کد خبر: ۶۷۳۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

حواشی رأی اعتماد به وزیر صنعت/ پایان خوش برای رزم حسینی

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت معدن و تجارت حاشیه‌هایی داشت اما پایان خوشی برای علیرضا رزم حسینی رقم زد.
حواشی رأی اعتماد به وزیر صنعت/ پایان خوش برای رزم حسینی
آفتاب‌‌نیوز :

بررسی برنامه و صلاحیت علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس قرار گرفت.

خبرگزاری ایسنا در ادامه نوشته است: البته جلسه امروز با بررسی رأی اعتماد آغاز نشد بلکه سردار سلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس مهمان امروز مجلس بود و نیم ساعت اول این جلسه به سخنرانی وی اختصاص یافت.

در ادامه بررسی رأی اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت در دستور کار قرار گرفت اما رئیس جمهور باز هم برای دفاع از وزیر پیشنهادی در جلسه علنی حاضر نشد و تبعا یک ساعت فرصتی که در آیین‌نامه داخلی مجلس برای دفاع رئیس جمهور پیش‌بینی شده نیز استفاده نشد.

در همان ابتدا حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، علوی وزیر اطلاعات و حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به همراه رزم حسینی وزیر پیشنهادی صنعت وارد جلسه علنی مجلس شدند. این موضوع تذکر و اخطار نمایندگان را در پی داشت. آن‌ها نسبت به عدم حضور رئیس جمهور معترض بودند اما قالیباف رئیس مجلس علت عدم حضور روحانی در این جلسه را به رعایت پروتکل‌های مقابله با کرونا مرتبط دانست و گفت که این امر خلاف آیین‌نامه مجلس نیست.

دقایقی بعد اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز در جلسه رأی اعتماد حضور یافت اگرچه فرصتی برای سخنرانی او پیش‌بینی نشده بود.

حواشی رأی اعتماد به وزیر صنعت/ پایان خوش برای رزم حسینی

در جریان بررسی برنامه و صلاحیت رزم حسینی، اردشیر مطهری، ویس کرمی و فرهنگی به عنوان مخالف و نوش‌آبادی، ارکانی، عنابستانی و محمود عباس‌زاده به عنوان موافق وزیر پیشنهادی صنعت صحبت کردند. در خلال صحبت‌های مخالفان و موافقان مباحثی در خصوص آشنایی و نزدیکی رزم حسینی به سردار سلیمانی مطرح شد که مورد تذکر مخالفان قرار گرفت و آن‌ها خواستار این شدند که از نام سردار سلیمانی در این موارد استفاده نشود. همچنین در جریان صحبت‌های عنابستانی موافق وزیر پیشنهادی کلیپی از سردار سلیمانی در کنار رزم حسینی از مانیتورهای مجلس به نمایش درآمد که آن هم اعتراض شدید نمایندگان را به دنبال داشت و در نتیجه ادامه نیافت.

خبرگزاری ایرنا نیز درباره حاشیه‌های جلسه رای اعتماد به علیرضا رزم حسینی نوشت: قبل ازآغاز بررسی صلاحیت رزم حسینی سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در جلسه علنی حضور یافت و به مناسبت هفته دفاع مقدس دقایقی سخنرانی کرد.

پس از سخنان سردار سلامی نمایندگان با شعارهای "مرگ بر آمریکا"، ‌"مرگ بر اسرائیل"، ‌"خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست"، ‌فرمانده دلاور حمایتت می‌کنیم" وی را مشایعت کردند.

آن طور که انتظار می‌رفت عدم حضور رییس جمهوری در جلسه رای اعتماد زمینه ساز برخی انتقادات و کنایه های نمایندگان از دولت بود. این در حالی است که محمد باقر قالیباف در همان ابتدای جلسه گفت که رییس جمهوری به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این جلسه حضور نیافت و به جای وی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به جلسه آمد.

دلتنگی نمایندگان برای رییس جمهوری

در این جلسه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، سید محمود علوی وزیر اطلاعات و محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور حضور داشتند.

اردشیر مطهری نماینده گرمسار، محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز، مهرداد ویس کرمی نماینده خرم‌آباد در مخالفت با رزم حسینی سخنرانی کردند. عباس زاده مشکینی نماینده مشکین شهر، علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار، احسان ارکانی نماینده نیشابور و حسین نوش‌آبادی نماینده مردم ورامین بعنوان موافق رزم حسینی از وی دفاع کردند.

در بخشی از این جلسه، علی اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: رزم حسینی جهادی است نه جناحی. رزم حسینی پشت میز بشین نیست و همواره آن سوی میز بوده است. وی در ادامه کلیپی از اظهارات شهید حاج قاسم سلیمانی درباره رزم حسینی در صحن مجلس پخش کرد. در این کلیپ سردار قاسم سلیمانی در کنار رزم‌حسینی در جلسه‌ای نشسته بود که به گفته عنابستانی مربوط به سال ۱۳۹۵ است.

خون شهید لغزنده است مراقب باشید لیز نخورید

پخش این کلیپ از مانیتورهای مجلس شورای اسلامی اعتراض و فریاد نمایندگان را به دنبال داشت، عباس گودرزی، نماینده بروجرد از نمایندگان موافق با رزم حسینی خواست که از حاج قاسم هزینه نکنند. ویس کرمی نماینده خرم‌آباد هم زمانی که در مخالفت با رزم حسینی سخنرانی می کرد نسبت به استفاده از نام سردار قاسم سلیمانی در حمایت از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تذکر داد و گفت: خون شهید لغزنده است وقتی آن را سر امور جزئی خرج می‌کنید مراقب باشید لیز نخورید.

محمدحسین فرهنگی دیگر مخالف وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در اظهاراتش از موافقان رزم حسینی خواست از نام سردار سلیمانی در جایگاه مجلس استفاده نکنند. فرهنگی گفت: «هیچ ایرادی به رزم حسینی برای حضور در لشکر و جبهه مطرح نیست و این ده سال را نقطه درخشانی می دانم و هیچ اتهامی در این مدت نیست».

ما شاه عبدالعظیم هم نمی‌توانیم برویم...

اردشیر مطهری نمایندهمردم گرمسار در مجلس در بخشی از سخنان خود درباره سفرهای رزم حسینی گفت: «مگر یک فرد چه میزان حقوق گرفته است که خود و خانواده اش دو دهه در کانادا زندگی می‌کنند، ما شاه عبدالعظیم نمی‌توانیم برویم این به کانادا می‌رود».

عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر هم در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت با بیان اینکه باید با دلیل و مدرک مخالفت کنیم، اظهارداشت: در مورد این بنده خدایی که دولت در واپسین ماه‌های ماموریت خود به عنوان وزیر صنعت معدن و تجارت معرفی کرده است مطالبی را در فضای مجازی می گویند که این مطالب اگر حقیقت داشته باشد نشانگر این است که کشور دچار آنارشیسم است. اگر این مطلب حقیقت داشت، گزارش دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و کمیسیون اصل ۹۰ کجاست؟. در مورد کدام یک از ما و شما در فضای مجازی از این گونه حرف‌ها زده نمی‌شود.

نمایندگان در پایان به رزم حسینی برای تصدی وزارت صنعت معدن و تجارت اعتماد کردند بر این اساس از مجموع ۲۶۴ نماینده حاضر در جلسه علنی، رزم حسینی موفق شد رای موافق ۱۷۵ نماینده مجلس را کسب کند. ۸۰ نماینده با وی مخالفت کردند و رای ۹ نماینده هم ممتنع بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
4
چطور کسیکه بیست ساله کانادا زندگی میکنه استاندار و وزیر میشه ؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین