر یک احترام گذاشته شود.

وی افزود که این یکی از الزامات پیشرفت زمان و مهمترین اصل در منشور سازمان ملل است این سازمان باید متعهد به دستیابی به رشد مشترک از طریق مشاوره و همکاری باشد و از کشورهای جهان خواست که امنیت مشترک را حفظ کرده و ثمرات توسعه را به اشتراک بگذارند.

رییس جمهور چین خواستار افزایش نمایندگی و صدای بلندتر برای کشورهای در حال توسعه در سازمان ملل و حفظ اهداف و اصول منشور سازمان ملل شد و گفت: سازمان ملل متحد باید همکاری بین المللی را ارتقا بخشد و برای حل مشکلات مختلف در جهان تلاش کند. باید امنیت، توسعه و حقوق بشر را به روشی متعادل پیش ببرد و تأکید بیشتری بر توسعه در دستور کار جهانی داشته باشد.

وی بار دیگر بر تعهد چین به چند جانبه گرایی و عزم راسخ برای حفاظت از نظام بین الملل با محوریت سازمان ملل متحد تاکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین