کد خبر: ۶۷۳۲۱۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

ماجراهای پرسپولیس و یک هشتم نهایی؛ نقطه ضعفی که نقطه قوت شد

پرسپولیس قرار است برای ششمین بار در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود.
آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۱۷:۱۰ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه الجنوب باید به دیدار السد قطر برود. این مسابقه در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به انجام می‌رسد و برنده آن به جمع هشت تیم برتر راه پیدا می‌کند.

نماینده فوتبال کشورمان قرار است برای ششمین بار در لیگ قهرمانان آسیا، در مرحله یک هشتم نهایی به میدان برود. سرخپوشان تهرانی در پنج مرتبه قبلی سه بار شکست خورده‌اند و ۲ بار به برتری رسیده‌اند. با ذکر این نکته که در ۲ مرتبه اخیر، پیروزی نصیب سرخپوشان تهرانی شده است.

ماجراهای پرسپولیس و یک هشتم نهایی؛ نقطه ضعفی که نقطه قوت شد

پرسپولیس اولین بار در سال ۲۰۰۹ به مصاف بنیادکار ازبکستان رفت و در ورزشگاه مملو از جمعیت آزادی با گل ریوالدو باخت و حذف شد. سه سال بعد سرخپوشان تهرانی با نتیجه سه بر صفر در برابر الاتحاد عربستان شکست خوردند و از گردونه مسابقات کنار رفتند. در سال ۲۰۱۵ تیم تحت هدایت برانکو به مصاف الهلال رفت. بازی رفت در آزادی با یک گل به سود تیم تهرانی تمام شد اما در بازی برگشت نماینده عربستان با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید تا بار دیگر نماینده کشورمان در مرحله یک هشتم حذف شود؛ اما برای آخرین بار تا امروز.

سرخپوشان تهرانی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ با سرمربیگری برانکو به یک هشتم نهایی رسیدند. آنها در سال ۲۰۱۷ ابتدا در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی در برابر الدحیل به تساوی بدون گل رسیدند اما در قطر با گل به خودی چیکو فلورس برنده شدند. سال بعد هم نوبت به دیدار برابر الجزیره امارات رسید. بازی رفت در امارات با برتری سه بر ۲ تیم میزبان تمام شد اما در بازی برگشت گل دیرهنگام سیدجلال حسینی بازی را ۲ بر یک کرد تا نماینده کشورمان با گل زده بیشتر در خانه حریف صعود کند.

حال باید دید در جدال با السد چه اتفاقی رخ می‌دهد. خاطرات خوبی از یک هشتم نهایی با تک بازی برای پرسپولیسی‌ها حک نشده اما می‌توان به سومین صعود متوالی امیدوار بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین