کد خبر: ۶۷۳۷۹۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱

گرانی خودرو دلاری شد / جدیدترین قیمت پراید و پژو

عبور نرخ دلار از ۲۹هزار تومان، کاهش شدید عرضه و فرارسیدن فصل افزایش رسمی نرخ خودرو موجب رسیدن قیمت پراید ۱۱۱ به ۱۳۵میلیون و پژو۲۰۶ تیپ‌۲ به ۲۲۲میلیون تومان در حاشیه بازار شد.
آفتاب‌‌نیوز :

بررسی قیمت فروش انواع خودروهای پرتیراژ داخلی در حاشیه بازار حاکی از افزایش عجیب و غریب نرخ خودروهایی است که به گفته فعالان صنفی موجب صفرشدن معاملات در بازار خودرو شده است.

از عبور قیمت پراید۱۱۱ از مرز ۱۳۵میلیون تومان گرفته تا نرخ بیش از ۲۲۰میلیون تومانی پژو۲۰۶تیپ۲‌ و نرخ حدود ۴۶۰میلیون تومانی پژو۲۰۷ اتوماتیک، واقعیت تلخی است که این روزها در حاشیه بازار خودرو رقم خورده و قیمت این خودروها روزانه و حتی در برخی موارد هر چند ساعت افزایش می‌یابد.

گرانی خودرو دلاری شد / جدیدترین قیمت پراید و پژو

نزدیک‌شدن نرخ دلار به مرز ۳۰هزارتومان و مشکلات خودروسازان برای رشد تولید و عرضه خودرو و از سوی دیگر نزدیک‌شدن به موعد ارائه درخواست افزایش قیمت هر ۳‌ماه یک‌بار (فصلی) خودروهای داخلی توسط شورای رقابت، طی یک هفته گذشته زمینه هجوم نقدینگی سرگردان به بازار خودرو و درج قیمت‌هایی در فضای مجازی و حاشیه بازار برای این خودروها فراهم کرده که تا چندماه پیش و با اقدامات دولت برای ساماندهی ثبت‌نام و فروش خودرو از طریق قرعه‌کشی، کمتر کسی حتی تصور شنیدن خبر آن را داشت.

افزایش کاغذی قیمت خودرو

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه متأسفانه شاهد افزایش قیمت خودرو روی کاغذ هستیم و همین امر باعث شده تا قیمت‌ها واقعی نباشد و معاملات بازار خودرو به صفر برسد، گفت: به خریداران توصیه می‌کنیم در شرایط فعلی به هیچ عنوان از بازار خودرو خرید نکنند؛ چراکه در نهایت منجر به ضرر آنها خواهد شد.

سعید موتمنی‌ تأکید کرد: به‌دلیل وجودنداشتن سقف قیمت در بازار خودرو، هرکسی هر قیمتی که می‌خواهد را برای فروش خودرو تعیین ‌می‌کند و قیمت‌های اعلام شده در بازار خودرو کاملا سلیقه‌ای و ساختگی است.

او با بیان اینکه طی دو سه هفته گذشته، هیچ کدام از همکاران ما در صنف فروشندگان خودرو معامله‌ای نداشته یا قراردادی برای فروش خودرو منعقد نکرده‌اند، افزود: این قیمت‌های نجومی که بیشتر متاثر از نزدیک‌شدن نرخ دلار به مرز ۳۰هزارتومان است، موجب شده تا این‌روزها بازار خودرو در رکود کامل به سر ببرد.

موتمنی گفت: برای مثال دیروز قیمت محصولات سایپا در نمایشگاه‌های خودرو و همچنین در فضای مجازی کاملا متفاوت بود و اختلاف قیمت‌ محصولات این شرکت به بیش از ۱۰‌میلیون تومان هم می‌رسید.

گرانی خودرو دلاری شد / جدیدترین قیمت پراید و پژو

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
1
4
کسی نیس پیگیری کنه این قیمت هارو،۴تا نمایشگا پلمپ بشه دیگ کسی هرچی بخاد نمیگه لطفا پیام پخش کنید،با۵۰تومن پول نمیش ی ماشین ۸۶خرید،باتشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
4
بابا جان دلار 1000 تومان میره بالا ..قیمت خودرو10میلیون میره بالا ....مسعولین چرا خوابید شما چرا کاری نمیکنید.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
3
خلاصه الان دقیقا شده جنگل بی قانون. بچاپید همدیگرو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
1
0
خلایق هر چه لایق
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین