کد خبر: ۶۷۲۶۵۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳

سخنرانی ضدایرانی پادشاه عربستان در سازمان ملل

پادشاه عربستان با طرح ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که ریاض دست صلح به سوی لیران دراز کرد و برای ایجاد روابط مثبتی تلاش کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش الجزیره، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان گفت: ما خواستار همزیستی مسالمت آمیز و همبستگی میان کشورهای جهان و ملت های آن ها برای مقابله با چالش های مشترک هستیم.

وی که در مجمع عمومی سازمان ملل سخن می گفت تاکید کرد: عربستان دست صلح به سوی ایران دراز کرد و تعامل مثبتی برای ایجاد روابط با تهران داشت.

سخنرانی ضدایرانی پادشاه عربستان در سازمان ملل

ملک سلمان در ادامه مدعی شد: نظام ایران سال گذشته پالایشگاه های نفتی عربستان را مورد هدف قرار داد. ایران همچنان به هدف قرار دادن عربستان توسط موشک های بالستیک و پهپاد ادامه می دهد.

وی مدعی شد که تهدیدات ایران نیازمند موضع بین المللی قاطع برای مقابله با گسترش تسلیحات آن و پایان به گفته او ''حمایت از تروریسم'' است.

پادشاه عربستان خاطرنشان کرد: ما در دفاع از امنیت خود سهل انگاری نخواهیم کرد و برای مقابله با تهدیدات ایران، یمن را ترک نخواهیم کرد.

وی همچنین مدعی شد که فشارهای بین المللی علیه ایران باید افزایش یابد تا این کشور به سلاح کشتار جمعی دست نیابد.

سلمان بن عبدالعزیز گفت: عربستان از تلاش های بین المللی برای حل مشکلات برنامه هسته ای ایران استقبال کرد. ایجاد راه حل فراگیر و موضع بین المللی قاطع برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح کشتار جمعی و توقف برنامه موشکی این کشور دو مساله ضروری هستند.

ملک سلمان همچنین تاکید کرد که عربستان از ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق قانونی خود و تشکیل دولت مستقل حمایت می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین