کد خبر: ۶۷۲۴۸۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸

نیروهای امنیتی مصر ۲۰۰ معترض را بازداشت کرد

رسانه ها از بازداشت ده ها مصری در ارتباط با تظاهرات اخیر علیه فساد و وخامت اوضاع معیشتی در این کشور خبر دادند.
نیروهای امنیتی مصر ۲۰۰ معترض را بازداشت کرد
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه خبری الجزیره سه شنبه شب گزارش داد: مقام های مصری بیش از ۲۰۰ تن را برای بازجویی در ارتباط با تظاهرات دو روز گذشته دستگیر کردند.

الجزیره افزود: امروز نیز تظاهرات در مصر برای سومین روز ادامه یافت و تظاهرکنندگان در استان جیزه علیه فساد و وخامت اوضاع معیشتی در این کشور شعار دادند.

هزاران مصری اخیرا در قاهره و دیگر شهرهای این کشور علیه عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر و فساد دولت وی دست به تظاهرات زدند و با شعارهایی خواستار برکناری او از قدرت شدند.

به گزارش خبرگزاری «عربی۲۱» تظاهرکنندگان مصری روزیکشنبه به دنبال دعوت "محمد علی" هنرمند تبعیدی و صاحب شرکت ساختمانی مصری در برخی از شهرها و استان های این کشور به ویژه در قاهره، الجیزه، البحیره، اسکندریه، اسوان، قلیوبیه و اسیوط به خیابان ها آمدند.

این هنرمند مصری در چندین فیلم ویدیوئی که در صفحه فیسبوک خود انتشار داده، رئیس جمهوری و ارتش مصر را متهم به فساد کرده است. وی در فیلم‌های خود گفته است که سال‌ها با ارتش مصر همکاری کرده و در ارتباط با فساد آگاهی دارد

از سوی دیگر در میان فراخوان های تظاهرات روز دوشنبه نیز در میدان تحریر در پایتخت مصر، هشتگ های "انقلاب آغاز شده است" و "در خیابان بمانید" در توییتر منتشر شد.

این اولین باری است که مصری ها در اعتراض به السیسی رییس جمهوری مصر در سال ۲۰۲۰ به خیابان ها آمده اند و آن در ادامه تظاهراتی است که در ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۹ شهریور ۱۳۹۸) برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین