کد خبر: ۶۷۳۰۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

المرت: اسرائیل را باند نتانیاهو و همسر و پسرش هدایت می‌کنند

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت که اطمینان دارد دولت بنیامین نتانیاهو از قدرت بیش از حدی بدون هیچ عامل بازدارنده‌ای برخوردار است و نتانیاهو تلاش می‌کند تا اصول "دموکراسی" در اراضی اشغالی از بین ببرد.
المرت: اسرائیل را باند نتانیاهو و همسر و پسرش هدایت می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

ایهود المرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در روزنامه عبری زبان معاریو نوشت: کمپین تحریک علیه دستگاه قضائی به ویژه دادگاه عالی و مخدوش کرن تصویر آن در اذهان عموم به نحوی که گویا دشمن "دموکراسی" در اسرائیل است، مدت‌هاست که همه حد و مرزها را زیر پا گذاشته است.

المرت به شدت از طرح اتهامات توسط نتانیاهو علیه دادگاه عالی مبنی بر اینکه "کودتاگر" است، انتقاد نمود و خواهان برخورد با چنین ادعاهای دروغینی شد.

وی ادامه داد: بیماری خطرناکی که اسرائیل در حال حاضر با آن مواجه است، کرونا نیست، بلکه عبارت از این است که نظام حاکم تمامی عوامل بازدارنده قدرت و اختیارات خود را از دست داده است.

المرت هشدار داد: در شرایطی که قدرت سیاسی در دست کسانی باشد که حد و مرزی برای قدرت دولت قائل نیستند و یا اینکه این مساله را درک نمی‌کنند و یا به آن پایبند نیستند، در این شرایط، هیچ سیستم دموکراتی نمی‌تواند پایدار باشد.

وی ادامه داد: اسرائیل را یک فرد ناتوان و پسر و همسرش هدایت می کنند که تمایلی ندارد میان نیازهای اسرائیل و ارزش‌های اساسی که بر مبنای آن ایجاد شده است، با نیازهای خاص خود و تمایلات و بلندپروازی‌هاو منافعش تمایزی قائل شود.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به فرسایش بسیار سریع نهادهای "دموکراتیک" در این رژیم به دلیل رفتارهای دولت اشاره کرد و افزود: اگر دفتر دادستان کل تضعیف نمی‌شد، اقدامات قاطعانه‌ای علیه نخست وزیری صورت می‌گرفت. اگر دادگاه عالی از انجام اقدامات لازم در چنین شرایطی هراس نداشت، گفتگوهای فوری درمورد رفتارهای مجرمانه نخست وزیر و باند وی انجام می‌شد.

وی در پایان گفت: این امر رخ نداده است، چراکه فراتر از آن نهادهای دموکراتیک، یک باندی وجود دارد که هیچ بازدارندگی ندارد، این باند متشکل از سه تن است که نخست وزیر و همسر و پسرش هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین