کد خبر: ۶۷۲۶۳۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸

آلمان: ریاست‌جمهوری لوکاشنکو را به رسمیت نمی‌شناسیم

مقامات دولت آلمان در واکنش به برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور بلاروس، در ادامه موضع قبلی خود باز هم از پذیرش او سر باز زدند و از تحریم گفتند.
آلمان: ریاست‌جمهوری لوکاشنکو را به رسمیت نمی‌شناسیم
آفتاب‌‌نیوز :

«استفن سایبرت» سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد حتی بعد از تحلیف «الکساندر لوکاشنکو»، کشورش او را به عنوان رئیس‌جمهور بلاروس به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان هم در واکنش گفت برلین می‌خواهد با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بلاروس در اسرع وقت موافقت کند.

«سوتلانا تیخانوفسکایا» رهبر مخالفان بلاروس پیش از این با اشاره به اینکه مقامات اتحادیه اروپا تمایل زیادی به تحریم ندارند از آنها خواست در تصمیماتشان شجاعانه‌تر عمل کنند.

اعضای اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه خود نتوانستند به اجماعی برای اعمال تحریم علیه بلاروس به دلیل انتخابات اخیر در این کشور برسند.

در حالی که برخی اعتراض‌های داخلی و مداخلات کشورهای غربی درباره انتخابات ریاست جمهوری اخیر بلاروس ادامه دارد، رسانه دولتی این کشور امروز از مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری لوکاشنکو خبر داد.

طبق این گزارش، چند صد نفر به مراسم تحلیف الکساندر لوکاشنکو دعوت شده بودند که در بین آنها مقام‌های ارشد کشور شامل اعضای مجلس نمایندگان و «شورای جمهوری» حضور داشتند.

لوکاشنکو اخیراً با اشاره به اعتراضات در بلاروس تاکید کرد که منشا این اعتراضات از خارج از کشور است و به منظور ایجاد یک منطقه حائل بین روسیه و دیگر نقاط اروپا انجام می‌گیرد.

وی از سال ۱۹۹۴ و استقلال بلاروس از شوروی، ۵ دوره متوالی به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین