کد خبر: ۶۷۲۴۶۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱

مادران باردار برای تزریق واکسن آنفلوآنزا به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون ۱.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا برای واکسینه شدن همه مادران باردار در کشور وجود دارد و آنها باید برای دریافت و تزریق این واکسن به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند.
مادران باردار برای تزریق واکسن آنفلوآنزا به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا رییسی روز سه شنبه در گفت ‌وگو با ایرنا درباره واکسیناسیون مادران باردار برای آنفلوانزا بیان کرد: همه تلاش خود را برای تامین واکسن آنفلوآنزا انجام می‌دهیم تا گروه‌های آسیب پذیر و به ویژه مادران باردار برای آنفلوآنزا واکسینه شوند و از طرفی کادر بهداشت و درمان در خطر هستند و باید این واکسن را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در مراکز جامع سلامت برای مادران باردار پرونده بهداشتی تشکیل شده و واکسن آنفلوآنزا نیز به صورت رایگان تزریق می‌شود.

چه تعداد مادر باردار داریم؟

معاون وزیر بهداشت درباره تعداد مادران باردار اظهار کرد: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۲۴۰ هزار مادر باردار در کشور داریم که حدود ۶۷۰ هزار نفر از این مادران باردار در سامانه‌های بهداشت ثبت شده‌اند. بقیه این مادران باردار می‌توانند به مراکز جامع سلامت یا مراکز بهداشت مراجعه کرده و پرونده بهداشتی خود را ثبت و واکسن آنفلوآنزا را به صورت رایگان تزریق کنند.

تاثیر تحریم‌ها بر تامین واکسن آنفلوانزا

وی درباره تاثیر تحریم‌ها بر تامین واکسن آنفلوانزا نیز بیان کرد: کشورهای مختلفی قول‌هایی برای واکسن آنفلوآنزا داده بودند. ارز مورد نیاز برای خرید واکسن آنفلوآنزا تامین شده، اما در حال حاضر مشکل نقل و انتقالات ارز وجود دارد.

رییسی گفت: در گذشته شرکت‌های تولید کننده ابتدا واکسن آنفلوآنزا را تحویل داده و بعد پول را دریافت می‌کردند، اما امسال می‌گویند که ابتدا پول را به صورت نقدی واریز کنید تا واکسن را تحویل بدهیم.

محمد رضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو نیز روز گذشته در همین رابطه گفته بود: بر خلاف آنچه دشمنان نظام جمهوری اسلامی به دروغ می‌گویند که دارو و واکسن تحریم نیست، اما به علت تحریم‌های بانکی و محدودیت نقل و انتقال پول، عملا واردات این اقلام نیز مشمول تحریم شده است. ولی با روش‌هایی که وجود دارد این اقلام را تهیه می‌کنیم و از طریق شبکه بهداشتی و بعد از آن داروخانه در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

واکسن آنفلوآنزا تاثیری بر کرونا ندارد

رییس سازمان غذا و دارو نیز روز گذشته درباره واکسن آنفلوآنزا گفته بود: واکسن آنفلوآنزا هیچ تاثیری در پیشگیری از کرونا ندارد و ایمنی زایی آن برای پیشگیری از آنفلوآنزا بین ۳۰ تا ۴۰ درصد و در حدود ۳۳ درصد است. بنابراین توصیه‌ای برای استفاده همگانی از این واکسن نداریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین