کد خبر: ۶۷۳۰۷۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶

روایت امیر پورستان درباره حواشی و تحریف ها علیه دفاع مقدس

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش با بیان اینکه ارتش در دوران دفاع مقدس نقشی تاثیر گذار و موثر داشت، گفت: عملیات ثامن الائمه یکی از بزرگترین عملیات های غرور آفرین در دوران دفاع مقدس بود.
روایت امیر پورستان درباره حواشی و تحریف ها علیه دفاع مقدس
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز راهبردی مطالعات ارتش، در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس اظهار کرد: عملیات ثامن الائمه یکی از عملیات های بزرگ و غرور آفرین ما در دوران دفاع مقدس بود.

وی افزود: عملیات ثامن الائمه نقطه عطف عملیات های ما در ۸ سال دوران دفاع مقدس و در سال دوم جنگ بود. دشمن بعثی پس از تصرف خرمشهر برای اشغال آبادان حرکت خود را آغاز کرد اما با رشادت و فداکاری نیروهای رزمنده موفق نشد وارد آبادان شود.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش افزود: پس از محاصره ۳۳۰ درجه ای آبادان توسط دشمن بعثی، امام راحل فرمودند که حصر آبادان باید شکسته شود و از همان زمان کار طرح ریزی برای شکستن حصر آبادان توسط ارتش و سپاه آغاز شد، اما محور عملیات لشکر ۷۷ ثامن الائمه بود و با همدلی و اتحاد نیروهای مسلح در تاریخ ۵ مهر سال ۶۰ عملیات آغاز و حصر آبادان شکسته شد و فرمان تاریخی امام راحل چهره عینی و عملی به خود گرفت.

امیر سرتیپ پوردستان درباره نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس گفت: از دست اندرکاران این نمایشگاه تشکر می کنم، یکی از تریبون ها و جلوه هایی که می توان فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال داد برپایی چنین نمایشگاه هایی است و این نمایشگاه با هنرمندی خاصی برگزار شده و تقاضا می کنم این نمایشگاه ها در مقیاس های بیشتری در معرض عموم مردم و بالاخص جوانان گذاشته شود تا فرهنگ آن به جوانان منتقل شود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش درباره نقش ارتش در دوران دفاع مقدس گفت: این موضوع به ساعت ها وقت نیاز دارد . ارتش در دوران دفاع مقدس بسیار موثر و اثر گذار بود.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع عملیات های رژیم بعث عراق، یگان های ارتش در مقابل این تجاوز صف آرایی کردند و نیروهای ارتش در مقابل آنها ایستادند و این عزیزان توانستند با حمایت مردم جلوی پیشروی دشمن را بگیرند.

وی افزود: در کلیه عملیات های ۸ سال دفاع مقدس نقش ارتش اثر گذار بود و اتحاد و همدلی با نیروهای سپاه را شاهد بودیم، در آن زمان مردم نیز پشت سر نیروهای مسلح قرار گرفتند و توفیقات بسیاری برای ما حادث شد و پیشروی کردن را شروع کردیم. امیدوارم این وحدتی که به برکت دفاع مقدس ایجاد شده را در عرصه های گسترده تری شاهد باشیم تا در حوزه محور مقاومت بتوانیم پرچم اسلام را در سطح منطقه به اهتزاز در بیاوریم.

وی در مورد وجود برخی حواشی و تحریف ها علیه دفاع مقدس گفت: باید رشادت ها و فداکاری ها و ایثار در حوزه دفاع مقدس سینه به سینه به نسل جوان منتقل شود و این فرهنگ موجود در رزمندگان دفاع مقدس است که باید بیشتر در بین مردم گسترش پیدا کند.

امیر سرتیپ پوردستان با تاکید بر اینکه رهنمود های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای نیروهای مسلح فصل الخطاب است، یادآور شد: تاکید معظم له از تکرار فرهنگ دفاع مقدس به این دلیل است تا حوادث و رشادت ها و فداکاری ها در دفاع مقدس به نسل جوان گفته شود تا از تحریف ها جلوگیری شود.

هنوز یک برگ از کتاب قطور دوران دفاع مقدس را نخوانده ایم
نشست صمیمی جمعی از فرماندهان و رزمندگان پیشکسوت ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرمانده کل ارتش در ستاد فرماندهی آجا برگزار شد.

بنابر گزارش فارس، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در این دیدار، گفت: دوران هشت ساله دفاع مقدس در امتداد نهضت عاشورا و مکتب سرخ شهادت رقم خورده است.

وی افزود: این دوران پر افتخار، برگ زرینی در تاریخ پر فراز و نشیب میهن اسلامی و یادآور رشادت و مجاهدت رزمندگانی است که با نثار خون پاک خود، از دین، شرف، حریّت و سرزمین اسلامی ایران دفاع کردند و صحنه‌های باشکوهی از حماسه و ایثار و فداکاری را آفریدند.

فرمانده کل ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸سال دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع سلامت و همچنین تجلیل از فداکاری و از جان گذشتگی ایثارگران و رزمندگان، ادامه داد: جای بسی مباهات است که سلحشوران ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع شکوهمند ۸ ساله خود، صفحات تاریخ را مزین به زیباترین صحنه‌های تقدس، سرافرازی و تجلی گاه انگیزه‌های غرور و عزت ملی ساختند.

وی با بیان این‌که فرماندهان دفاع مقدس جزو غریب‌ترین فرماندهانی بودند که در سخت‌ترین شرایط، فرماندهی را بر عهده گرفتند و ما را به پیروزی رساندند، گفت: در زمان دفاع مقدس درس‌های زیادی در مسائل نظامی، مدیریت نظامی، راهبری، فرماندهی مبتنی بر اخلاق از این فرماندهان یاد گرفتیم.

 

امیر سرلشکر موسوی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، به همت و تلاش های بی‌شائبه فرماندهان و رزمندگان پیشکسوت عرصه میدان های نبرد که جهاد فداکارانه را به‌عنوان رمز عظمت و استقلال کشور عزیزمان پاس داشته اند، مشحون از مباهات است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در پایان گفت: اگر دوران دفاع مقدس را یک کتاب قطور در نظر بگیریم، ما هنوز یک برگ از آن را هم نخوانده‌ایم. مسائل زیادی وجود دارد که هر کدام می‌تواند یک نورافکن برای آینده کشوردر همه زمینه‌ها باشد.

در این دیدار صمیمی فرماندهان و رزمندگان پیشکسوت ارتش در دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران سراسر افتخار دفاع مقدس پرداختند.

در این دیدار که امیر سرتیپ محبی راد، رییس کانون ازنشستگان، نیز حضور داشت، از امیر سرتیپ شاهین راد، امیر سرتیپ دوم صادقی، امیر سرتیپ دوم رحمانی، امیر سرتیپ دوم میرعشق الله، امیر سرتیپ دوم عطایی، امیر سرتیپ دوم عابدی، امیر سرتیپ دوم اسدی، سرهنگ قوامی، دریاداردوم لطیفی سرهنگ روح افزا، سرهنگ جبلّی و سرهنگ فردپور تجلیل بعمل آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین