کد خبر: ۶۷۳۳۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

وقوع رگبار و رعد و برق در ۷ استان کشور طی امروز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار باران همراه با رعد و برق در ۷ استان کشور طی امروز (۷ مهر) خبر داد.
وقوع رگبار و رعد و برق در ۷ استان کشور طی امروز
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۷ مهر) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و برخی مناطق تهران به ویژه شرق آن رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در اردبیل و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (۸ مهر) در دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران و سمنان و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌های مرکزی کرمان، غرب و جنوب اصفهان، غرب یزد، شمال و جنوب شرق فارس و شمال هرمزگان رشد ابر و طی ساعات بعد ازظهر رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط وزش باد شدید انتظار می‌رود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۹ و ۱۰ مهر) در ارتفاعات غرب و جنوب غرب کشور و طی روز چهارشنبه در ارتفاعات کرمان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه (۱۱ مهر) نیز بارندگی در شمال غرب کشور متمرکز خواهد بود.

ضیاییان با بیان اینکه امروز و فردا (۷ و ۸ مهر) دمای هوا در بیشتر مناطق کشور کاهش می‌یابد، اظهارکرد: بیشترین مقدار کاهش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در شمال شرق، شرق، مرکز کشور، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز از جمله استان تهران رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه طی امروز وزش باد در سواحل دریای خزر شدت یافته و دریای خزر مواج است، اظهار کرد: طی این روز در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع در استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین و استان‌های اصفهان، قم و نیمه شرقی کشور و روز سه شنبه (۸ مهر) در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۸ مهر) نیمه ابری همراه با کاهش دما و گاهی افزایش ابر و وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۹ مهر) نیز کمی ابری در بعضی ساعات نیمه ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین