کد خبر: ۶۷۲۵۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

تخت‌روانچی: سخنان ترامپ در مجمع عمومی تکراری و در راستای مصرف داخلی بود

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اظهارات دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل را تکراری و در راستای مصرف داخلی خواند و اینکه در آمریکا چه کسی رئیس جمهور شود را به مردم این کشور مربوط دانست.
تخت‌روانچی: سخنان ترامپ در مجمع عمومی تکراری و در راستای مصرف داخلی بود
آفتاب‌‌نیوز :

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک، سخنرانی شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل و طرح اتهام‌های واهی و بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران را سخنانی تکراری و در راستای مصرف داخلی خواند.

وی در این باره عنوان کرد: در مجموع سخنان ترامپ تکراری بود و حرف جدیدی نداشت و با توجه به اینکه فضای آمریکا فضای انتخاباتی است، این صحبت‌ها برای مصرف داخلی و جمع کردن رای بود.

لازم به ذکر است، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که واشنگتن از توافق وحشتناک برجام خارج شده و تحریم‌های فلج کننده‌ای علیه ایران وضع کرد.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اقدام تروریستی این کشور در ترور سردار شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» مدعی شد که واشنگتن در راستای جلوگیری از تروریسم تلاش می‌کند.(جزییات بیشتر)

*اینکه چه کسی رئیس جمهور آمریکا شود به مردم این کشور مربوط است
تخت‌روانچی درباره سخنرانی حسن روحانی نیز بیان کرد: آن چه برای ما مهم است اجرای تعهدات بین‌المللی آمریکاست و اینکه حالا چه کسی رئیس جمهور آمریکا می‌شود به مردم این کشور مربوط است.

به گزارش فارس، حسن روحانی نیز در سخنانش در مجمع عمومی که به صورت مجازی انجام شد، عنوان کرد: کجا سابقه دارد دولتی نتیجه ۱۳ سال مذاکره جهانی با حضور دولت سلف خود را، بدون هیچ دلیلی زیرپا‌گذارد، قطعنامه شورای امنیت را با وقاحت نقض کند، و حتی دیگران را به دلیل اجرای قطعنامه شورای امنیت تحریم و تنبیه کند، و در همان حال مدعی مذاکره و معامله بزرگ باشد؟

وی تصریح کرد: آمریکا نه می‌تواند مذاکره را برما تحمیل کند و نه جنگ را.زندگی با تحریم سخت است اما سخت‌تر از آن زندگی بدون استقلال است.

روحانی اضافه کرد: آزادی سیاسی داخلی برای ما بسیار مهم است و ما به عنوان کهن‌ترین دموکراسی در خاورمیانه، به مردم سالاری خود می‌بالیم و آزادی داخلی را با دخالت خارجی، سودا نخواهیم کرد. دموکراسی حق حاکمیت ملت است و نه حق دخالت بیگانه، آن هم بیگانه‌ای تروریست و مداخله‌جو که هنوز هم در همان توهم ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ زندانی است؛ همان روزی که اسلاف‌شان، تنها دموکراسی آن زمان خاورمیانه را با کودتا سرنگون کردند.برای ما عزت و آسایش ملت‌مان مهم است که با دیپلماسی متکی بر اراده ملی و همراه با مقاومت به دست می‌آید. ما ابزار چانه زنی داخلی و انتخاباتی آمریکا نیستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
0
سخنان روحانی چی بود اون وقت؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین