کد خبر: ۶۷۲۵۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

مادورو "سیا" را به انجام فعالیت‌های تروریستی در ونزوئلا متهم کرد

رئیس جمهور ونزوئلا ادعا می‌کند که دولت دونالد ترامپ، به آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) تأییدیه داده تا "عملیات پنهانی و تروریستی" علیه مجموعه‌ای از اهداف را در ونزوئلا انجام دهد.
مادورو
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولاس مادورو با اشاره به دولت ترامپ، به تلویزیون دولتی گفت: "آن‌ها به سیا چراغ سبز داده‌اند تا عملیات پنهانی و تروریستی علیه نفت، برق، ارتش، اهداف منتخب و دیگر فعالیت‌های پنهانی کثیف مانند آنچه سیا مورد استفاده قرار می‌دهد، انجام دهد."

این اظهارات در بحبوحه مجموعه‌ای از تحولات به دنبال دستگیری یک جاسوس ادعا شده آمریکایی در نزدیکی بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت ونزوئلا در اوایل این ماه رخ می‌دهد.

به دنبال تحقیقاتی درباره این موضوع، رئیس جمهور ونزوئلا مدعی شد که این جاسوس، که همراه سه نفر دیگر در ایالت فالکون دستگیر شده بود، به عنوان اپراتور ارتباطی در یک پایگاه سیا در عراق، بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ خدمت می‌کرد.

اتهامات مادورو علیه "اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا"

مادورو همچنین اتهامات علیه اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا را تکرار کرد و مدعی شد از این اداره نیز توسط کاخ سفید برای حمله به ونزوئلا و سرنگونی کاراکاس استفاده شده است.

وی اظهار کرد: کاخ سفید، اداره مبارزه با مواد مخدر را به آژانس عامل حملات علیه ونزوئلا بدل کرده است. آنچه امروز جدید است، این نیست که اداره مبارزه با مواد مخدر با گروه قاچاق مواد مخدر کلمبیا برای حمله به ونزوئلا درگیر است، موضوع جدید این است که آن‌ها تأیید کرده‌اند که سیا نیز در عملیات حملات تروریستی علیه ونزوئلا درگیر شود.

اوایل امسال، گروهی شامل ۱۳ نفر توسط نیروهای امنیتی ونزوئلا دستگیر شدند. دو تن از بازداشت‌شدگان بعدتر به عنوان شهروندان آمریکایی شناسایی شدند.

آمادگی کلمبیا برای حمله به ونزوئلا، بعد از اعمال تحریم‌های جدید توسط آمریکا

مادورو همچنین هشار داد که "ایوان دوکو"، رئیس جمهور کلمبیا در حال استخدام قاچاقچیان مواد مخدر برای حمله برنامه‌ریزی شده به ونزوئلا است.

مادورو مدعی شد: ایوان دوکو مستقیماً باندهای قاچاق مواد مخدر را برمی‌شمرد و به باند قاچاق مواد مخدر "لا گواخارا" و دیگر مکان‌ها دستور داده تا گروه ضربتی و تروریست‌های او را برای حمله به ونزوئلا در هفته‌های آینده آماده کنند.

اعلام پیش‌بینی حمله کلمبیا به ونزوئلا در حالی از سوی مادورو مطرح می‌شود که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تحریم‌های جدید علیه رئیس جمهور ونزوئلا، وزارت دفاع ایران و دیگر مقامات ایرانی اعمال کرده است.

دولت ترامپ همچنین جایزه ۱۵ میلیون دلاری برای اطلاعاتی که به دستگیری مادورو منجر شود، تعیین کرده است. برای متحدان رئیس جمهور مانند "مایکل مورنو"، رئیس دادگاه عالی دادگستری نیز از طرف دولت آمریکا برای این موضوع جایزه‌های چند میلیون دلاری تعیین شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین