کد خبر: ۶۷۳۵۴۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
نمکی گفته " ایران پیشتاز مدیریت کرونا در جهان است"

وزیر بهداشت: ۲۷ درصد از مبلغ یک میلیارد دلار را گرفتیم/ پیش خرید واکسن کرونا آغاز شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که ایران پیشتاز مدیریت کرونا در جهان است و تاریخ، این ادعا را پس از مقایسه اقدامات انجام شده ما با دیگر کشورهای مدعی دنیا اثبات خواهد کرد.
وزیر بهداشت:  ۲۷ درصد از مبلغ یک میلیارد دلار را گرفتیم/ پیش خرید واکسن کرونا آغاز شد
آفتاب‌‌نیوز :

سعید نمکی روز سه شنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در گلستان با برشمردن برخی اقدامات موثر ایران در مواجهه با کرونا اظهار داشت: همه این موفقیت ها در شرایط دشوار تحریم به دست آمد و ما سرافرازانه از مشکلات ناشی از محدودیت های بزرگ اقتصادی عبور کرده و خواهیم کرد.

وی بیان کرد: با وجود فشار مضاعف تحریم بر اقتصاد دنیا، هیچ کدام از خط تولید صنایع کشور به خاطر کرونا تعطیل نشد که مهمترین دلیل آن، تعیین پروتکل های دقیق برای واحدهای تولیدی با هدف تداوم فعالیت بود که بسیاری از این پروتکل ها مورد استفاده کشورهای اروپایی قرار گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاسی از آموزه های دفاع مقدس را یکی از عوامل موثر مبارزه هوشمندانه با کرونا دانست و گفت: تجارب گرانقدر به یادگار مانده از دفاع مقدس، در مسیر مبارزه با کرونا مورد استفاده قرار گرفت و در نتیجه آن توانستیم با وجود قرار داشتن در محاصره اقتصادی، بهتر از بسیاری کشورهای مدعی اروپایی با کرونا مقابله کنیم.

نمکی ادامه داد: یکی از بهترین و موثرترین شیوه های مدیریت کرونا در گلستان اتفاق افتاد که امیدواریم این شیوه در ادامه شیوع کرونا همچنان تداوم یافته و موجب کاهش تعداد مبتلایان و جانباختگان شود. بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا، ایران از شیوع کرونا غافلگیر نشد چون از ابتدای همه گیری آن در چین، به بررسی جوانب و احتمال شیوع آن در ایران پرداخته و با توجه به توان بالای کادر درمانی و پزشکی با آن مقابله کردیم. سال گذشته را با سیل فراگیر در ۲۵ استان و شیوع آنفلوآنزا پشت سر گذاشتیم اما هیچ کدام از این اتفاقات منجر به همه گیری حتی یک بیماری واگیردار نشد که دلیل آن، آمادگی کامل کادر درمانی برای مبارزه با این مشکلات بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قبل از آن که کرونا وارد کشور شود با بهره گرفتن از تجربه دفاع مقدس، خود را برای هجوم این بیماری آماده کرده و با اتخاذ تدابیر قابل اجرا در برابر این ویروس ایستادگی کردیم که نتیجه آن ، کاهش تعداد مبتلایان و جان باختگان در مقایسه با آمار جهانی بود.

نمکی ادامه داد: در ابتدای شیوع کرونا، رسانه های معاند با تحقیر مدیریت کرونا در ایران، قصد وارد کردن ضربه به حاکمیت و سلب اعتماد مردم را داشتند اما کنترل کرونا در ایران در کنار شکست های کشورهای اروپایی و آمریکا برای مهار کرونا، حقانیت ما را اثبات کرد. در شرایطی که تخت های بیمارستانی در کشورهای اروپایی ۵ تا ۷ برابر ایران است اما هیچ بیماری در ایران به دلیل نبود تخت، از بیمارستان بازگردانده نشد و خدمات پزشکی از افراد مسن به جوانان منتنقل نشد در حالی که این اقدامات در اروپا رویه ای عادی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در طرح تحول سلامت، زیرساخت های درمانی زیادی در کشور ایجاد شد اما هنوز فاصله ایران با استانداردهای جهانی زیاد است. با وجود همه این کمبودها، در ارایه خدمات پزشکی کرونا، هیچ تبعیض جنسیتی، قومی و طبقاتی در کشور گزارش نشد.

وی همچنین از حمایت رهبر انقلاب در رعایت پروتکل ها و حمایت از شیوه نامه های ستاد ملی مقابله با کرونا تقدیر کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در شرایطی که در بدترین و ظالمانه ترین روزهای کشور حتی اجازه وارد کردن ماسک را هم نداشتیم، با همت جوانان وتاسی از فرهنگ به یادگار مانده از دوران دفاع مقدس، در مدت زمان ۲ ماه ابتدا تجهیزات مورد نیاز را وارد کرده و سپس به صادر کننده آن تبدیل شدیم.

نمکی: ۲۷ درصد از مبلغ یک میلیارد دلار کمک به سیستم درمان پرداخت شده است

سعید نمکی همچنین با اشاره به کرونا نتوانست ما را غافلگیر کند، اظهار کرد: از زمانی که اعلام کردند این ویروس در چین شیوع پیدا کرده، ما خودمان را آماده کرده بودیم.

وی افزود: قبل از اینکه طوفان کرونا به کشورهای اروپایی و غربی برسد، رسانه‌های آنها کشور ما را نسبت به مدیریت کرونا تحقیر می کردند اما زمانی که این طوفان به خود آنها رسید، دیدید که با چه افتضاحی روبه‌رو شدند و بیماران آنها در چمن و خارج از بیمارستان بستری می شد. البته ما برای تمامی بندگان خدا در دنیا آرزوی سلامتی، تندرستی و سرافرازی داریم.  مدیریت ما در کرونا در شرایطی انجام شد که در آمریکا و انگلیس علاوه بر زیرساخت های زیادی که در گذشته ایجاد شده، به ترتیب ۱۱۱ میلیارد دلار و ۲۲ میلیارد دلار برای بخش درمانی در مدیریت کرونا در نظر گرفته شد و در کشور ما از یک میلیارد دلار در نظر گرفته شده نیز تاکنون ۲۷ درصد آن پرداخت شده است. در کشور ما فاکتورهای دیگری از جمله لطف خدا، حمایت‌های بی دریغ مقام معظم رهبری و مجاهدت های کادر درمانی به میدان آمدند.

نمکی با اشاره به اینکه کشور در ظالمانه ترین تحریم تاریخ قرار دارد، گفت: زمانی که می‌خواستیم ماسک وارد کشور کنیم، در فرودگاه جلوی هواپیما را می‌گرفتند. در عرض کمتر از دوماه از وارد کننده ماسک و مواد ضدعفونی، به تولید کننده و صادر کننده آن تبدیل شدیم. ما حتی یک بیمار را هم نداشتیم که در بیمارستان منتظر رسیدگی های درمانی باشد. حتی یک نفر پیر را از دستگاه تنفسی خارج نکردیم تا آن را به یک جوان متصل کنیم. هرگز تبعیض نژادی و قومیتی در بیمارستان ها اتفاق نیفتاد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ دارو ثبت شده موثر برای کرونا در دنیا نداریم، خاطرنشان کرد: طی این مدت هر دارویی که حتی گفته می‌شد ۱۰ درصد در درمان کرونا موثر است را در کشور وارد می‌کردیم و بعد از مدتی هم آن را خودمان تولید می کردیم. امروز تمام این داروها را خودمان تولید می‌کنیم و آماده صادرات آن هم هستیم.

نمکی در ادامه با تاکید بر اینکه تجربه نفیس دفاع مقدس در مدیریت کرونا در کشور نقش اساسی داشت، گفت: مدافعان سلامت ما که ۱۰ تا ۱۲ ماه کارانه معوق داشتند، نگفتند که به خاطر این بدهی کار نمی‌کنند و لباسشان را کنار می‌گذارند. آنها تن به آتش زدند و از طلبکاری خود چیزی نگفتند.

وی با بیان اینکه در این مدت حتی یکبار هم احساس تنهایی نکردم، تصریح کرد: طلبه، بسیجی، نیروهای مسلح، خیران، مدیران و اقشار مختلف مردم از ابتدا کنار ما آمدند.

وزیر بهداشت در ادامه‌ گفت: امسال علاوه بر ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی که در اوج تحریم در کشور در حال انجام است، ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت به ظرفیت بیمارستان های کشور اضافه می شود. در طول تاریخ کشور در طول یک سال بیش از ۴۵۰۰ تخت اضافه نشده بود. با پیگیری های صورت گرفته روز گذشته، ۳ ماه از معوقات پرستاران و ۲ ماه از معوقات پزشکان خانواده پرداخت شد.

منبع: ایرنا و ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Oman
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
10
از سن و سالت خجالت بکش، آمار واقعی مرگ و میر و بیماران رو میدونی و اینقدر راحت دروغ می گی.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
6
اگر با این امار بالای مرگ ومیر پیش تاز هستیم .....که بیمارستانهایتان دیگر جا ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
7
چقدربا نمک است این نمکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
1
0
شما حسابی گیر افتادی. دمت گرم که مقاومت کردی. شما چوب اقتصاد نابسامان مملکت را دارید میخورید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
1
0
شما حسابی گیر افتادی. دمت گرم که مقاومت کردی. شما چوب اقتصاد نابسامان مملکت را دارید میخورید.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
0
خیلی از کارمندان وزارت بهداشت 6 ماه است که حقوق وحق الزحمه ماموریت و اضافه کار وفوق العاده کاری وشیفت ومسکن وحق لباس و....خودرا نگرفته اند وجیب دانشگاههای علوم پزشکی کاملاخالی است و حتی نمی توانند تعهدات پرسنلی خود را پرداخت کنند بعد دولت پولی را که به نام کرونا و وزارت بهداشت از صندوق ذخیره ارزی برداشت می شوددرمحلهای دیگر هزینه می کند.با شروع بیماری کرونا هزینه دانشگاههای علوم پزشکی دوبرابر شده است ولی اعتبارات تخصیصی دانشگاهها به نصف اعتبارات قبلی کاهش یافته است وروسای دانشگاهها با مصیبت واز این جیب توی آن جیب کردن دانشگاهها را مدیریت می کنند.به نظر بنده باید به روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور نشان ملی شجاعت ولیاقت اهدا شودکه با این اعتبارات حداقلی دانشگاهها را مدیریت می کنندونیاز های بهداشتی ودرمانی مردم را تامین می کنند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین