کد خبر: ۶۷۲۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
تبلیغات

نکات بسیار مهم هنگام خرید ویولن

ترک‌ها می‌توانند بر روی صدای ویولن شما تاثیر منفی بگذارند و گا‌ها تعمیرات آن‌ها هزینه‌های زیادی دارد. ترک‌های موجود در درز ویولن‌ها را می‌توان با چسب درست کرد، اما ترک‌های خود بدنه ساز هشدار جدی تری است و ممکن است مشکلات زیادی برای ساز شما بوجود بیاورد.
آفتاب‌‌نیوز :

اگر به عنوان یک مبتدی به دنبال ساز ویولن هستید، یا مدت هاست که ویولن می‌نوازید و به دنبال سازی با ظرافت‌های پیچیده می‌گردید، به نکاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار می‌دهیم توجه کنید.

اول: سایز ویولن

اگر بزرگسال هستید، احتمالا سایز ویولن ۴/۴ یا اندازه کامل مناسب شماست. ویولن در اندازه‌های ۴/۴، ۴/۳، ۲/۱، ۴/۱ و ۸/۱ موجود است. کودکانی که دست‌های کوچکی دارند و دستشان به فرت برد نمی‌رسد معمولا ویولنی کوچکتر از سایز کامل تهیه می‌کنند. اگر به دنبال خرید ویولن برای کودک خود هستید، می‌توانید از arm test یا همان تست بازو استفاده کنید تا اندازه ویولن مناسب کودک خود را پیدا کنید. برای انجام این تست، ویولن را زیر چانه کودک خود قرار داده و از او بخواهید بازوی چپ خود را به صورت افقی قرار دهد. اگر فاصله‌ی ویولن تا بعد از مچ دست او بود، ویولن برای او بزرگ است.

نکات بسیار مهم هنگام خرید ویولن

دوم: قیمت ویولن

ویولن Stradivarius ساخت ۱۷۱۰ در سال ۲۰۱۳ به مبلغ ۱۵.۹ میلیون دلار فروخته شد، اما این موضوع به این معنا نیست که همه‌ی مدل‌های این ساز گران قیمت هستند. هنگام خرید ویولن ابتدا بودجه خود را مشخص کنید تا بین بازه قیمتی مشخص خود خرید کنید. شما عزیزان می‌توانید ویولن را از حدود یک میلیون تومان تا ده میلیون تومان بر اساس سطح نوازندگی و علاقه خود انتخاب کنید. کیفیت ویولن‌ها بر اساس برند، کیفیت چوب در بخش‌های مختلف و طراحی آن متغیر است.

سوم: لحن صدا و احساس

تن صدای ویولن شما بستگی به کیفیت چوب بکار رفته در طراحی و ساخت آن دارد. برخی از ویولن‌ها دارای صدایی شفاف و برخی دارای صدای Dark یا عمیق هستند. بعضی از ان‌ها صدایی دارند که در هر ۴ سیم متفاوت است. برخی مدل‌ها به طور طبیعی دارای صدایی حجیم هستند. اگر در نواختن ویولن نیمه حرفه‌ای یا حرفه‌ای هستید، با ویولن‌های مختلف بنوازید تا صدای مورد نظر خود را پیدا کنید. اگر در نواختن ویولن مبتدی هستید، ساز‌هایی از قبیل TF Student، Renato ۱۲۰، Renato ۱۸۰ و Moller ۳۰۰ برای شما مناسب خواهند بود. احساس نوازندگی هر ویولن بستگی به مشخصاتی از قبیل اندازه خاص ساز بر اساس سن و جثه توجه کنید. نک ویولن می‌تواند ضخامت متفاوتی داشته باشد یا استراحتگاه چانه ضخیم‌تر و بلندتر باشد. اگر دستان کوچکی دارید، بعنوان مثال، ممکن است نک با ضخامت کمتر مد نظر شما باشد.

نکات بسیار مهم هنگام خرید ویولن

مواردی که به عنوان خط قرمز خرید شما محسوب می‌شوند:

ترک‌ها:

ترک‌ها می‌توانند بر روی صدای ویولن شما تاثیر منفی بگذارند و گا‌ها تعمیرات آن‌ها هزینه‌های زیادی دارد. ترک‌های موجود در درز ویولن‌ها را می‌توان با چسب درست کرد، اما ترک‌های خود بدنه ساز هشدار جدی تری است و ممکن است مشکلات زیادی برای ساز شما بوجود بیاورد.

نکات بسیار مهم هنگام خرید ویولن

تاب داشتن:

فینگر برد و فرت برد کمی منحنی شکل هستند. اگر این منحنی صاف، خیلی خمیده باشد، ساز برای نواختن مناسب نیست. خصوصا در رابطه با ساز‌های ارزان قیمت، ممکن است فینگربرد آنقدر منحنی شکل باشد که سیم‌ها به دستی در ساز قرار نگیرند.

بریج:

بریج یک قطعه چوبی کوچک بین فینگر برد و tailpiece است. در صورت تاب داشتن و خم شدن بریج باید آن را تعویض کنید. هر بریج باید مخصوص ساز شما برش داده شود. به خصوص در رابطه با ساز‌های ارزان قیمت، ممکن است بریج بدون فیکس شدن در ساز به شما عرضه شود، که اینکار نواختن ویولن را سخت می‌کند.

نکات بسیار مهم هنگام خرید ویولن

معرفی فروشگاه معتبر جهت خرید ویولن

شما عزیزان می‌توانید ویولن مد نظر خود در سطح مبتدی یا حرفه‌ای را از فروشگاه‌های معتبری مانند سازکالا خریداری کنید. این فروشگاه با امکان تست و رگلاژ ساز همواره سازی بدون عیب و نقص را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر اینکه شما عزیزان می‌توانید از کارشناسان مجرب این مجموعه برای داشتن تجربه خریدی مطمئن مشاوره بگیرید، هفت روز مهلت تست فنی، گارانتی معتبر، خدمات پس از فروش، ارسال رایگان به سراسر ایران و خرید به صورت اقساط با سقف نامحدود برای سراسر ایران از جمله ویژگی‌های مثبت دیگری است که در اختیار شما قرار می‌گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی رایگان به وبسایت سازکالا به نشانی www.sazkala.com مراجعه نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین