کد خبر: ۶۷۳۹۲۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲

جنجال سفر احتمالی سفیر انگلیس به یزد

در پی اعلام سفر سفیر انگلیس به یزد واکنش‌های مختلفی از سوی برخی گروه‌ها و تشکل‌ها در فضای مجازی انجام گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نگاهی به نقش انگلیس در خیانت‌های ۲۰۰ ساله اخیر در ایران داشته باشیم، می‌بینیم که این کشور در هر شرایطی جز خیانت به ایران اسلامی کاری انجام نداده است.

سید جلیل میرمحمدی حضور عناصر انگلیسی‌ها در هر رده‌ای در استان یزد توأم با ضرر و زیان دانست و افزود: این سفر مطمئناً جدای بحث‌های گردشگری و توریستی مطرح خواهد بود، گرچه حسب ظاهر تمام مسائل را رعایت و اجازه گرفته باشند. انگلیسی ها در پی فتنه سازی هستند.

جنجال سفر احتمالی سفیر انگلیس به یزد

وی با تأکید بر اینکه من حضور سفیر انگلیس را در استان یزد تائید نمی‌کنم اظهار داشت: حضور عناصر و سفیر انگلیس در استان و کشور جز خسارت برای ما چیز دیگری ندارد.  چون این سفیر در جریان ناآرامی‌ها و فتنه در کشور حضور فعال داشته، این حضور را جز خسران و زیان برای کشور و استان نمی‌بینم.

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم توضیح این سفر از سوی مسئولان استانی تأکید کرد و گفت: باید مشخص شود حضور سفیر انگلیس به یزد با چه هدفی است و دستگاه‌های اطلاعاتی توضیح بدهند این سفر‌ها به چه علت انجام می‌شود.

محمدصالح جوکار افزود: آیا واقعا می‌توان باور کرد که سفیر انگلیس دوستدار میراث فرهنگی و فرهنگ یزد است یا اینکه در پشت پرده، اهداف خاصی را دنبال می‌کند و در پی فتنه‌سازی است.

همچنین شنیده شده همزمان با بحث ورود سفیر انگلیس به استان یزد از میبد نیز بازدیدی خواهد داشت که این امر موجب ناراحتی عده‌ای از تشکل‌ها شده است

در این زمینه امام جمعه موقت میبد با صدور بیانیه در این خصوص سفر سفیر انگلیس به شهرستان میبد را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: مخالفت شدید خودم و جامعه روحانیت شهرستان و همه نیرو‌های بسیجی و ارزشی و مردم بزرگوار از حضور این عنصر نامطلوب در استان و شهرستان اعلام می‌نمایم و امیداست مسئولین سیاسی و امنیتی این شهرستان و استان نسبت به لغو این سفر اقدام و اطلاع رسانی کنند.

عده‌ای از جوانان یزدی هم در فضای مجازی سفر خانوادگی سفیر انگلیس و دانمارک به یزد را محکوم و تهدید کرده اند با برخورد جوانان انقلابی یزد مواجه می‌شود.

برخی از کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی نیز اعلام کرده‌اند این سفر ابزاری برای ترویج و صدور فرهنگ ایرانی اسلامی از تنها شهر شیعه ثبت جهانی (یزد) به کل دنیاست.

۹ تشکل دانشجویی در استان یزد هم با انتشار بیانیه مشترک پیرامون سفر سفیر انگلیس به استان یزد در این خصوص اعتراض کردند.

در این بیانیه آمده است: شنیده‌ها حاکی از آن است که راب‌مک‌ایر سفیر انگلیس که قبلاً با حضور در اغتشاشات آبان ماه و تصویربرداری از تجمعات دستگیر و به عنوان عنصر نامطلوب سیاسی شناخته شده بود، برای دومین بار قصد سفر به اصطلاح سیاحتی به یزد داشته و در روز پنج‌شنبه وارد استان یزد می‌شود.انگلیسی ها در پی فتنه سازی هستند. از وقتی خبر حضور ایشان در یزد شنیده شده، مردم در این فکر هستند که باز چه نقشه‌ای در کار است؟! انگیزه او از این سفر چیست؟! چه فتنه‌ای قرار است در پی حضور ایشان رخ دهد؟! این بدبینی و نگرانی مردم متاثر از سابقه‌ی منفی و عملکرد شرورانه‌ای است که از فتنه‌گری‌های انگلستان در حافظه تاریخی مردم نهادینه شده است.

آیا دومین سفر چند روزه سفیر انگلیس به استان یزد در کمتر از یکسال اخیر هدفی جز دخالت در امور داخلی ایران و پیگیری و پیمایش میدانی در جهت طراحی اغتشاشات دارد؟ پشت پرده‌ی این سفر به ظاهر سیاحتی، چه کسانی و با چه برنامه‌هایی هستند که بدون اطلاع مسئولین استان چنین سفری را برنامه‌ریزی کرده‌اند؟ مگر آثار باستانی یزد در مدت کمتر از یکسال چقدر تغییر کرده‌اند که آقای سفیر اینچنین مشتاقانه پیگیر سفر چند روزه به استان یزد است؟ مردم استان یزد به سفر برنامه‌ریزی شده برای ایشان از طرف وزارت کشور و وزارت خارجه خوشبین نیستند چراکه روباه پیر سابقه سیاهی را در کارنامه خود دارد. جنبش دانشجویی یزد از استاندار یزد، نمایندگان ولایی و انقلابی استان و نماینده ولی فقیه استان در وهله‌ اول درخواست لغو سفر سفیر روباه پیر، و در مرحله‌ دوم می‌خواهد که برنامه‌ سفر سفیر انگلیس به استان یزد را برای مردم شفاف، و هدف از آن را تشریح نمایند؛ و همچنین از فعالین سیاسی و فرهنگی استان در خواست دارد نسبت به این سفر که دارای ابهامات فراوان است بی‌تفاوت نباشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Oman
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
8
15
نوکرهای روسیه و چین دست به کار شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
خدایا همه مریض ها را شفا بده بویژه یه عده غرب پرست مو بیگانه پرست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
12
11
ازخدا میخواهم برکت را از انگلیس بردارد لعنت خدا بر استعمار پیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
3
مااین همه شهید وخون دادیم که زیر ذلت ویوغ استعمار نرویم
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
5
3
جدای هرسیاستی میگویم..
یزدچه چیزی غیرازتاریخ وگردشگری داردکه سفیرانگلیس بخواهد درآن فتنه برپاکند..
من به سیاست کاری ندارم.
امابنظرم آمدن سفیریک کشورمطرح دنیادرهرشهری رابایدازش استقبال کرد.
اگراجازه ندهیم بی فرهنگی خودراثابت میکنیم
چون اوباخانواده می آید.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
7
3
تازمانی ک کینه وعقده دارید و از همه بدتون میاد و همه رو بد میبینید ولی خودتون رو نمیبینید اگر یه انگشت طرف کسی میگیرید مطمعن باشید س انگشتش طرف خودتونه چرا همه دنیا بده جز شماها مگر خدا همه رو خلق نکرده اگر قرار بود ک بینه این و اون فرق بزاره همون اول یه ارمی یا چاپی رو ادما میزد بس نیست این همه نفرت و تفرقه انگلیس بده امریکا بده المان بده روسیه بد نیست چون سلاح میده ک همنوعمون رو باهاش میکشیم تا کی اخه تو ک نماینده یزد هستی خدا فقط تو را خلق کرد تو خودت تا حالا اشتباه نکردی خدا بهت پیام فرستاد و گفت بگو انگلیس فتنه گره بابا بس کنید بجای این همه بگو مگو بفکر باشید ک همه برادر و برابر باشیم
پاسخ ها
سردار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
حماقت کوتاهترین راه برای نابودی ست....
همین حرفها برو به همونها بزن بهت می‌خندن....
سردار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
7
6
مردم غیور یزد لطفا نگذارید پای سفیر انگلیس به یزد برسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
نگذاشتیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
3
8
الهی که ریشه کن بشن.
دیدن خیلی نمیشه کاری کرد دیگه میخوان بیان ایران تو خود کشور همهمه راه بندازن ولی کور خوندن شهر ما (یزد) ملقب به حسینیه ایرانه.
اصلا غلط کردین که پاشدین اومدین تو شهر ما.
کی شماهارو راه داده، حیف کشور مانیست که با قدم هاتون نجس بشه؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
0
باز هم عده ای دچار توهم توطئه شدن و دارن برای مقابله با چیزی که وجود خارجی نداره نقشه می کشن .قدرت تخیل آگاتا کریستی هم اینقدر نبود که اینها دارن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین