کد خبر: ۶۷۲۵۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

روند کاهشی قیمت نفت ازسرگرفته شد

قیمت نفت روز چهارشنبه در واکنش به آماری که افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و نگرانیها نسبت به تقاضا برای سوخت را تجدید کرد، بیش از یک درصد سقوط کرد.
روند کاهشی قیمت نفت ازسرگرفته شد
آفتاب‌‌نیوز :

بهای معاملات نفت برنت ۳۳ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۴۱ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۰ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۳۹ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز دوشنبه بیش از چهار درصد سقوط کرده بودند که بیشترین میزان کاهش در دو هفته اخیر بود با این حال روز سه شنبه افزایش داشتند.

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهایی شامل فرانسه و اسپانیا به همراه احتمال وضع محدودیتهای بیشتر در انگلیس، نگرانیها نسبت به تقاضا برای سوخت را همزمان با عرضه بیشتر نفت خام از سوی لیبی به بازار جهانی برانگیخته است.

در آمریکا که شمار قربانیان کووید ۱۹ از مرز ۲۰۰ هزار نفر عبور کرده است، طبق آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۱۸ سپتامبر به میزان ۶۹۱ هزار بشکه افزایش یافت. تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان ۲.۳ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. ذخایر بنزین به میزان ۷.۷ میلیون بشکه کاهش داشت که هشت برابر میزان پیش بینی شده بود و نشان داد تقاضا در بزرگترین کشور مصرف کننده سوخت در جهان اندکی بهبود داشته است اما افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در بسیاری از کشورها پرسشهایی را درباره گستردگی روند احیای تقاضا در سراسر جهان مطرح کرده است.

آمار رسمی ذخایر نفت و سوخت بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

در لیبی، شرکت ملی نفت لیبی پیش بینی کرد تولید نفت تا هفته آینده به بیش از ۲۵۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا خواهد کرد. این شرکت صادرات را از پایانه نفتی زیتونیه را پس از بررسی وضعیت امنیتی این بندر و میادینی که نفتشان به آن منتقل می شود، ازسرخواهد گرفت.

تشدید درگیریهای داخلی در لیبی به محاصره تاسیسات نفتی منجر شد که پس از گذشت بیش از هشت ماه اکنون تسهیل شده است اما تحلیلگران انتظار ندارند تولید نفت لیبی سریعا به سطح ۱.۲ میلیون بشکه در روز پیش از وضع محاصره بازگردد.

بر اساس گزارش رویترز، گروه اوراسیا در یادداشتی نوشت: تقاضای جهانی برای نفت امسال به دلیل بحران کووید ۱۹ بیش از ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت و به حدود ۹۰ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. این کاهش بزرگترین شوک تقاضا در تاریخ صنعت نفت خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
0
برای ما چه فرقی میکند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین