کد خبر: ۶۷۳۷۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹

نتانیاهو در تصویب قانونی برای محدود کردن اعتراضات علیه خود موفق شد

در زمانی که اعتراضات علیه بنیامین نتانیاهو همچنان ادامه دارد، وی توانست در تصویب قانونی موفق شود که براساس آن محدودیت‌هایی علیه تظاهرات و معترضان اعمال می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، بر اساس این قانون که کمیته قانون اساسی وابسته به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) آن را تصویب کرده، در صورت اعلام قرنطینه کامل به دلیل کرونا مشارکت شهروندان در تظاهرات در مکانی بیش از ۱۰۰۰ متر دورتر از منزلشان و مشارکت بیش از ۱۰۰۰ تن در تظاهرات ممنوع است.

بررسی این قانون زمانی صورت گرفت که هزاران معترض ساختمان کنست را محاصره کرده و هزاران خودرو نیز در خیابان‌های مختلف در تظاهرات شرکت داشتند. معترضان تاکید کردند این قانون بر پایه دموکراسی نیست و برای خدمت به شخص بنیامین نتانیاهو است. این قانون به این دلیل تصویب شده که اعتراضات موجب ناراحتی او شده است.

نتسان هوروویچ، رئیس حزب مرتز گفت: این قانونی است که نشان می‌دهد دیکتاتور نتانیاهو تمام امکانات دولت را به نفع جنگ قضایی خود در مقابله با اتهامات فساد به کار گرفته است.

بعد از اینکه پلیس پلاکاردی را که روی آن عبارت "قانونی مخالف دموکراسی در خدمت نتانیاهو"، نوشته شده بود، پایین آورد، درگیری‌هایی میان معترضان و پلیس رخ داد.

پلیس چهار تن از معترضان از جمله یکی از فرماندهان سابق ارتش را بازداشت کرد. این فرمانده گفت: من بیش از نتانیاهو و دیگران در ارتش خدمت کرده‌ام و چند بار نزدیک بود جانم را از دست بدهم و همچنان آماده جانفشانی هستم. اما نتانیاهو امروز می‌خواهد اسرائیل را یک دولت فاشیست کند و کسی که این کار را بکند اسرائیل را از بین می‌برد. همانطور که با دشمنان خارجی اسرائیل جنگیدم با دشمنان داخلی نیز می‌جنگم.

نتانیاهو از چند هفته پیش برای ممنوع کردن تظاهرات تلاش می‌کند. وی خواست این اقدام را با دستورات فوق العاده با استناد به قوانین قیمومت انگلیس انجام دهد اما شرکای وی در ائتلاف آبی سفید با ریاست بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با این مسئله مخالفت کردند. او به دادگاه رجوع کرد اما در آنجا با آویخای مندلبلیت، مشاور قضایی دولت روبرو شد و مجبور شد به کنست برود تا قانون را تصویب کند. نتانیاهو مجبور به مذاکره با هم‌پیمانانش در دولت برای رسیدن به یک راهکار میانه شد. نتانیاهو از درخواستش برای ممنوعیت تظاهرات کوتاه آمد و قبول کرد که تنها در صورت قرنطینه کامل ممنوع شود. با این حال جلسه کمیته پارلمانی شاهد برخوردها و اتهام‌زنی و دشنام و فریاد بین نمایندگان ائتلاف و مخالفان بود. صدها تن از معترضان اخیرا در مقابل منازل تعدادی از مسئولان از جمله بنی گانتس، گابی اشکنازی، وزیر خارجه و آوی نیسانکورین، وزیر دستگاه قضایی و یولی ادلشتاین، وزیر بهداشت تجمع کردند. معترضان از آن‌ها خواستند منفعت اسرائیل را بر منفعت شخصی و حزبی ترجیح دهند. آن‌ها فریاد زدند: مثل ترسوها نباشید. به نتانیاهو بگویید اینجا بیاید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین