کد خبر: ۶۷۳۵۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷

"مردم امارات و بحرین مخالف عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند"

یک روزنامه نگار اماراتی گفت که مردم کشورهای حوزه خلیج فارس٬ مخالف عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند ولی در نتیجه سیاست‌های امنیتی ابوظبی صدای مخالفین خاموش شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

احمد الشامسی روزنامه‌نگار اماراتی و عضو "انجمن اماراتی مقاومت در برابر عادی‌سازی روابط با اسرائیل" در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی اظهار کرد: "مردم منطقه خلیج (فارس) مخالف عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند ولی در نتیجه سیاست امنیتی که دولت ابوظبی برای سال‌ها اعمال کرده است، صدای مخالفین عادی‌سازی روابط خاموش شده است".

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های سرکوبگرانه ابوظبی٬ دلیل شنیده نشدن صدای مخالفان عادی‌سازی با اسرائیل در این کشور است، افزود: "دولت امارات متحده عربی قوانینی را تصویب کرده که اعتراض به سیاست‌های دولت را جرم می‌داند و مجازات ۱۰ سال زندان و جریمه نقدی به مبلغ یک میلیون درهم (۲۷۲ هزار دلار) برای این جرم در نظر گرفته است".

الشامی تاکید کرد: مردم امارات در خفقان کامل به سر می‌برند. "اگر دیدگاهایشان خلاف سیاست‌های دولت باشد، نمی‌توانند آن‌ها را بیان کنند. ابوظبی افراد زیادی را با دیدگاه‌های مختلف بازداشت کرد".

وی افزود: "مردم کشورهای حوزه منطقه خلیج (فارس) همیشه در کنار آرمان‌های فلسطین ایستاده‌اند و هنوز هم به حمایت از آنها ادامه می‌دهند. مردم امارات متحده عربی در راستای حمایت از حق انتفاع فلسطین علیه اشغالگری در سال ۱۹۸۷ برنامه‌هایی ترتیب دادند".

این فعال اماراتی تصریح کرد که اسرائیل بیشترین سود را از توافق عادی‌سازی روابط کسب کرد و به دستاوردهای مختلفی دست یافت. مهم‌ترین آن‌ها استفاده تل‌آویو از ابزارهای رسانه‌ای امارات برای تبلیغات به منظور دستیابی به نفوذ در خلیج فارس و جهان عرب است.

گفتنی است در ۱۵ سپتامبر جاری نمایندگان کشورهای عربی بحرین و امارات متحده عربی طی مراسمی در کاخ سفید٬‌ توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با اسرائیل را امضا کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
1
ملت ایرانم مخالف خیلی چیزا هستن ولی صداشون جایی نمیرسع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
1
اگر مخالفن پس معلومه هنوز طعم انزوا رو نچشیدن و اوضاشون خوبه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین