کد خبر: ۶۷۳۶۵۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳

وجود زندانی خاص با امکانات ویژه در ایران؟

رئیس سازمان زندان‌ها وجود امکانات ویژه برای برخی زندانیان را تکذیب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدمهدی حاج‌محمدی در این رابطه گفت: طبق آیین‌نامه سازمان زندان‌ها و بر اساس اصل طبقه‌بندی، تمام زندانیان ­کشور براساس شاخص‌های مختلف از جمله نوع جرم، سن و... تفکیک شده‌اند. لذا در زندان‌های کشور همه زندانیان بدون در نظر گرفتن نوع جرم، ملیت یا مذهب از امکانات یکسان برخوردار هستند. هیچ زندانی از ناحیه سازمان زندان‌ها دارای امکانات ویژه نبوده و نیست و این مسأله قویاً تکذیب می‌شود.

وی توضیح داد: همزمان با شروع دوره جدید مدیریتی برای تأکید بر این مسأله، در بخشنامه‌ای خطاب به مدیران زندان‌ها اعلام شده است که حتی در رفتار با این دسته از زندانیان نیز نباید طوری عمل شود که شبهه‌ای مبنی بر خاص بودن یا مورد توجه بـودن ایجاد شود.

وجود زندانی خاص با امکانات ویژه در ایران؟

رئیس سازمان زندان‌ها درباره دسترسی برخی زندانیان به گوشی موبایل نیز توضیح داد: داشتن تلفن همراه در تمام زندان‌ها حتی برای کارکنان نیز ممنوع است. سیستم‌های نظارتی و بازرسی زندان‌ها به طور مرتب این موضوع را رصد می‌کنند اما باید در نظر گرفت که کنترل کامل عدم ورود اقلام ممنوعه به داخل زندان‌ها نیاز به نیروی انسانی لازم و تجهیزات مناسب از جمله دستگاه‌های بادی اسکنر و... دارد و به همین دلیل شاید نتوان به طور صد درصد ادعا کرد که وجود اقلام ممنوعه را به صفر رسانده‌ایم. اما می‌توانیم ادعا کنیم که حداکثر توان موجود خود را برای کنترل عدم ورود اقلام ممنوعه به کار گرفته‌ایم. هیچ زندانی به‌صورت رسمی و علنی به موبایل دسترسی ندارد و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین