کد خبر: ۶۷۲۶۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

واکنش سردار نقدی به مستند "کودتای خزنده" بی‌بی‌سی درباره سپاه

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به مستند ساخته شده در بی بی سی توضیحاتی را ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به مستند ساخته شده در بی بی سی گفت: در اوایل انقلاب برخی با این گمان که با ورود به سپاه پاسداران به قدرت و شهرت خواهند رسید وارد این حوزه شدند، اما پس از وقوع جنگ آنها ذات ترسو و بزدل خود را به نمایش گذاشتند.

او ادامه داد: پس از وقوع جنگ، آنها به این میدان وارد نشدند و ما گمان کردیم صرفا به سبب ترسشان از ورود به این معرکه سرباز زدند؛ اما با گذشت زمان متوجه شدیم که آنها به خارج از کشور گریختند و برای خودشان یک بساطی راه انداختند و نوار از جلساتشان بیرون آمد؛ متوجه شدیم که برداشت ما از ترس آنها اشتباه نبوده، بلکه آنها با حساب و کتاب و ماموریت وارد سپاه پاسداران شدند.

واکنش سردار نقدی به مستند

نقدی افزود: در آن زمان امکانات مانند الان نبود که امکانات دیجیتالی به وفور در اختیار مردم باشد، اما آنها ماموریت داشتند که با این امکانات وارد شده و اقدامات مثبت کشور را در جنگ تحمیلی از بین ببرند که در نهایت هم رسوا خواهند شد، زیرا حقیقت دفاع مقدس بسیار عظیم‌تر از این است که با چند عدد ضبط صوت و مستندسازی زیر سوال برود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آنها ما را متهم می‌کنند که ما بدون حساب و کتاب وارد میدان جنگ شدیم، اصلا بر فرض محال که این گفته‌های آنها درست باشد و ما بی حساب و کتاب وارد شدیم ؛ حالا این سوال برجا می‌ماند که اگر ما بی حساب و کتاب وارد این میدان شدیم؛ پس ارتش عراق که ارتشی آموزش دیده، مجهز و کلاسیک بود چرا باید تلفات بدهد؟

او خاطر نشان کرد: ارتش رژیم بعث، ارتشی زرهی و چنان پیشرفته بود که تانک‌هایش را حتی با آر پی جی ۷ هم نمی‌شد هدف قرار داد. علاوه بر این دستش باز بود و هر بار دنیا، کشتی‌هایی پر از مهمات را برای عراق در منطقه می‌فرستاد؛ در حالی که ما در برابر آنها در محدودیتِ استفاده از سلاح بودیم.

نقدی افزود: این در حالی است که اگر صحبت آنها درست باشد و ما بی‌گُدار به آب زده و بی حساب و کتاب وارد میدان جنگ شده باشیم طبیعتا باید چندین برابر آنها تلفات می دادیم؛ این در حالی است که به نقل از خودشان و طبق برآوردی که فرماندهان ارتش بعث اعلام کردند، ۶۰۰ هزار نفر را کشته بوده اند و ما بیشترین بر آوردی که داشتیم حدود ۱۸۰ هزار نفر شهید بوده است؛ امری که نشان می‌دهد تمام این حرف‌ها بی پایه است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پایان گفت: اگر حرف‌ آنها درست بود ما الان باید در حدود ۶ میلیون شهید داشتیم؛ در حالی که اسناد و مدراک موضوعی غیر از این را نشان می‌دهد؛ حالا اگر کسی آمار بیشتری دارد می‌تواند ارائه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین