کد خبر: ۶۷۲۷۳۷
تعداد نظرات: ۳۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
بعد از حقوق‌های میلیونی و خودروی تمام اقساط، نوبت به واکسن دست اول رسید

سوار بر دناپلاس برای زدن واکسن نایاب؛ ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا خارج از نوبت به مجلس انقلابی رسید!

نمایندگان مجلس اولین دریافت کنندگان واکسن آنفولانزا وارداتی شده‌اند. بعد از حقوق‌های میلیونی و خودروی تمام اقساط نوبت به واکسن دست اول رسید! کادر درمان، زنان باردار، دیابتی‌ها و افراد با بیماری زمینه‌ایی فعلأ باید منتظر باشند.
آفتاب‌‌نیوز :

پس از دریافت خودروی دنا پلاس، حالا موضوع دریافت خارج از نوبت واکسن آنفولانزا توسط نمایندگان مجلس یازدهم در شبکه‌های اجتماعی افشا شده است. این واکسن‌ها به قیمت دولتی چهل هزار تومان تحویل مجلس شده است.

این در حالی است که بسیاری از بیماران به دلیل کمبود واکسن، قادر به تهیه این واکسن نیستند و برخی نیز با قیمت‌های نجومی این واکنش را از بازار سیاه تهیه می‌کنند.

سوار بر دناپلاس برای زدن واکسن نایاب؛ ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا به مجلس انقلابی تحویل داده شد!

یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار در این خصوص نوشته است: درحالیکه مردم هراسان از کرونا با سرگردانی از زمان توزیع واکسن و چگونگی دستیابی به آن می‌پرسند، این فاکتور تحویل ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا به بهداری همان مجلسی است که هنوز خبر تحویل خودروهای دناپلاس قسطی به قیمت زیر بازار به آن، خبری داغ است.

سوار بر دناپلاس برای زدن واکسن نایاب؛ ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا به مجلس انقلابی تحویل داده شد!

نماینده مجلس: دریافت۱۵۰۰ واکسن آنفولانزا صحت دارد/مریض سرطانی داریم!

«حسینعلی شهریاری»، رییس کمیسیون بهداشت مجلس در پاسخ به این سوال که آیا خبر دریافت ۱۵۰۰عدد واکسن آنفولانزا توسط بهداری مجلس صحت دارد به خبرگزاری برنا گفت: من از بهداری مجلس پرس و جو کردم مجلس ۱۵۰۰ واکسن آنفولانزا ‌را دریافت کرده است. من موافق دریافت این واکسن‌ها نبودم ابتدا باید مردم دریافت می‌کردند بعد به مجلس ارائه می‌شد. تعداد ۱۵۰۰ واکسن، ‌نمایندگان مجلس خدمه و کارکنان را شامل می شود. بهداری با بیان اینکه تعدادی مریض سرطانی داریم، این را دریافت کرده است‌.

نامه رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی به جهانگیری

رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور از انبار شدن طولانی مدت واکسن‌های آنفلوانزا در انبار شرکت‌های پخش دارو و اختصاص اولین سهمیه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد.

عباس آقازاده رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی در این نامه به اسحاق جهانگیری نوشت: از چندی پیش سازمان نظام پزشکی، دانشمندان و کارشناسان عرصه سلامت و مسئولین وزارت بهداشت با نزدیک شدن به فصل پاییز و جدی شدن خطر اپیدمی همزمان آنفلوآنزا و کووید ۱۹ هشدارها و نظرات خود را ابراز کرده‌اند و به طور خاص سازمان نظام پزشکی در بیانیه مورخ ۳۰/‏۰۶/‏۱۳۹۹‬ بر اهمیت توجه جدی به این مقوله و واکسیناسیون ضد آنفلوآنزا به عنوان یک اقدام استراتژیک بهداشتی اصرار ورزیده است. ولی متأسفانه اظهارات متناقض مسئولین تهیه و توزیع واکسن و پخش اخبار غیر دقیق در رسانه‌ها به ایجاد نگرانی و اضطراب در بین مردم دامن زده است.

در ادامه نامه آمده است: از یک ماه قبل سخن از خرید ۱۰- ۱۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا و تدوین پروتکل لازم برای تعیین اولویت‌های دریافت کنندگان واکسن به میان آمد. مردمی که با اخبار صدا و سیما و اطلاعیه‌های وزارت بهداشت، به مراکز بهداشت و داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند (افق بحث ما کشوری است و به سلامت مردم سراسر ایران فکر می‌کنیم) متأسفانه با جواب منفی روبرو می‌شوند.

رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی در ادامه نوشته است: در همین شرایط محسن عبدالله‌زاده، دبیر کل انجمن شرکت‌های پخش دارو در تاریخ ۰۳/‏۰۷/‏۱۳۹۹‬ اعلام کرده‌: «۲۵ روز است واکسن وارد انبارهای شرکت‌های پخش دارو شده و بر اساس دستور وزیر بهداشت، بنا شد تا واکسن تنها در اختیار معاونت بهداشت وزارتخانه قرار بگیرد تا آنها عرضه را آغاز کنند.» سوال این است این زمان سوزی به چه علت ایجاد شده است؟ آیا برنامه و پروتکل کشوری نقش دارد؟ آیا وزارت بهداشت اختیار لازمه را در این مورد هنوز کسب نکرده است؟

وی در نامه خود گفته: طبق خبر دیگری که در دست است: در تاریخ ۰۱/‏۰۷/‏۱۳۹۹‬ تعداد ۱۵۰۰ دوز واکسن آنفلوانزا با روش «غیر نقدی»، تحویل بهداری مجلس شورای اسلامی داده است. البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی از گروه‌هایی هستند که باید برای حفاظت بهداشتی از ایشان تمهیدات لازم اتخاذ شود، اما، تمام بحث این است که این تمهیدات باید در چارچوب پروتکل بهداشتی کشوری انجام شود. آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اولویت نخست دریافت واکسن آنفلوانزا هستند؟ پس تمام گروه بندی ها و اولویت گذاری ها بر چه مبنایی انجام شده است؟

آقازاده ادامه داده است: این خبر ارائه واکسن به مجلس شورای اسلامی، با خبر منتشره از سوی محسن عبداله زاده تناقض دارد، چرا که یک شرکت پخش اقدام به توزیع واکسن کرده است. سوال دیگر این است که چرا باقی مانده واکسن موجود در انبارهای شرکت‌های پخش، مطابق با پروتکل اعلام شده و در اولین فرصت و در اسرع وقت توزیع نمی‌شود؟

در ادامه این نامه آمده است: سازمان نظام پزشکی، چنانچه از قبل نیز اعلام کرده است: پزشکان، کارشناسان و تمامی فعالین عرصه سلامت مردم در «بخش خصوصی» را نیز از گروه‌های واجد اولویت در دریافت واکسن دانسته و دو بازوی قابل اعتماد برای توزیع عادلانه و بهداشتی واکسن را متذکر می‌گردد، اول) سیستم بهداشت و درمان شامل خانه‌های بهداشت، مراکز بهداشت، بیمارستان‌های دولتی و … و دوم) تمامی داروخانه‌های مجهز به زنجیره سرد که با وارد کردن کد ملی دریافت کننده واکسن، اقدام به تحویل آن خواهند کرد.

رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی در پایان نامه خود نوشته که از مسئولین اکیداً خواستاریم به این ایجاد معما و عدم شفافیت پایان بخشیده و هر چه سریع‌تر به منظور جلوگیری از حدت و شدت اپیدمی آنفلوانزا، و نیز جلوگیری از اتلاف واکسن‌ها (که با سرمایه ملی تهیه شده است) اقدامات لازم را مبذول فرمایند.

توضیح سخنگوی سازمان غذا و دارو

ساعتی بعد کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران درباره توزیع واکسن آنفلوآنزا و خبر تحویل ۱۵۰۰ دوز از این واکسن‌ها به نمایندگان مجلس توضیح داد.

جهانپور در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: امسال به دلیل احتمال همزمانی شیوع آنفلوآنزا با پاندمی کرونا در فصول سرد سال، وزارت بهداشت از مدتی قبل برای واردات حدود ۱۶ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا با ارز دولتی اقدام کرده است.

وی افزود: در مرحله اول یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن برای استفاده افراد پرخطر و در معرض خطر در مراکز بهداشت تامین شده و این واکسن‌ها به تدریج در حال توزیع در مراکز بهداشتی هستند. قاعدتا مراکز بهداشت نهادهای مختلف از جمله مرکز بهداشت مجلس شورای اسلامی هم ممکن است در این مرحله دریافت کننده واکسن باشند. البته تاکید بر این است که هرگونه توزیع باید بر اساس پروتکل های ابلاغی باشد و توزیع و تلقیح عام آن به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست.

به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو، امسال تمهیدی صورت گرفته که افراد در گروه‌های پرخطر از جمله زنان باردار واکسن را به صورت رایگان از مراکز بهداشت دریافت کنند. ارز مربوط به خرید بقیه واکسن‌ها نیز تخصیص یافته و سایر محموله های واکسن آنفلوآنزا برای استفاده سایر افراد و همچنین توزیع در داروخانه ها به تدریج طی روزهای آینده و با تامین ارز و انجام تبادلات بانکی وارد کشور می شوند. این واکسن‌ها با قیمت مناسب کمتر از ۵۰ هزارتومان، با اولویت گروه های پرخطر و سالمندان و با ارائه کارت ملی عرضه خواهند شد. در صورت افزایش متقاضی واکسن آنفلوآنزا، اقدامات لازم برای واردات واکسن با ارز نیمایی صورت خواهد گرفت اما به هیچ‌وجه واکسیناسیون همگانی آنفلوآنزا توصیه نمی شود. خود بنده هم واجد شرایط نیستم و از این واکسن هم استفاده نخواهم کرد.

تامین پیش پرداخت خرید واکسن کرونا از سوی بانک مرکزی تا ۱۸ مهر

پیشتر سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: با دستور وزیر بهداشت و در راستای مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر خرید واکسن کووید۱۹ از ساز و کار کواکس، با هماهنگی های انجام شده از سوی اداره کل همکاریهای بین المللی وزارت بهداشت، توافقنامه ای توسط رییس سازمان غذا و دارو امضا و به اتحادیه بین المللی واکسن، ارسال شده است.

کیانوش جهانپور با اعلام این مطلب، گفت: گام بعدی پس از امضا و ارسال توافقنامه، تامین پیش پرداخت لازم تا ۱۸ مهر (۹ اکتبر ۲۰۲۰) است که قاعدتا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تامین این مرحله اقدام خواهد کرد. همچنین در راستای دستور دکتر نمکی وزیر بهداشت در جهت استفاده از منابع ارزی کشورمان در برخی کشورهای آسیایی، هماهنگی ها و مذاکرات متعددی با وزارت امور خارجه و طرف خارجی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است. اتحادیه بین المللی واکسن به منظور برجسته کردن ابعاد بین المللی خرید واکسن کووید۱۹، فهرستی از دولت های مشارکت کننده در ساز و کار کواکس را منتشر کرده که جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از این کشورها است.  

سخنگوی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: برای سلامت انسان ها به دور از هرگونه تبعیض و یکسونگری و تحریم ظالمانه، نگاه علمی به مدیریت پاندمی، اولویت سلامت، مشارکت مردم، مسوولیت مشترک و همکاری بین بخشی و بین المللی، رویکرد همه جانبه، توجه به مولفه ها و آثار اجتماعی و اقتصادی بیماری و همچنین تعهد حکومت ها و رهبران کشورها، مهمترین ابزار مقابله جهانی با پاندمی کرونا است.  در راه مقابله با کرونا، فعالان عرصه سلامت از بهورزان و مراقبان سلامت تا پرستاران، پیراپزشکان و پزشکان و همه کارکنان سلامت، بعنوان خط مقدم دفاع از سلامت عمومی، بیشترین فشار را متحمل شدند و باید در مقابل ایثار و جانفشانی همه مدافعان سلامت به ویژه شهدای عزیزی که جان خویش را فدای سلامت مردم کردند، تعظیم کنیم.

 بنابر اعلام وبدا، وی گفت: تلاش همگانی در عرصه تولید واکسن کووید۱۹ و دسترسی همزمان، عادلانه و به دور از تبعیض به واکسن های احتمالی که توسط ساز و کار کواکس با مشارکت سازمان جهانی بهداشت، اتحادیه جهانی واکسن و سایر نهادهای بین المللی مدیریت می شود و پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این ساز و کار در کنار بیش از ۱۸۰ کشور جهان، درس دیگری در پاندمی کرونا است که برای مقابله با مشکلات جهانی، راهی به جز همکاری و مشارکت جهانی وجود ندارد.

 خرید واکسن کرونا از شرکتی با مالکیت ۱۸۰ کشور!

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت و درمان نیز گفته بود: ۷ ماه است که درگیر بیماری کوویدـ۱۹ هستیم و همپای سایر کشورها با این بیماری مقابله می‌کنیم، تا به امروز این بیماری ۹۶۵ هزار نفر از جمعیت جهان را به قربانی گرفته که ۲.۵ درصد قربانیان مربوط به ایران است. خط قرمز ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، متأسفانه در شرایطی که در بعضی از استان‌ها وارد موج سوم کرونا می‌شویم رعایت بهداشت و استفاده از ماسک کاهش داشته و این موضوع بسیار خطرناک است.

لاری توضیح داد: ۹۰ درصد ابتلا به آنفلوآنزا در نیمکره جنوبی زمین به دلیل رعایت بهداشت و شست‌وشوی دست‌ها کمتر شده است اما هنوز نمی‌شود از وضعیت آنفلوآنزا در کشور حرفی زد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، کادر درمان بسیار خسته هستند، هر زمان شیوع بیماری زیاد می‌شود فشار و خستگی کادر درمان هم بیشتر می‌شود، زمانی که فشار کار کادر درمان زیاد می‌شود بر خدماتی که به بیماران می‌دهند تأثیر دارد. من هیچ صفحه‌ای در فضای مجازی (توییتر و اینستاگرام) ندارم و اخباری که از نقل من در این شبکه‌ها منتشر می‌شود صحت ندارد.

لاری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که واکسن آنفلوآنزا از چه زمانی در داروخانه توزیع می‌شود، گفت: آماری که از نیمکره جنوبی در رابطه با بیماری آنفلوآنزا رسیده است امیدبخش است، این را هم یادآوری کنم که این واکسن ۳۰ تا ۶۰ درصد می‌تواند ایمنی‌سازی کند و اینگونه نیست که از این واکسن برای همه مردم استفاده کنیم.  ۱.۵ میلیون دوز از واکسن آنفلوآنزا در اختیار معاونت بهداشت وزارت بهداشت قرار گرفته که اولویت استفاده آن با خانم‌های باردار و افراد مسن است، ما در ابتدا مشکلی در رابطه با تهیه ارز داشتیم و این مشکل حل شد اما تحریم‌ها برای ورود این واکسن‌ها به داخل کشور ما را با مشکل مواجه کرده است. واکسن‌هایی که الان وارد کشور شده است هلندی هستند و از هلند وارد شده‌اند.

لاری با اشاره به تولید واکسن کرونا گفت: در کشور ما چند گروه در حال بررسی و تحقیق هستند که اگر موفقیتی حاصل شود وزیر بهداشت این خبر را اعلام می‌کند، اما ما سبد خریدمان در شرکت کوکس که حدود ۱۸۰ کشور در آن عضو هستند قرار داده‌ایم و برای خرید واکسن کرونا اقدام کردیم. قطعاً زودتر از ۶ ماه آینده دسترسی و تولید واکسن کرونا را در ایران نداریم و زمانی هم که این واکسن در اختیار ایران قرار بگیرد اینگونه نیست که برای همه استفاده شود و باز با گروه‌بندی برای افراد از این واکسن استفاده می‌کنیم. حدود ۱۶۴ نفر از کادر درمان در راه مقابله با کرونا به درجه رفیع شهادت رسیدند البته شاید این آمار بیشتر باشد اما ما افرادی را شهید مدافع سلامت اعلام می‌کنیم که درگیری مستقیمی با این بیماری داشته باشند.

لاری درباره تطبیق سامانه کدملی به داروخانه‌ها گفت: هنوز واکسن به داروخانه‌ها توزیع نشده و این واکسن باید اول به داروخانه‌ها داده شود و بعد از سامانه تطبیق کدملی استفاده شود، این سامانه طراحی شده و در اختیار داروخانه‌ها قرار گرفته است اما چون هنوز این واکسن به داروخانه‌ها داده نشده از این سامانه هم استفاده‌ای نمی‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره طرح تحول سلامت در بیمارستان‌ها توضیح داد: تغییری در طرح تحول سلامت ایجاد نشده و همچنان در حال اجراست و هزینه‌ای از بیماران گرفته نمی‌شود و تا به الان هم گزارشی مبنی بر این تخلف نداشته‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
2
108
دم خبرنگاران گرم که فساد ...کاسبان تحریم رو برملا می کنند. خدا حفظشون کنه.
پاسخ ها
کیومرث
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
کم نیستند خبرنگارانی ,در رسالت اطلاع رسانی, متهم به تشویش اذهان عمومی شدند .
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
اگه...خودرو وزرا واستانداران وشهرداران را هم نشان بدهید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
1
64
اینها ولی نعمتان ما هستند برما حق دارند ما شرمنده زحماتشان هستیم
پاسخ ها
ریزه ویزه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
البته دولتیان هم ولی نعمتان ما هستندوحق هادرگردن ماملت دارند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
3
80
چرااین همه بدبینی!تواین دو سه ماه این همه مجلس انقلابی تلاش کرده وهمه بحران های کشور توسط این عزیزان حل شده .خدای نکرده اگریکی ازعزیزان انقلابی مجلس(نماینده محترم)دچار بیماری شود مطمئناکشور دوباره دچاربحران ومشکل خواهدشد.پس بهتره ایمن شوندوکشور باتلاش این عزیزان دچارمشکل نشود.درضمن بااین حقوق اندک چطورمیتونندبصورت آزادواکسن تهیه کنند.کمی انصاف هم خوب چیزیه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
خخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
ایول خخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
2
83
آقایان نمایندگان محترم اگه درخواستی هم دارید بفرمایید خجالت نکشید معنی نمایندگان انقلابی را دیدیم . ...
ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
7
76
مجلس انقلابی
خدا پدر و مادر نماینده های قبلی را بیامرزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
0
55
ماشاا.... کارشونو خوب بلدن
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
1
53
خونشان از مردم رنگینتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
66
6
اون دویست میلیون واون دنا پلاس واین واکسن کار دولتی هاست تا مجلس انقلابی را خراب کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
آره راست میگه. مگه ندیدی یکیشون گفت من نمیخوام ممممممممممم
میگفت یا شاسی بلند یا هیچی ییییییییییی
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
38
16
عاقبت رای ندادن همینه.هر چند با رای دادن هم نمایندگان انتخابی کاری نمی کنند
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
0
19
خوب است نماینده انتصابی نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
2
40
مجلس انقلابی هستن اینا!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
3
42
هنوز ما پرسنل بهداشت و درمان واکسن آنفولانزا را دریافت نکردیم چرا باید مجلس زودتر از همه واکسن دریافت کنه؟ در ابتدای شیوع کرونا مجلس تعطیل شد و اتفاقی تو مملکت نیفتاد حالا فکر کنید اگر پرسنل بهداشت و درمان تعطیل می شدند چه اتفاقی می افتاد. به خدا که این ...دیگه جای زندگی نیست.
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
1
40
با تعریف جدید از کلمه مستضعفین واقعاً این کلمه برازنده این نمایندگان اقلیت مردم هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
1
29
اخبار بسیار نا امیدکننده ای از مجلسی که مدعی انقلابی گری و همراهی با توده های مستضعف است ، به گوش می رسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
رهبر فرمود اگه از تحریف بتونیم رد بشیم تحریم نمیتونه کاری بکنه
العاقل به الاشاره
ریزه میزه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
5
23
نمایندگان این دوره واقعا ...وحریص به دنیا هستند! این نمایندگان بایدازنمایندگان دوره قبل یادمیگرفتند وبامترو واتوبوس به مجلس رفت وامد کنند ومانندانان که مردمی بودن ودرصف می ایستادن درصف بایستند!اینا نمیدانندکه یک بام ودوهوایعنی چه...!؟ -افتاب:ریزه میزه !توخودت میدونی یه بام ودوهوا یعنی چه!؟ بله میدونم یعنی نظرم مانندگذشته سانسورمیشه. افتاب جان! درراه حق واحیای انسانیت خییییییییییلی موفق باشید!
پاسخ ها
تا بوده همین بوده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
اولا برو دانشجو ، کیهان، عصر ، اقتصاد نیوز ،... نظر بده تا قدر آفتاب بدونی
اونجا اصلا نظرها بسته
و فقط وقتی میخوان باز میکنند خودشون نظر میدن واس خودشون
تا بوده همین بوده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
یه حکایت واست بگم تا خودت بفهمی قصه چیه ...
مردم پیرمرد نانوایی گران فروشی که فوت کرده بود رو لعنت میکردن که خدا نیامرزدش که اینقدر بی انصاف بود.
پیرمرد شب به خواب پسرش میاد میگه : کاری کن مردم نفرینم نکنن تا شاید خدا بیامرزدم
صبح پسر نان را سه برابر میکند ، مردم که میبینن پسر بعد از پدر چنین قیمت نان را بالا برده میگویند : پدرش خیلی بهتر بود!!! اون پیر مرد منصف تر بود!! خدا بیامرزدش!!! اره بابا نور به قبر پیرمرد ببارد!!!
خوب دیگه چه خبر ریزه پیزه؟
ریزه میزه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
13
5
افتاب!من میدونم شمامدیون انهایی هستیدکه نون تان ازانان ست . اما بمن ریزه میزه هم یاد بدیدکه چگونه بزرگ شم ونظری بنویسم که شما سانسورش نکنید!. -البته اگه نطرم راسانسورمیکنید من ریزترازاونم که چیزی ازدست بدم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
11
4
وزیر بهداشت مشغول دلنوشته بوده از دستش در رفته اخه بنده خدا کاره ای نیست بجاش اقای روحانی همه تخصص ها را کسب کرده بجای همه وزراش صحبت میکنه و نظر میده ریسس کل بانک مرکزیش هم رفته گل بچینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
3
33
اگر نماینده درمجلس نداشته باشیم هیچ اتفاقی نمی افتد.چون هر چیزی هم تصویب کنند شورای نگهبان رد میکند.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
30
4
خدا ازتان نگذرد تخریب هم حدی دارد این چیزی بوده دردوره های فبلی هم بوده این نمایندگان انقلابی قبول نکردند وپس فرستادند
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
5
0
اون آقای وزیر ی که چنین کاری راکرده هم بیشتر مقصره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
2
23
انقلابی گری که ساده نیست.زمین تو سعادت اباد میخرن متری ارزون.ماشین.و واکسن.منم انقلابی بودم قطعا مخالف برجام بودم و تلاشی واسه رفع تحریم نمیکردم چون خودم سختی حس نمیکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
3
17
معنی انقلابی بودن را هم فهميديم
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
3
28
مجلسی که رئیس او قالیباف باشد که املاک مdلیارد ی شهرداری را به ....بخشید و کسی حرئت بررسی پرونده اورا ندارد ، باید نماینده ان هم بفکر آینده خود باشد ودر مدت ۴ سال بار خود را ببندد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
1
8
از آدم های حقیر و ندید بدید همین بر می آید .
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
0
2
به دوستان توصیه میکنم کتاب قلعه حیوانات جرج اورول رو حتما بخونن جواب همه سوالات اونجاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
2
0
مگر نمایندگان مجلس قبلی‌جه‌ماشینی‌سوارمیشدندکه‌اینهادناسوار‌میشوند!!!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
1
0
کاسبان کاین حقه در میزان و دفتر می کنند
ثروت هنگفت ِ خود را دَه برابر می کنند

کاسبان را می توان بخشید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
0
3
نه اینکه برامون تخم دوزرده میکنند . هر کالای خوبه اول برای نمایندگا ن خودی با 20 هزار رای یا 5 درصدی
راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
2
مردم اشتباه می کنند نماینده ها واکسن ها را تست می کنند اگر خوب بود مردم هم استفاده کنند وگرنه جون مردم الکی به خطر نیفته
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین