کد خبر: ۶۷۲۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴

واردات قاچاق گلابی از آمریکا و چین!

رییس اتحادیه صادرکنندگان میوه و تره‌بار می‌گوید: واردات رسمی گلابی از آمریکا، آفریقا و چین را تکذیب می‌کنیم اما گلابی از این کشورهای مورد اشاره به طور قاچاق وارد کشور می‎‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

با وجود تشدید تحریم‌ها اما گلابی از آمریکا، آفریقا و چین به طور غیررسمی وارد کشور شده است! یک مقام رسمی اما واردات غیررسمی گلابی از آمریکا را تائید می‌کند و در این رابطه می‌گوید: «با آن که کشور شرایط تولید گلابی را دارد اما این میوه به طور غیرقانونی از آمریکا وارد کشور می‌شود.»

پیگیری‌ها هم حاکی از این است که برخی گلابی‌ها با شکل و شمایل متفاوتی در بازار وجود دارد.

واردات قاچاق گلابی از آمریکا و چین!

در همین حال رییس اتحادیه صادرکنندگان میوه و تره‌بار در پاسخ به این پرسش که آیا گلابی از آمریکا و چین وارد کشور شده است؟ گفت: واردات رسمی گلابی از آمریکا، آفریقا و چین را تکذیب می‌کنیم اما گلابی از این کشورهای مورد اشاره به طور قاچاق وارد کشور می‎‌شود.

رضا نورانی به شرایط تولید میوه در نیمه دوم سال اشاره و اظهار کرد: فعلا شرایط تولید میوه مناسب است. با توجه به بسته شدن ثبت سفارش موز از سال 98 تاکنون، ممکن است در نیمه دوم سال با گرانی این کالا در بازار مواجه شویم.

هرچند که قیمت موز در بازار به شدت گران شده است اما رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه و تره‌بار معتقد است: «با توجه به افزایش قیمت‌ها اما موز از سبد خانوار حذف نشده است، اما مسئولان باید ثبت سفارش موز را محدود و مقطعی می‌بستند، چرا که امروز کسانی که موز را از قبل ثبت سفارش کرده‌اند حالا با قیمت‌های نجومی به مردم می‌فروشند!»

طبق نرخ‌نامه اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران قیمت هر کیلو موز در عمده فروشی‌ها 18 هزار و 500 تومان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین