کد خبر: ۶۷۳۶۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷

انتقاد مسکو از اقدام مرکل در عیادت از ناوالنی در بیمارستان

اقدام صدراعظم آلمان در عیادت از رهبر اپوزیسیون روسیه در یک مرکز درمانی در برلین، انتقاد سخنگوی ریاست جمهوری روسیه را به همراه‌داشت.
انتقاد مسکو از اقدام مرکل در عیادت از ناوالنی در بیمارستان
آفتاب‌‌نیوز :

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین از این که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در بیمارستان «شاریته» برلین به عیادت «الکسی ناوالنی» رهبر اپوزیسیون روسیه رفته است، ابراز ناخرسندی کرد.

پسکوف امروز (سه شنبه) به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت، دیدار آنگلا مرکل از الکسی ناوالنی احتمالاً برای اطمینان دادن به حمایت برلین از سیاستمدار مخالف و آرزوی بهبودی سریع برای وی بوده است.

بر این اساس پس از تایید عیادت مرکل از ناوالنی از سوی «اشتفن زایبرت» سخنگوی دولت فدرال در روز دوشنبه، کرملین رسما در مورد این اقدام اظهار نظر می کند.

پسکوف با بیان این مطلب یادآور شد که هیچ شهروند روس از عیادت این مقام آلمانی احساس غرور نمی کند.

سخنگوی کرملین در مورد اهمیت شخص ناوالنی برای سیاست روسیه گفت که در پی همه گیری بیماری کووید-۱۹ سلامتی تمامی شهروندان روسی بالاترین اولویت برای مسکو است.

سخنگوی کرملین در خصوص اظهارات مقامات آلمان مبنی بر عدم همکاری مسکو در پرونده ناوالنی تاکید کرد وزارت امور خارجه، دستگاه قضایی و پزشکان روسیه از ابتدا «کاملاً شفاف» در مورد وضعیت ناوالنی گزارش داده اند. وی گفت که مسکو هیچ اطلاعات دیگری به جز 'گزارش های کاملاً جامع' در مورد پرونده ناوالنی که قبلاً ارسال شده و به طور کلی در دسترس است، ندارد.

وزارت دادگستری آلمان پیش از این، با اشاره به ارسال سومین درخواست کمک حقوقی از دادستانی عمومی روسیه اعلام کرده بود که دو درخواست پیشین برای کمک حقوقی از مسکو تاکنون بی پاسخ مانده است.

تارنمای اشپیگل آنگلا اوایل هفته گزارش داد «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در اقدامی غیرعادی به شکل غیرعلنی به دیدار آلکسی ناوالنی رفته است. این دیدار زمانی صورت گرفته است که کنشگر مخالف حکومت روسیه در بیمارستان شاریته برلین تازه از حالت اغما بیرون آمده بود.

ناوالنی پس از مسموم شدن در روسیه با زهر عصبی نوویچوک، برای درمان به برلین منتقل شد. شماری از کارشناسان امور پزشکی و آزمایشگاهی در آلمان و دو کشور اروپایی دیگر مسموم شدن ناوالنی پیش از انتقالش به برلین را تأیید کرده‌اند. اما روسیه مسموم شدن مخالف سرشناس پوتین در آن کشور را رد می‌کند. مسکو می گوید اتحادیه اروپا این موضوع را دستاویزی برای تخریب روابط با روسیه قرار داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین