کد خبر: ۶۷۳۷۰۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

پاپ فرانسیس از دیدار با پمپئو سرباز زد

ایندیپندنت روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان پس از سفر مایک پمپئو وزیر امور خارجه به واتیکان، از دیدار با وی خودداری کرد.
پاپ فرانسیس از دیدار با پمپئو سرباز زد
آفتاب‌‌نیوز :

مایک پمپئو قصد دارد این هفته در اعتراض به تمدید قریب الوقوع قرارداد دو ساله میان کلیسای کاتولیک و چین به واتیکان سفر کند. اما گفته می‌شود که «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان از دیدار با پمپئو در سفر به رم خودداری کرده است.

در ادامه مطلب درج شده در این روزنامه انگلیسی می‌خوانیم: وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد در اعتراض به تمدید قریب الوقوع قرارداد دو ساله میان کلیسای کاتولیک و چین که به ادعای وی اقتدار اخلاقی کلیسا را به خطر می‌اندازد، این هفته به واتیکان سفر کند. وی قرار است در این سفر با «کاردینال پیترو پارولین» وزیر امور خارجه واتیکان و اسقف اعظم «پل گالاگر» وزیر خارجه واتیکان دیدار کند. اما پاپ فرانسیس قرار نیست با پمپئو دیداری داشته باشد.

براساس گزارش‌ها، پاپ فرانسیس دلیل عدم دیدار با پمپئو را انتخابات ریاست جمهوری پیش رو عنوان کرده است. اما احتمالا انتقاد دولت ترامپ از توافق میان واتیکان و چین می‌تواند عاملی در تصمیم گیری باشد. این توافق که جزئیات آن برای عموم افشا نشده، به واتیکان این امکان را می‌دهد در میان اسقف‌های کاتولیک منصوب در چین حرفی برای گفتن داشته باشد. از زمان برقراری این توافق تاریخی که دو سال پیش صورت گرفت، دو اسقف جدید در چین پس از مشورت با واتیکان منصوب شده‌اند.

این در حالی است که پمپئو ادعا می‌کند واتیکان نباید این توافق را تمدید می‌کرد، زیرا دولت «شی جین پینگ» متهم به آزار و اذیت مذهبی است. وی در توییتی تمدید توافق چین و واتیکان را خطری برای اقتدار اخلاقی واتیکان توصیف کرد. پیش بینی می‌شود تمدید توافق مذکور ماه آینده امضا شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین