کد خبر: ۶۷۳۶۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰

نگرانی مقامات اطلاعاتی آمریکا از تهدید افراط گرایان در انتخابات ۲۰۲۰

گزارش‌های جدید وزارت امنیت داخلی و پلیس اف بی آی آمریکا نشان می‌دهد که انتخابات ۲۰۲۰با تهدید افراط گرایان داخلی رو به رو است.
نگرانی مقامات اطلاعاتی آمریکا از تهدید افراط گرایان در انتخابات ۲۰۲۰
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه یو اس نیوز سه شنبه شب اعلام کرد، با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا، مقامات امنیتی این کشور هشدار می‌دهند که افراط گرایان داخلی تهدیدی برای انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده هستند.

در گزارش های جدید پلیس اف بی آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا آمده است که تهدیدهای افراط گرایان داخلی علیه اهداف مرتبط با انتخابات احتمالاً تا سوم نوامبر (۱۳آبان) افزایش خواهد یافت.

"جارد میپلز" مدیر دفتر امنیت داخلی در نیوجرسی که ارزیابی تهدیدات انتخابات آتی را ارائه کرده است گفت، ما باید شاهد افزایش تنش‌های سیاسی، ناآرامی‌های مدنی و کمپین‌های خارجی برای ارائه اطلاعات جعلی باشیم.

آمریکا در حالی کمتر از ۳۵ روز دیگر باید شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ باشد که هنوز پس از گذشت بیش از سه ماه از قتل جورج فلوید سیاه پوست آمریکایی به دست نیروهای پلیس شاهد اعتراضات به بی عدالتی و نژادپرستی در سراسر کشور است.

اعتراضات سراسری در ماه‌های اخیر علیه بی عدالتی، نژادپرستی و خشونت پلیس تا حد زیادی مسالمت آمیز بوده است، اما در برخی موارد با دخالت نیروهای فدرال و از جمله حامیان دولت ترامپ به خشونت کشیده شده است.

فرماندار اورگان نیز روز شنبه در مورد ورود گروه های حامی ترامپ به پورتلند و تشدید درگیری در این شهر هشدار داد.

وی با هشدار به حامیان ترامپ گفت: بگذارید کاملاً روشن سخن بگویم ما آخر هفته هیچ نوع خشونتی را تحمل نخواهیم کرد. کسانی که شعله‌های خشونت را برافروخته اند و کسانی که به دنبال جنگ به پورتلند می‌آیند پاسخگو خواهند بود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای مقابله با معترضان بیش از صد مامور فدرال را برای سرکوب اعتراضات به پورتلند فرستاد و این اقدام وی به اعتراضات دامن زده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین